پنج تکنیک رسانه های غرب برای از بین بردن آثار نامه رهبر معظم انقلاب

روزنامه ها و رسانه های ماهواره ای و مجازی در غرب طی چند روز گذشته تمامی تلاش خود را برای بی اثر یا کم اثر کردن پیام مقام معظم رهبری بکار گرفته اند.
کد خبر: ۴۰۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۲ - 01February 2015

پنج تکنیک رسانه های غرب برای از بین بردن آثار نامه رهبر معظم انقلاب

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، وبلاگ letter4u در آخرین مطلب خود نوشت: روزنامه ها و رسانه های ماهواره ای و مجازی در غرب طی چند روز گذشته تمامی تلاش خود را برای بی اثر یا کم اثر کردن پیام مقام معظم رهبری بکار گرفته اند که در ذیل به برخی از آنها اشاره می شود:


۱ - استفاده از تکنیک بایکوت:
این رسانهها تلاش کردند تا با پر رنگ کردن موضوعاتی نظیر: بحران قیمت نفت ، بحث تحریمهای جدید علیه ایران ، اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در سوریه و فضا سازی علیه حزب الله لبنان و... نامه ی امام خامنه ای را در فضای رسانهها کاملا بایکوت کنند.

۲ - تکنیک گزینش و تقطیع:
در این روش ، بخشهایی از خبر که مخالف با اهداف و رویکردهای آنان نباشد به صورت گزینشی انتخاب و منعکس می گردد
مثلا پایگاه بلومبرگ نوشته : آیتالله علی خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی ایران از جوانان در کشورهای غربی خواست اجازه ندهند حمله به دفتر نشریه ی فکاهی شارلی اردو و کشته شدن شماری از کارکنانش ، دیدگاه آنان را در باره اسلام تحت تاثیر قرار دهد.

۳ - تکنیک حذف :
در این روش کلیه قسمت های مهم و عمده و اساسی پیام حذف شده است ، مثلا قسمتی که رهبر معظم ، علت خطاب قرار ندادن سیاستمداران و دولتمردان غرب را در پیام خود مطرح کرده بودند حذف شده است.

۴ - تکنیک تحریف:
اصحاب رسانه ای غرب با توسل به این روش تلاش کردند به مخاطبان خود القاء کنند که رهبر ایران در گذشته به کرات بیان داشته اند که دشمنی ایران با دولت آمریکاست و نه مردم آمریکا.

۵ - تکنیک اهمیت زدایی :
رویکرد اصلی رسانه های غربی این روش بود که تلاش کردند تا هم از اهمیت پیام ، و هم از اهمیت خود مقام معظم رهبری بعنوان صاحب پیام کم کنند.

برخی از مطالب بکار گرفته شده در این روش:
 شبکه ی بلومبرگ: آیتالله خامنهای اغلب نسبت به غربی ها خوش بینی نشان نمی دهد ، وی پارسال در آستانه ی مذاکرات هسته ای بر این باور بود که آمریکا پلید است.
نیویورک تایمز :
 تا کنون ۱۲ پیام با عنوان "نامه برای شما " از حساب کاربری رسمی آیتالله خامنهای فرستاده شده و این دست پیام ها کاملا عادی است.
بی بی سی ( احمد سلامتیان  : من بعید میدانم که گفتار یک جانبه ی تمامیت طلبانه ی شخصی که خود را برتر از دیگران می داند ، از یک گوشه ی دنیا ، اثری داشته باشد.
پایگاه اینترنتی وتران تودی در مطلبی به قلم کوین برت : برخی از خوانندگان پیام آیت الله خامنهای ممکن است از این موضوع تعجب کنند که رهبر ایران خواستار آزادی اندیشه و عقیده شده است ، زیرا در غرب مذهب و آزادی اندیشه همواره با یکدیگر در تناقض قرار دارند و این دیدگاه غالب در مدارس و دانشگاه ها محسوب می شود.
بی بی سی فارسی:
واقعیت این است که برای دادن پیام به جوانان اروپا و آمریکا باید شناخت دقیق از ترکیب کلی این جوانان داشت ...من فکر نمی کنم این پیام با توجه به عدم شناخت رهبری ایران از جوانان غربی تاثیری داشته باشد.
و....


اما جالب اینجاست که علیرغم بکار بردن همهی تکنیکها برای بی اثر یا کم اثر کردن پیام مقام معظم رهبری رسانه های غربی بالاخره مجبور به اعتراف نسبت به تاثیر بالای این پیام در غرب شدند
بعنوان مثال:
شبکه ی سی ان ان:
نامه ی رهبر ایران بعد از انتشار در شامگاه چهارشنبه، بلافاصله به سرعت در پایگاههای اینترنتی و شبکه های اجتماعی مورد توجه و باز نشر قرار گرفت و لایکهای زیادی را از سوی مخاطبان دریافت کرد.
هفته نامه ی معروف ویک آمریکایی:
رهبر ایران زمان را به خوبی تشخیص داده است ، وی درست تشخیص داده است که ارسال این نامه بعد از حملات پاریس کاملا ضروری بوده است.

اینها تنها گوشه های بسیار کوچکی از بازتاب و انعکاس این پیام بوده که ما را به یاد آیه ی سوره ی انفال می اندازد که :
و ما رمیت اذ رمیت ولکن الله رمی

نظر شما
پربیننده ها