سردار سرتیپ سیدمحمدحجازی:

التماس آمریکا برای مذاکره به دلیل نقش آفرینی ایران در منطقه است

معاونت آماد و تحقیقات نیروهای مسلح، اظهار کرد: وقتی امریکا از برقراری رابطه با ایران صحبت می کنند نه به این دلیل است که آنان قصد جنگ افروزی را ندارند بلکه به این دلیل است که توان نقش آفرینی جمهوری اسلامی در منطقه افزاش یافته است.
کد خبر: ۴۰۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۴ - 01October 2013

التماس آمریکا برای مذاکره به دلیل نقش آفرینی ایران در منطقه است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار سرتیپ سیدمحمدحجازی معاون آماد و تحقیقات پشتیبانی نیروهای مسلح ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: موضوع این همایش که توسعه تسلیحات هواپایه نام دارد بسیار مهم و از جایگاه رفیعی برخوردار می باشد.

معاون آماد و تحقیقات نیروهای مسلح با بیان اینکه نفوذ در آسمان ها برای همه باز است اما این مهم نیازمند تلاش و کوشش فراوان می باشد گفت:این همایش و تلاش ه ها در جهت فرمان الهی است که به ما اجازه داده است در آسمان ها نفوذ کنیم. شرق و غرب این مسیر را رفته اند و به پیشرفت خوبی نیز دست یافته اند.

وی افزود در طرح های عملیاتی که نوشته می شود همواره می گوییم برتری هوایی با دشمن است اما سوال اینجاست که آیا این برتری به طور دائمی بماند؟ نقطه تغیییر کجاست؟ واقعیت این است که فاصله زیادی وجود دارد.

سردار حجازی با بیان اینکه با توقف و درجا زدن نمی توانیم به جایی برسیم و باید حرکت کنیم تصریع کرد: به لطف خدا این حرکت ها شروع شده و به دست آورده ای بسیار نیز دست یافته ایم. در دو سال گذشته راهبرد جدیدی از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد و آن این بود که تهدید را با تهدید پاسخ می گوییم، این راهبرد در حد حرف نیست بلکه در عمل نیز این طور خواهد بود.

حجازی با بیان اینکه لازم نیست ما راه دشمنان و بیگانگان را برویم،  گفت: ما باید امکاناتی داشته باشم که تهدایدات آنها را خنثی کنیم و نگذاریم بر اقتدار ما تاثیری داشته باشند.

معاونت آماد و تحقیقات نیروهای مسلح با طرح این سوال که ما امروز باید در حوزه هوایی چه اقدامی انجام دهیم، گفت: ما نمی توانیم دست بر روی دست بگذاریم و البته راه نیز وجود دارد. ما نمی خواهیم دست و حرف برتر با دشمن باشد. سابقه انقلاب اسلامی نیز نشان داده است که جمهوری اسلامی ایران همواره اقتدار خود را حفظ نموده است.

سردار حجازی با اشاره به اقدامات و عملکرد ستادکل نیروهای مسلح در 2 سال اخیر بیان داشت: اعتبارت تحقیقات در سلاح های هواپایه افزایش یافته به طوری که 60 درصد از بودجه تحقیقات ما به هواپایه اختصاص یافته و در حوزه زیر ساخت های صنعتی نیز 50 درصد از بودجه ما مختص به بودجه هوایی می باشد.

وی ادامه داد: 17 پروژه سطح یک در دست اقدام در صنعت هواپایه داریم همچنین 11پروژه سطح یک در صنعت هوافضا مورد بررسی می باشد.

سردارحجازی با اشاره به پروژهای متعددی که در سطح نیروهای مسلح در دست اقدام می باشد، افزود: موشک های قادر و نصر پایه از مهمترین دستاوردها بودند که یکی از سلاح های هواپایه می باشد و با تلاش وزارت دفاع و ارتش جمهوری اسلامی به بهره برداری رسید.

معاونت آماد و تحقیقات نیروهای مسلح با تاکید بر تکیه بر توانای های داخلی گفت: باید خود را باور کنیم و چشم به بیرون نداشته باشیم، لازم است که راه های میان بر را پیدا کنیم و فراموش نکنیم که دشمن همیشه دشمن است و فاصله اخم و لبخند دشمن خیلی کوتاه می باشد.

وی با اشاره سفر اخیر روحانی رئیس جمهور به نیویورک تصریع کرد: لحن صحبت های رئیس جمهور امریکا طی دو، سه روز گذشته خیلی متفاوت بود و صحبتی که با رئیس جمهور رژیم صهیونیستی داشت با صحبت های اخیرش خیلی متفاوت بود.

حجازی بابیان اینکه ما باید همواره قدرتمند و دست پر بر سر میز مذاکره حاضرو بنشینیم ،گفت: وقتی آنها ملتمسانه از برقراری رابطه با ایران صحبت می کنند نه به این دلیل است که آنان قصد جنگ افروزی را ندارند بلکه به این دلیل است که توان نقش آفرینی جمهوری اسلامی در منطقه افزاش یافته است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار