معاون امنیتی دفاعی سپاه تهران بزرگ:

۲۳ قرارگاه فرعی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر فعالیت می کنند

معاون امنیتی دفاعی سپاه تهران بزرگ گفت: سپاه تهران بزرگ در راستای تدابیر فرمانده کل سپاه، با تشکیل یک قرارگاه اصلی و ۲۳ قرارگاه فرعی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر فعالیت هایی را در جهت ترویج امر به معروف و نهی از منکر انجام می دهد.
کد خبر: ۴۰۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۴ - 09February 2015

۲۳ قرارگاه فرعی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر فعالیت می کنند

سردار احمد بیگدلی معاون امنیتی دفاعی سپاه تهران بزرگ در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی " دفاع پرس "، در خصوص فعالیت های سپاه محمد رسول الله(ص) در حوزه امر به معروف و نهی از منکر، گفت: در موضوع امر به معروف و نهی از منکر سازماندهی خوبی داشتیم به نحوی که این موضوع در کل بسیج فراگیر شده لذا به همین منظور قرارگاهی ویژه در سپاه تهران بزرگ پیش بینی کردیم که وظیفه آن، ترویج امر به معروف و نهی از منکر و فعالیت های فرهنگی است چون معتقدیم فعالیت در این عرصه نباید به اقدامات فیزیکی محدود شود.

وی با اشاره به اینکه امر به معروف بسیار فراگیر است ولی متأسفانه به عنوان یک فریضه فراموش شده به آن نگاه می کنیم، افزود: برای احیای امر به معروف و نهی از منکر و نیز ترویج و گسترش آن در بین آحاد جامعه فعالیت های آموزشی ـ ترویجی را در مدارس و پایگاه های بسیج آغاز کردیم.

سردار بیگدلی ادامه داد: تاکنون ۲۳ قرارگاه فرعی در تابعیت سپاه تهران بزرگ راه اندازی شده که هرکدام به فراخور محدوده سرزمینی خود، فعالیت هایی را انجام می دهند به نحوی که تمام ۷۳۴ محله تهران را این قرارگاه های فرعی بطور کامل تحت پوشش خود قرار داده اند.

وی درباره حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر هم عنوان کرد: برابر قانون از کسانی که در حوزه امر به معروف و نهی از منکر فعالیت می کنند حمایت های لازم صورت می گیرد البته ممکن است در برخی موارد افراد قانون گریزی وجود داشته باشند و در صحنه قضایی به گونه ای رفتار کنند که باعث فرار آنها از محاکمه شود، چون گاهی حکم صادره برای خاطیان از قانون، بازدارندگی ندارد و همین موضوع باعث رنج خاطر ضابظین قضایی بسیج شده است.

معاون امنیتی دفاعی سپاه تهران بزرگ تصریح کرد: در بحث حمایت های حقوقی نیز اقدامات لازم از آمرین به معروف و ناهیان از منکر بسیج صورت می گیرد که نمونه آن پی گیری پرونده شهید علی خلیلی که منجر به اعدام ضارب این شهید امر به معروف شد.

سردار بیگدلی خاطر نشان کرد: در خصوص مسایل درمانی نیز، مجروحان امر به معروف در کمیسیون های پزشکی ماده ۱۳۴ بررسی می شوند و حمایت های مالی و درمانی هم صورت می گیرد.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار