سردار باقرزاده:

ادبیات همانند ژنی است که هویت انقلاب و دفاع مقدس را به نسل‌های بعد منتقل می‌کند

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: جلسات شعر و شاعری همواره جلسات پرمحتوا، لطیف و با صفایی است و بطور کلی ادبیات حکم ژنی را دارد که هویت انقلاب و دفاع مقدس را به نسل‌های بعد منتقل می‌کند.
کد خبر: ۴۰۴۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۴ - 09February 2015

ادبیات همانند ژنی است که هویت انقلاب و دفاع مقدس را به نسل‌های بعد منتقل می‌کند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از گرگان، در هشتمین روز از ایام ا... دهه فجر، هفتمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس با عنوان "تپشهای ماندگار7" و "گلپونه های آتش4" با حضور سردار "سیدمحمد باقرزاده" فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، "سرهنگ حسن نیا" مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان گلستان، "علی اصغر فضلیت" رئیس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و "مهندس حمیدی" فرماندار ویژه گنبد در شهرستان گنبد کاووس برگزار شد.

سردار "سیدمحمد باقر زاده"در این مراسم با اشاره به نقش مهم ادبیات در جامعه گفت: جلسات شعر و شاعری همواره جلسات پرمحتوا، لطیف و با صفایی است و بطور کلی ادبیات حکم ژنی را دارد که هویت انقلاب و دفاع مقدس را به نسل بعدی منتقل می کند.

وی افزود: اکنون بقای ارزشهای انقلاب و دفاع مقدس را مدیون شاعران و ادیبانی هستیم که با قلم، زبان و کتابت این مفاخر ارزشمند را به نسل کنونی منتقل کرده اند.

سردار باقرزاده خطاب به شاعران گفت: انتقال مفاهیم دفاع مقدس با ابعاد مختلف بر روی دوش شما شاعران است تا با زبان و قلم خود دفاع مقدس را به دیگران معرفی کنید.

همچنین در ابتدای این مراسم "سرهنگ حسن نیا" مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان گلستان با گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و عملیات غرور آفرین والفجر8 اظهار داشت: در دروس عالی نظامی همواره بیان می شود که پیروزی با فکر برتر میسر خواهد شد نه با نفرات و تجهیزات برتر. به همین منظور رزمندگان اسلام با وجود کمبود امکانات نظامی در هشت سال دفاع مقدس، توانستند با تفکرات برتر نسبت به دشمن پیروزی های بزرگی از جمله در عملیات والفجر 8 را کسب کنند.

خاطرنشان میشود در انتهای این مراسم، از برگزیدگان شعر در این دوره تقدیر بعمل آمد.

لازم به ذکر است تقدیر از همسر امیر شهید "هوشنگ اسدا... پور" و رونمایی از کتاب تپش های ماندگار (مجموعه اشعار برگزیده ششمین جشنواره) از دیگر برنامه های این جشنواره بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها