معاون روابط عمومی بسیج خبرداد:

تصویب روز بسیج سازندگی و شهید کارگری در تقویم رسمی کشور

معاون روابط عمومی بسیج گفت: با پیگیری های سازمان بسیج مستضعفین، روز تاسیس ۲ قشر دیگر از اقشار بسیج در تقویم رسمی کشور افزوده شد.
کد خبر: ۴۰۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۷ - 13October 2013

تصویب روز بسیج سازندگی و شهید کارگری در تقویم رسمی کشور

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، اسماعیل احمدی معاون روابط عمومی بسیج در گفت و گویی اظهار داشت: با پیگیری سازمان بسیج مستضعفین در شورای فرهنگ عمومی کشور، روز 17 اردیبهشت همزمان با سالروز فرمان تاسیس بسیج سازندگی به دستور امام خامنه ای به عنوان روز "بسیج سازندگی" و نیز 23 اسفند همزمان با روز شهادت شهید برونسی به عنوان روز"شهید کارگری" در تقویم رسمی کشور ثبت شد.


احمدی با اشاره به سایر اقشار 22گانه بسیج خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم به همت مسئولان و اعضای محترم شورای فرهنگ عمومی بتوانیم 21 فروردین- شهادت شهید آوینی - را به عنوان روز بسیج هنرمندان، 14 اردیبهشت- شهادت استاد مطهری - را به نام روز بسیج فرهنگیان، 29 اردیبهشت همزمان با سالروز دیدار سران عشایر با امام راحل را به عنوان روز بسیج عشایری در تقویم کشور ثبت نماییم.


وی به تاکید خداوند متعال و ائمه اطهار به احیای ایام الله و آثار کم نظیر مناسبت های مذهبی در پیشبرد فرهنگ دینی در میان آحاد گوناگون جامعه اشاره کرد و افزود: پیش از این سالروز شهادت شهید فهمیده - 8آبان - به عنوان روز دانش آموز بسیجی، 2 آذر سالروز تشکیل بسیج دانشجویی به فرمان حضرت امام خمینی (ره) به عنوان روز بسیج دانشجویی و 31 خرداد سالروز شهادت دکتر چمران به عنوان روز استاد بسیجی نامگذاری شده است.
شایان ذکر است؛ هریک از اقشار بسیج متناسب با کارکرد خویش روزی از سال را به نام قشر خود نامگذاری کرده و فعالیت ها و برنامه ی گوناگونی را در سراسر کشور به آن مناسبت برگزار می نمایند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار