اختلافات سیاسی، دولت امریکا را به تعطیلی کشاند

به دلیل اختلافات میان دموکرات ها و جمهوری خواهان در مورد تصویب طرح بودجه، دولت امریکا به تعطیلی کشیده شد و 800 هزار کارمند نیز خانه نشین شدند.
کد خبر: ۴۰۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۵ - 01October 2013

اختلافات سیاسی، دولت امریکا را به تعطیلی کشاند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از "نیویورک تایمز" امریکا، به دلیل عدم کسب توافقی میان اعضای جمهوری خواه و دموکرات کنگره امریکا به منظور تصویب طرح بودجه امریکا، دولت این کشور دستور توقف ارائه خدمات توسط ادارات دولتی را صادر کرد و با تعطیلی دولت 800 هزار کارمند دولتی نیز خانه نشین شدند.

متعاقب عدم توافق مجلس سنا و مجلس نمایندگان امریکا در مورد طرح بودجه و تامین مالی این کشور، به ادارات دولتی دستور داده شد با تعطیلی ادارات کارکنان غیرضروری کار را تعطیل کنند؛ گفته می شود این امر یعنی تعطیلی ادارات دولتی به طور روزانه هزینه های زیادی را به دولت امریکا تحمیل خواهد کرد و از هم اکنون نگرانی های زیادی در مورد آن مطرح شده است.

شایان ذکر است علت اصلی تعطیل شدن دولت در امریکا به اختلافات سیاسی میان جمهوری خواهان و دموکرات ها در مورد طرح خدمات سیاسی دولت امریکا برمی گردد. بدین نحو که جمهوری خواهان که اکثریت حاکم در مجلس نمایندگان را دارا می باشند مخالف طرح خدمات درمانی اوباما هستند و در طرح تصویب شده آنها در مورد بودجه که به مجلس سنا پیشنهاد شده است طرح دیگری را برای طرح اوباما جایگزین کرده اند. متعاقب این امر مجلس سنا که دموکرات ها در آن در اکثریت هستند بر اجرای طرح اوباما در مورد خدمات درمانی اصرار دارند و طرح بودجه ارائه شده توسط مجلس نمایندگان را رد کرده اند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار