معاون امنیتی دفاعی سپاه تهران بزرگ:

45 هزار دانش آموز معتاد در کشور وجود دارد

معاون امنیتی دفاعی سپاه تهران بزرگ گفت: برابر آمارهایی که اعلام شده حدودا 45 هزار دانش اموز معتاد داریم که این یعنی 4 درصد دانش آموزان در سن 15 تا 19 سالگی مبتلا به اعتیاد هستند.
کد خبر: ۴۰۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۰ - 03February 2015

45 هزار دانش آموز معتاد در کشور وجود دارد

به گزارش خبرنگار اجتماعی " دفاع پرس "، سردار احمد بیگدلی معاون امنیتی دفاعی سپاه تهران بزرگ در همایش اجتماعی کردن پیشگیری از اعتیاد با اشاره به اینکه اکنون آرامشی در کشور برقرار شده که نسبت به دیگر کشورها ممتاز است گفت: زمانی جنگ سخت به کشور ما تحمیل شد اما امروز جنگ دیگری به ما تحمیل شده که آن جنگ فرهنگی است، جنگی که با استفاده از بسترهای موجود در سطح اجتماع سعی می کند تا اهداف خود را با کمترین هزینه و بیشترین بهره پیش ببرد.

وی با اشاره به اینکه استکبار جهانی از طریق ظرفیت و تمایلات نفسانی انسان ها در جوامع مختلف نفوذ می کند و اعتیاد را در آنها فراگیر می سازد افزود: امروز در یک جنگ بالفعل با دشمن خانگی و خارجی مردم دست و پنجه نرم می کنیم. جنگی که اصل و اساس آن ترویج مواد مخدر و گسترش اعتیاد در کشور است. در واقع آنها با این شیوه می خواهند مردم را با مواد مخدر سرگرم کنند تا به اهداف استعماری خود دست یابند زیرا فرد معتاد ذهن خود را فقط به ماده مخدر محدود می کند و به سایر مسائل توجهی نخواهد داشت.

سردار بیگدلی ادامه داد: در افغانستان 70 درصد ماده مخدر جهان تولید می شود و برای اینکه به بازارهای جهانی انتقال دهند با عبور مواد مخدر از ایران فروش ماده مخدر را در دیگر کشورها انجام می دهند. این ترانزیت ماده مخدر از ایران باعث شده در کشور ما آشپزخانه های ساخت مواد مخدر صنعتی نیز ساخته شود چرا که سود و پول زیادی در تولید مواد مخدر و قاچاق آن وجود دارد.

وی قاچاق اسلحه، مواد مخدر، انسان و فحشا را از پردرآمدترین موارد قاچاق در جهان معرفی کرد و بیان داشت: درآمد فروش نفت در کشور ما سال گذشته حدود 730 میلیارد دلار بود در همین سال معاملات قاچاق نیز 459 میلیارد دلار گردش مالی داشته که این نشان می دهد درآمد قاچاق را با فروش نفت تقریبا برابری می کند.

معاون امنیتی دفاعی سپاه تهران بزرگ عنوان کرد: کشور ما به طور مستقیم دستخوش تهاجم فرهنگی پیشرفته ای است که توسط شبکه مافیایی و دلارهای بسیار هنگفت پشتیبانی می شود. تا هنگامی که ماموران و مسوولان کشور توجه خود را معطوف به مبارزه با مواد مخدر می کنند آنها بتوانند سایر اهدافشان را به راحتی در ایران دنبال کنند.

وی سپس با ارائه آماری درباره اعدامی های صورت گرفته در کشور در حوزه مواد مخدر اظهار داشت: سه دهه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ده هزار قاچاقچی مواد مخدر اعدام شدند. هم چنین در سال گذشته 32 هزار نفر از این قاچاقچیان دستگیر شدند که نشان از ترانزیت گسترده مواد مخدر از طریق ایران دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره کاهش سن اعتیاد به مواد مخدر در کشور گفت: برابر آمارهایی که اعلام شده حدودا 45 هزار دانش اموز معتاد داریم که این یعنی 4 درصد دانش آموزان در سن 15 تا 19 سالگی مبتلا به اعتیاد هستند. البته این رقم در دانشگاه ها به 8/1 درصد می رسد چرا که جامعه دانشجویی ما در مقایسه با جمعیت دانش آموزی از تعداد کمتری برخوردار هستند به همین خاطر درصد کسانی که مبتلا به اعتیاد هستند در دانشگاه ها افزایش دارد.

وی تاکید کرد: دشمن به مدارس ما نفوذ کرده تا از همان سنین نوجوانی جامعه ما را به اعتیاد مبتلا سازد به نحوی که برابر آمارهای موجود سال گذشته 54 هزار نفر از دانش آموزان برای اولین بار از مواد مخدر استفاده کردند در حالی که در سال 84 این رقم به 36 هزار نفر می رسید.

معاون امنیتی دفاعی سپاه تهران بزرگ افزود: در فضای تربیتی برای اثر بخشی تربیت از روش همپا بودن باید استفاده کرد به همین خاطر ما در بسیج به لحاظ اینکه در تمامی اقشار و سنین مختلف جامعه تشکل بسیج را داریم می توانیم از این امتیاز در راستای پیشگیری و آز اد سازی جامعه بهره ببریم.

وی با بیان اینکه پتانسیلی به عنوان یاوران بسیج در مبارزه و پیشگیری از اعتیاد وجود دارد بیان داشت: سپاه تهران بزرگ 1260 پایگاه بسیج در محلات مختلف تهران دارد که 3 یا 4 پایگاه بسیج می تواند یک محله را نسبت به عواقب سو مواد مخدر آگاه سازی کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: یکی از وظایف بسیج موضوع امر به معروف است که این در شرح وظایف بسیج به صراحت ذکر شده است به همین خاطر در جرائم مشهود نیازی به حکم قضایی ندارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار