حجت الاسلام سید محمود نبویان:

اسلام به ما یاد داد که هیچ گاه در مقابل ظلم سکوت نکنیم

نبویان گفت: اسلام و سیدالشهدا به ما یاد دادند که هیچ گاه در مقابل ظلم سکوت نکنید. در مقابل ظالم باید ایستاد. حتی اگر در شعب‌ابی‌طالب گرسنگی کشیدید.
کد خبر: ۴۰۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۶ - 03February 2015

اسلام به ما یاد داد که هیچ گاه در مقابل ظلم سکوت نکنیم

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، حجت الاسلام سید محمود نبویان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی شامگاه دیشب در اولین شب از ویژه برنامه های بزرگداشت دهه فجر در مسجد امام حسن مجتبی(ع) در مشیریه با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران، با پیام های مختلفی به دنیا معرفی شده است، گفت: اسلام و سیدالشهدا به ما یاد دادند که هیچ گاه در مقابل ظلم سکوت نکنید. در مقابل ظالم باید ایستاد. حتی اگر در شعبابیطالب گرسنگی کشیدید.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران در مقابل کفر بزرگ زمان، یعنی آمریکا، ایستاد. ما دنبال چه چیز بودیم که اینکار را کردیم؟ عدهای میگویند مردم گرسنگی میکشند! بیایید با امریکا بسازیم! آیا این کار با دین سازگار است؟ آیا اصلا در عمل اگر با آمریکا بسازیم وضعمان خوب میشود؟ بعد از انقلاب، امریکا اولین گامی که برداشت، شاه ایران را پذیرفت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: آمریکا در گام دوم، تمامی دارایی های ایران را بلوکه کرد که بیست میلیارد دلار ما را هنوز هم نداده است. ما با امریکا کاری نداشتیم. آمریکا آن سر دنیا بود و ما این سر. در گام سوم، هیچ کدام از خریدهای نظامی شاه را به ما پس نداد.
 
آمریکا شیطان بزرگ

حجت الاسلام نبویان با تاکید بر اینکه ما با امریکا کاری نداشتیم! او از ما چه میخواهد؟ به اقدامات بعدی آمریکا در جهت  شکست انقلاب اشاره کرد و گفت: در گام بعد، انواع کودتاها را مثل نوژه علیه ایران طراحی کرد. در گام بعدی انواع گروهها را به جان ایران اندخت؛ خلق عرب و کومله ها در کردستان و شورشی های ترکمن صحرا و درگام بعدی منافقین را به جان ملت انداخت. در گام بعدی، هشت سال جنگ را به ما تحمیل کردند.

وی ادامه داد: 37 کشور مختلف دنیا با ما جنگیدند. خود امریکا هواپیمای مسافربری ما را زد. جرم ما چیست؟ مشکل ما با آنها چیست؟ آنها فتنه های 78 و 88 را به وجود آوردند و همه کشورها و دشمنان از آن حمایت کردند. اینها از ما چه میخواهند؟!

مشکل ما چیست؟! اسلام؟!

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جواب غلط این است که بگوییم شما خط قرمزهای آنها را شکستهاید و وارد انحصارهای آنها شدهاید. مثلا در هسته ای زیاد پیشرفت کرده اید؛ پس اگر در مذاکرات، هسته ای را بدهید، حتما رهایتان میکنند. چرا این حرف ها غلط است؟ چون هسته ای ما سال 82 شروع شد. قبل ازآن چه؟ جنگ، پول بلوکه شده و ... . اصلا همین بیخ گوش ما، پاکستان. مگر انرژی هسته ای ندارد؛ پس چرا با آنها کاری ندارند؟

وی تاکید کرد: جواب درست این است که جواب خدا در قرآن در سوره بقره میفرماید: «لا یزالون یقاتلونکم حتی یردواکم عن دینکم»

با دادن هسته ای مشکل نمی شود

نبویان با بیان اینکه از نگاه آنها مشکل ما اسلام است، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران جهانبینی اسلامی را دوباره به دنیا معرفی کرد. 400 سال بعد از رنسانس که تلاش کردند خدا را از اندیشهها و زندگی مردم بیرون کنند. جنگ آنها با اسلام است. با دادن هستهای مشکل نمی شود. «لن ترضی عنک الیهود ولاالنصاری حتی تتبع ملتهم» باید دست از اسلام بشوییم تا کاری با ما نداشته باشیم.

 حجت الاسلام نبویان افزود: بعد از انقلاب دولتهای متعدی آمدند و متاسفانه بعضی از آنها دوست داشتند به امریکا نزدیک شوند. میگفتند: شما نمازتان را بخوانید و به امریکا کاری نداشه نباشید.

وی ادامه داد: مشکل آنها با اسلام است؛ برای همین در ماهواره ها و اینترنت ها به جان ارزشهای اسلام افتادند. هرکسی به امریکا نزدیک شد، افول کرد. دوران شاه را مثال میزنیم. ما هنوز فقط اسم اسلام را گفتهایم ولی اسلام را رعایت نمیکنیم؛ ولی به برکت همین نام اسلام ببنید به کجا رسیدهایم.

مقایسه آمارهای زمان شاه با امروز

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود به مقایسه آمارهای مربوط به پیش و پس از انقلاب پرداخت و گفت: زمان شاه 3 میلیون و صد هزار واحد برق داشتیم. سال 80 این رقم به 61 میلیون واحد رسید. در صنعت برق خودکفا شدیم. در زمان شاه 7 میلیون و 300 هزار واحد آب داشتیم و اکنون 11 میلیون و 908 هزار و 658 .

وی ادامه داد: در زمان شاه چند صد روستا آب داشت؛ اما الان حدودا 50 هزار روستای ما آب دارد. شاه که به امریکا نزدیک تر بود! از 35 میلیون نفر جمعیتمان، 170 هزار دانشجو داشتیم؛ اما امروز بیش از  4.5 میلیون دانشجو داریم. تا آخر سال91 ، 26 هزار و 196 اختراع در کشور ثبت شده است. ما در بیولوژی جزو 10 کشور دنیا هستیم. تکنولوژی کامل چرخه سوخت هسته ای را به دست آورده ایم. در زمان شاه، 35درصد مردم باسواد بودند اما الان نزدیک 90درصد مردم باسوادند.

نبویان افزود: قدیمیترها بهتر میدانند که در زمان شاه پزشکان ما از هند می آمدند، الان دکترهای ما در کشورهای دیگر مشغول اند. در داروسازی در منطقه اول هستیم. در ساخت واکسن به خودکفایی رسیدهایم. در زمان شاه نیم میلیون تن فولاد تولید میکردیم ولی امروزه نزدیک به 90 میلیون تن تولید داریم.  حدودا 500 سد بعد از انقلاب ساختیم. قبل از انقلاب یکی هم خودمان نساخته بودیم.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب که ما همراه امریکا بودیم، گفت: مگر مصر که با امریکا بود چه کار کرد؟الان 4 هزار نفر در پایتخت مصر، قاهره، در قبرستان زندگی میکنند. این اندیشه دوباره مطرح میشود که همراه آمریکا شویم تا مشکل حل شود. الان مذاکره کنندگان ما دارند باج میدهند. ولی آیا مشکلات ما حل شد؟ تحریم ها چطور؟

بررسی توافق ژنو

این نماینده منتقد توافق ژنو در ادامه مقداری با مرور متن توافق اظهار داشت: الان همه هسته ای ما را دارند میدهند. زمانی که به پیامبر ما توهین کردند آقای ظریف همان روز با آقای کری قدم میزند.

وی اضافه کرد: توافقنامه ژنو 3 آذر 92 نوشته شده است و شامل چند بخش است: مقدمه، گام اول، گام میانی،گام نهایی، نتیجه نهایی. در مقدمه اولین جمله با یقه گیری از ایران شروع میشود: «هدف از این مذاکره این است که توافق جامع دوطرفه به دست آوریم که یقین پیدا کنیم برنامه اتمی ایران، منحصرا صلح آمیز است.» هر چه بدبختی داریم از همین واژۀ «دوطرفه» است. یعنی همه چیز باید با توافق آمریکا باشد.

نبویان ادامه داد: در گام اول هم اول تعهدات ما، ذکر شده است. همیشه ما بدهکار هستیم. آقایان 28 مورد تعهد دادهاند . 95درصد هسته ای را واگذار کرده اند. حال که این 95 درصد را دادیم آمریکا تحریم ها را برداشت؟
وی به برشمردن تعهدات امریکا در این توافق نامه پرداخت و گفت: یک میلیون بشکه نفت را بفروشید ولی 20 درصد پولش را بگیرید. 80 درصد آن در امریکا بلوکه میشود، امریکا به هیچ کدام از تعهداتش عمل نکرد.51 مورد بعد از توافق ژنو به تحریم ها اضافه شد. نزدیک شدن به آمریکا جز ضرر و زیان چیزی برای نداشت است؟

انهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار