تشیع انگلیسی و تسنن آمریکایی-10

تشیع انگلیسی شعبه‌ای از «اسلام آمریکایی» است/دشمن راه تقابل با تشیع را «برخورد از درون» می داند

مهدی عرفاتی نوشت: تشیع انگلیسی شعبه‌ای از «اسلام آمریکایی» و فرقه‌ای است که با مقاومت و جهاد و شهادت نسبتی ندارد، اهل مبارزه با ظلم و طاغوت نیست، هیچ مزاحمتی برای آمریکا و اسرائیل ندارد، ترجیح می‌دهد بر پیکر خونین امام حسین گریه و مویه کند تا در رکاب پسر رسول خدا کشته شود. تشیع انگلیسی در جهت «اصلاح دین رسول خدا» حرکت نمی‌کند و دائما ً بر طبل تفرقه می‌کوبد.
کد خبر: ۴۰۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۶ - 02February 2015

تشیع انگلیسی شعبه‌ای از «اسلام آمریکایی» است/دشمن راه تقابل با تشیع را «برخورد از درون» می داند

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، مهدی عرفاتی سردبیر خبرگزاری نسیم آنلاین در یادداشتی نوشت:

وقتی ساعاتی پس از فروکش کردن تب و تاب مراسم عاشورای امسال، رسانههای بزرگ جهان بیاعتنا به همه قواعد ادعایی خود در عدم انتشار تصاویر خشونت آمیز، عکسهای مراسم قمهزنی را با تعدد و تنوع قابل توجه و ضریب بالا پوشش دادند، به یاد این حرف «فرانسیس فوکویاما»، استراتژیست بزرگ آمریکایی افتادم که سالها قبل در سمینار اورشلیم گفت که «مهدویت و عاشورا، دو بال پرواز تشیع هستند و شیعه با این دو بال، افق پروازش را آنچنان بالا برده است که تیرهای ما به آن نمیرسند.» و بعد نتیجهگیری کرده بود که غرب برای مهار این پرنده بلندپرواز باید دست به «مرجعیتسازی»، «کربلاسازی» و «ولایتسازی» بزند.

امروز از یکسو تکفیریها و آدمکشهای داعشی با شعار دولت اسلامی به جان امت اسلامی افتادهاند و با قتل و غارت و وحشیگری، تصویر مورد نظر غرب را از دین رحمانی پیامبر رحمت به نمایش افکار عمومی جهان میگذارند و از سوی دیگر، افراطگرایان شیعی آب به آسیاب اختلاف و تفرقه میریزند و با توهین و هتاکی به مقدسات طرف مقابل، خوراک خونریزی تکفیریها را مهیا میسازند و در مسیر انحرافی بدعت و خرافه و تحریف، با اعمالی همچون قمهزنی به تصویرسازی مجعول «اسلام خشونت» خدمت میکنند.

در واقع، جهان اسلام امروز درگیر چالش توامان افراطیگری و تکفیر است. فریاد مسلمانان امروز بر سر یکدیگر بلند است، نه بر سر ظلم و کفر و الحاد. امروز اهل تسنن و شیعیان به جان هم افتادهاند و دشمن اصلی با فراغت و آسودگی به جنایت و اشغال و تجاوزگری خود ادامه میدهد. این فرضها و صدها فرض تاسفبار دیگر، فرصت بینظیری را برای دشمنان اسلام فراهم آوردهاند. در دورهای که تمدن غرب در مواجهه با تمدن اسلامی در ضعیفترین و متزلزلترین حالت قرار دارد، میخواهد با بدل زدن، کار حریف را یکسره کند. شواهد و نشانههای بدلکاری دشمن را در جزء جزء تحولات و وقایع جهان اسلام میتوان مشاهده کرد.

دشمن بهخوبی دریافته که راه مواجهه و تقابل با تشیع و مفاهیم نورانی آن باید نرم و «برخورد از درون» باشد. به عبارت دیگر، آنان به این واقعیت پی بردهاند که غلبه بر مکتبی که مرگ برایش آرزو و سعادت است، امری دور از دسترس است. آنان این واقعیت را بارها در دفاع مقدس و در نبردهای نابرابر با حزبالله لبنان لمس کردهاند، پس راه ممانعت از پیشروی و نفوذ تشیع در قلبها و ذهنها همان است که فوکویاما پیشتر گفته است: «باید کربلایی دیگر ساخت.»
نکته مهم در طرحریزیهای دشمنان علیه تشیع این است که آنها «بدعتها و انحرافات» را بستر نفوذ و گسترش آلودگیها و مفاسد خود یافتهاند. بسان حشره ناقل بیماری که از زخم کوچکی برای انتقال و گسترش بیماری استفاده میکند. این بدعتها گاه در اثر سیر تاریخی و جهل عوام و بیتوجهی خواص صورت گرفتهاند و یا حاصل توطئه دشمنان هستند. قطعا نقش فعالانهتر مراجع، علما، نخبگان، وعاظ، مداحان و همه اقشار مذهبی و متدین جامعه در روشنگری و برخورد فعالانه و هوشمند با چنین پدیدههایی باعث مهار فتنههای مذهبی دشمنان خواهد شد. البته لازمه این روشنگری و نقشآفرینی فعال، ارتقای آگاهی و بالا بردن قدرت تحلیل همین اقشار موثر است.

شیع انگلیسی شعبهای از «اسلام آمریکایی» و فرقهای است که با مقاومت و جهاد و شهادت نسبتی ندارد، اهل مبارزه با ظلم و طاغوت نیست، هیچ مزاحمتی برای آمریکا و اسرائیل ندارد، ترجیح میدهد بر پیکر خونین امام حسین گریه و مویه کند تا در رکاب پسر رسول خدا کشته شود. تشیع انگلیسی در جهت «اصلاح دین رسول خدا» حرکت نمیکند و دائما ً بر طبل تفرقه میکوبد. در یک کلام: تشیع انگلیسی «بیخاصیت» است.

برخی معتقدند در برههای که جهان اسلام و بالاخص عالم تشیع درگیر نبردهای گسترده و سنگین با «دشمن اصلی» است، پرداختن به موضوع تشیع انگلیسی به نوعی باعث بروز اختلافات درونی و هدر رفتن انرژی و ظرفیتهاست، اما بنا بر آنچه که گفته شد و به اعتبار اسناد محکمی که از ارتباط منسجم و هدفمند تشکیلات تشیع انگلیسی با دشمنان قسم خورده اسلام و مکتب اهل بیت موجود است و بر اساس این تحلیل که دقیقاً زایش و رویش این فرقه منحرف به دست همان دشمن اصلی صورت گرفته است و در سوی دیگر جهان اسلام، تکفیریهای داعشی و وهابی و سلفی را به وجود آورده است، باید با تمام قوا و با همان انگیزه مبارزه با داعش، به مواجهه با این فرقه هم به پا خاست.

حضرت آیتالله خامنهای همواره پیشگام حرکت روشنگرانه و اصلاحی در برخورد با آفتها و آسیبهای عزاداریها بودهاند. ایشان سالهاست که در این زمینه تمام قامت وارد شدهاند و با شجاعتی ستودنی و با طراحی دقیق و حساب شده، به باز کردن گرههای ایجاد شده در موضوع مفاهیم دینی تشیع، بهویژه موضوع عزاداریها پرداختهاند. به اذعان اغلب کسانی که در موضوع عزاداری و فضاهای مذهبی صاحبنظرند، فتوای رهبر انقلاب در باره تحریم قمهزنی، نقطه عطفی در ایجاد خاکریز در جبهه مقابله با انحراف و بدعت بود.

سیر ورود رهبر انقلاب به این مقولات حکایت از این حقیقت روشن دارد که ایشان با درک اهمیت موضوع نهضت عاشورا و عزاداری سیدالشهدا و تاثیر این مقوله در اشاعه و صدور مفاهیم نورانی تشیع در سراسر عالم و شناخت دقیق ایشان از گرایش بالقوه مردم جهان به این مفاهیم و همچنین حساسیت ویژه نسبت به برنامهریزی دشمنان برای مقابله با این ظرفیتهای نورانی، برنامه منسجم و دقیق برای مقابله با این حمله خطرناک تدارک دیدهاند؛ صدور فتوای تحریم قمهزنی، سفارش به خواندن روضه و ذکر مصیبت از روی مقتل و کتب معتبر، چارچوبگذاری برای اشعار آئینی، سفارش در باره نحوه برگزاری عزاداری سایر ائمه و تحتالشعاع قرار نگرفتن عزای سیدالشهدا، توصیه بر عدم برهنه شدن در عزاداریها و... از جمله اقدامات رهبری انقلاب برای نگهداشتن روند حرکتی عزاداریها در مسیر درست است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار