سرگی لاوروف؛

ایران نقش اصلی را در مبارزه با سلاح شیمیایی در سوریه و منطقه داشته است

وزیر خارجه روسیه طی سخنانی در مورد روند خلع سلاح شیمیایی سوریه بیان کرد ضرورت پیوستن و تعهد همه کشورها به معاهده منع تسلیحات شیمیایی پیشنهاد ایران بوده است.
کد خبر: ۳۹۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۴ - 30September 2013

ایران نقش اصلی را در مبارزه با سلاح شیمیایی در سوریه و منطقه داشته است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از "راشا تودی"، سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه طی سخنانی در مورد نقش سازمان منع تسلیحات شیمیایی در روند تخریب تسلیحات شیمیایی سوریه بیان کرد ایران با پیشنهاد ضرورت پیوستن همه کشورها به معاهده منع تسلیحات شیمیایی و درخواست از کشورهای غیر عضو برای امضای این پیمان، نقش اصلی را در روند خلع سلاح شیمیایی در سوریه و منطقه ایفا کرده است.

وزیر خارجه روسیه با بیان اهمیت نقش معاهده منع تسلیحات شیمیایی در روند تخریب تسلیحات شیمیایی سوریه بیان کرد: "می خواهم رازی را آشکار کنم؛ امضای معاهده منع تسلیحات شیمیایی توسط همه کشورها و از جمله سوریه، پیشنهاد ایران بود. ایران در گذشته دو بار هدف تسلیحات شیمیایی قرار گرفته است و فکر می کنم این پیشنهاد ایران نقش مهمی را داشته است".

لاوروف در این رابطه بیان داشت: "این عبارت کوچک اما مهم در تصمیم دیده بان سلاح های شیمیایی در مورد سوریه که از همه کشورهای غیر عضو می خواهد معاهده منع تسلیحات شیمیایی را امضا نمایند، پیشنهاد ایران بوده است".

وزیر خارجه روسیه همچنین بیان کرد پیشنهاد و تلاش ایران بازتاب سیاست بلند مدت روسیه در مورد عاری بودن خاورمیانه از همه تسلیحات کشتار جمعی می باشد و همچنین این پیشنهاد تهران، یعنی امضای معاهده توسط همه کشورها در قطعنامه شورای امنیت در مورد سوریه نیز لحاظ شده است.

در این رابطه سرگی لاوروف بر تداوم سیاست روسیه در مورد منطقه عاری از تسلیحات کشتار جمعی به خصوص تسلیحات شیمیایی در خاورمیانه تاکید کرد و گفت با توجه به شرایط موجود ضروری است همه تسلیحات کشتار جمعی در منطقه تخریب شوند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار