در بیانیه فرزندان شاهد در خصوص انتخابات مطرح شد:

جای خالی نقاط قوت و پیشرفت کشور در تبلیغات نامزدهای انتخابات

تشکل‌های فرزندان شاهد طی بیانیه‌ای مشترک، مواضع خود را درخصوص حماسه سیاسی و انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، اعلام داشتند.
کد خبر: ۴۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۹ - 10June 2013

جای خالی نقاط قوت و پیشرفت کشور در تبلیغات نامزدهای انتخابات

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، تشکلهای فرزندان شاهد بیانیه مشترکی را درخصوص حماسه سیاسی و انتخابات صادر نمودند. تشکلهای فرزندان شاهد طی بیانیهای مشترک، مواضع خود را درخصوص حماسه سیاسی و انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، اعلام داشتند. 

    
از آنجا که به فرموده معمار انقلاب اسلامی امام راحل عظیم الشأن «فرزندان شهدا ذخایر عظیم انقلاب هستند» و با عنایت به این مهم که پاسداری از دستاوردهای خون شهداء که نهال انقلاب اسلامی را بار و بر بخشیده، مسئولیت سنگین دفاع از نظام اسلامی و انتقال پرچم شهداء و همسران صبور و ایثارگران عزیز به نسلهای آتی به دوش آنها نهاده شده است، لازم است مسئولانه در لبیک گویی به فرامین مقام عظمای ولایت، در تمامی عرصهها حضوری مؤثر داشته و روشنگر و پیشگام جامعه در همه شئون گردند. بدین جهت حضور با طراوت و چشم گیر فرزندان شهدا در آفرینش حماسه سیاسی، خاصه انتخابات ریاست جمهوری و در کنار آن شوراهای اسلامی شهر و روستا ، تکلیفی گران سنگ بر آنها است.


در همین راستا، به دعوت «کانون همبستگی فرزندان شاهد» و با حضور تشکلهای فرزندان شاهد، همایشی با موضوع «نقش و جایگاه فرزندان شهداء در حماسه سیاسی و انتخاباتی» برگزار گردید که ضمن بررسی موضوعات متعدد مطروحه، تشکلهای فرزندان شاهد بیانیه مشترکی را صادر نمودند.


بسم رب الشهداء و الصدیقین

با هزاران سلام و صلوات به روان پاک امام شهیدان در بیست و چهارمین سال ارتحال آن روح الهی و با هزاران درود به ارواح طیبه شهیدان از 15 خرداد 42 تا امروز، اینک که در آستانه انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری  در کشور شهیدان هستیم بر حسب وظیفه مطالبی چند را با امت شهیدپرور، بویژه خانوادی معظم و معزز شاهد و جامعه ایثارگران بویژه جانبازان قهرمان و آزادگان بزرگوار و صبور در میان می­گذاریم و با استمداد از ارواح طیبه شهیدان تذکرات برادرانه و انتظارات خانواده ی شاهد را با نامزدان محترم مطرح می کنیم. امیدواریم به توفیق الهی بتوانیم بدینوسیله سهمی کوچک در حماسه بزرگ ملت قهرمان و بصیر ایران داشته باشیم.


یکم: جمهوری اسلامی با دو رکن اساسی آن یعنی جمهوریت و اسلامیت میراث گرانبهای امام راحل و ثمره خون هزاران شهید پاکباز و گلهای جوان پرپرشده این میهن اسلامی است که امروز به امانت به ما سپرده شده، بدون شک حضور پرشور در صحنه انتخابات یکی از مصادیق بارز بلکه مهمترین مصداق پاسداری از این نظام برخاسته از خون شهیدان است و هر گونه سستی در آن به منزله خیانت به آرمان شهداء و ناسپاسی و کفران نعمت گرانبهاترین هدیه الهی در عصر ماست. و از سوی دیگر از نظر شرایط منطقه­ای و جهانی و در مصاف استقامت با استکبار جهانی ملت بزرگ ایران در پیچ تاریخی و سرنوشت­سازی قرار دارد که بار دیگر چشم جهان و جهانیان بویژه امید پیشتازان موج خروشان بیداری اسلامی در جهان به آحاد ملت ایران دوخته شده که چگونه تصمیم می­گیرندو چگونه عمل می­کنند.


لذا با ایمان به راهی که برگزیده­ایم و یقین به نصرت الهی و با اعتماد به بصیرت و آگاهی همه آحاد این ملت بزرگ اعلام می­داریم که برای حضور در جمعه 24 خرداد از خون شهیدانمان وضو می­سازیم و بعنوان بزرگترین عبادت سیاسی و اجتماعی در پای صندوق­های رأی حاضر می­شویم و به وظیفه سترگ خود عمل می­کنیم. همچنانکه از همه هموطنان عزیزمان در سر تاسر خاک میهن که به خون شهیدان و عطر وجود جانبازان مزین و معطر است خاضعانه درخواست می­کنیم با حضور یکپارچه و خلق حماسه­ای دیگر عزت، عظمت، سربلندی و استقلال میهن عزیز را پاس بدارند و به نیکوترین وجه به وظیفه دینی، ملی و میهنی خود عمل کنند و دست رد به سینه همه بدخواهان ملت ایران و بیگانگان بزنند و یقین داریم که انشاءالله چنین خواهد شد.


دوم: وظیفه خود می­دانیم که پس از شکرگزاری به پیشگاه الهی از همه نهادهای قانونی کشور بویژه شورای محترم نگهبان که مسئولیت دشوار داوری بر عهده آنهاست و همچنین از همه نامزدان ریاست جمهوری صمیمانه قدرشناسی کنیم که تا کنون حقیقتا آنچه را که نشانه قانون­ مداری، رشد و بلوغ سیاسی، بصیرت و آگاهی و تقوای الهی است به بهترین وجه انجام دادند و انشاءالله از این پس نیز با التزام قوی و عملی به قانون اساسی که میثاق خون شهیدان است، انتخابات نمونه و الگوی کاملی از اخلاق سیاسی و انتخابات آزاد و مردم سالاری دینی را به نمایش خواهند گذاشت. به خدمتگزاران صدیق در وزارت محترم کشور و همه نهادهای قانونی دیگر که بار سنگین اجرای انتخابات و حفظ امانت مردم را بر دوش دارند نیز خسته نباشید می­گوییم و برای آنها پاداش بزرگ الهی مسئلت داریم.


سوم: با توجه به بصیرت الهی ملت و شاخص­ها و معیارهای تبیین شده توسط رهبر فرزانه و آزاده انقلاب اسلامی اینک انتخاب اصلح برای ملت ما کار دشواری نیست، ایمان و معنویّت، قسط و عدالت طلبی، علم و معرفت، صفا و اخوّت، صلاح اخلاقى و رفتارى، اقتدار و عزّت، کار و حرکت و پیشرفتِ دائمی  بخشی از شاخص های مدنظر  مقام معظم رهبری برای انتخابات می باشد که عشق به کشور و اعتماد به ملت و امید به آینده را در دل خود دارد. حضور سلائق متعدد در چارچوب منافع ملی و قانون اساسی و انتخاب آزاد توسط مردم، هر نتیجه­ای داشته باشد خیر است و این تعدد و تکثر در آراء به هیچ وجه مایه نگرانی نیست بلکه نشانه رشد و بالندگی و میزان بودن رأی ملت است. البته این انتظار بجاست که تا آنجا که ممکن است با همبستگی به نتیجه واحدی برسند، و یا لااقل این قول را به ملت بدهند که در صورت دریافت رأی اعتماد ملت از توان یکدیگر در عالی­ترین پست­های مدیریتی استفاده کنند و با پرهیز از هرگونه استبداد رأی و گروه گرایی حقیقتا کابینه­ای توانمند از همه نیروهای کارآمد برای مواجهه با مشکلات و چالشهای پیش رو  تشکیل دهند.
 

چهارم: در روزهای آتی که اوج تبلیغات انتخاباتی است از همه نامزدهای محترم تقاضا داریم با ارائه برنامه­های خود و نقد و بررسی دقیق شرائط و ارائه راه­حل­های روشن برای آینده کشور، ملت عزیز را در انتخاب اصلح یاری کنند و از هرگونه سخن و کلام و رفتاری که موجب تخریب رقبا و خودنمایی غیرواقعی و خدای نکرده فریب افکار عمومی و وعده­های غیرعملی  می شود پرهیز کنند.


با پوزش از همه عزیزان عرض می­کنیم ، وقتی مشتاقانه پای سخن بعضی از عزیزان می­نشینیم، عمده وقت به بیان ضعف­های موجود بدون در نظر گرفتن نقاط قوت فراوان و پیشرفت­های عظیم کشور می شود، به طوری که گاه این مطلب به ذهن خطور می­کرد که اگر این ضعف ها و خطاها نبود گویا بعضی از آقایان حرفی برای گفتن نداشتند و این بدون شک منصفانه و مورد پسند ملت بزرگ ایران نیست.


در پایان با تشکر و سپاس از تلاش­ و مجاهدت صادقانه همه اصحاب رسانه، بویژه کار جهادی و دشوار رسانه ملی در آوردگاه بزرگ اطلاع رسانی و تبلیغات انتخاباتی، یکبار دیگر از همه برادران و خواهران حاضر در این میدان می­خواهیم که بر اساس اصول صداقت و اخلاق حرفه­ای و حفظ مصالح و منافع ملی و پرهیز از غوغاسالاری و ژورنالیسم غربی، به وظیفه سنگین و تکلیف بزرگ خود در برانگیختن شور و شوق بر اساس عشق به اسلام و میهن اسلامی بخوبی عمل کنند و به طور خاص درخواست می­کنیم انتظار به حق فرزندان و خانواده­ی شهیدان و جامعه بزرگ ایثارگران که همان مطالبات رهبری و ملت شهید پرور ایران است، بیشتر و بهتر مطرح نمایند.


امضاء کنندگان بیانیه :
کانون همبستگی فرزندان شاهد
هیئت رهپویان روح الله استان خراسان رضوی
هیئت مذهبی وارثان ثارالله استان آذربایجان شرقی
هیئت شهدا گمنام استان آذربایجان شرقی
موسسه رهروان شاهد  استان قزوین
جمعیت فرزندان شاهد استان خراسان شمالی
مجمع فرزندان شاهد استان خراسان شمالی
جمعیت نواندیش خدمتگذار شرق استان تهران
انجمن یادگاران امام نجف آباد
هیئت فاطمیون نیشابور
مجمع فرزندان شاهد و ایثارگر استان گیلان
مجمع فرزندان شاهد بیرجند
گروه رسم پروانه ها استان خراسان رضوی
جمعیت فرزندان شاهد و خدمتگذار انقلاب شهرستان ورامین
بنیاد ستارگان زمین
مجمع فرزندان شاهد استان خوزستان
مجمع فرزندان شاهد استان اردبیل
مجمع فرزندان شاهد استان ایلام
مجمع فرزندان شاهد فریدون کنار
مجمع فاطمیون فرزندان شاهد استان سمنان
انجمن فرزندان شاهد استان زنجان

نظر شما
پربیننده ها