محمدصادق کوشکی:

ائتلاف موقت قطر، ترکیه و عربستان در منطقه/ راه حل سیاسی، بهترین مسیر خروج سوریه از بحران

کارشناس مسائل بین الملل در خصوص مسأله بحران سوریه گفت: بیش از دو سال از بحران و نا آرامی ها در سوریه می گذرد و خیلی از قدرت های مداخله گر در بحران تلاش دارند از طریق نظامی مسأله را حل کنند ولی دیدیم که قادر به این کار نشدند.
کد خبر: ۴۰۵
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۷:۳۰ - 12June 2013

ائتلاف موقت قطر، ترکیه و عربستان در منطقه/ راه حل سیاسی، بهترین مسیر خروج سوریه از بحران

محمد صادق کوشکی در گفت وگو با خبرگزاری دفاع مقدس اظهار داشت: بهترین راه حل برای خروج از بحران سوریه گفتمان و راه حل سیاسی است و طرف های غربی و معارضان نیز به این نتیجه رسیده اند باید برای حل بحران سوریه از طریق گفت وگو وارد شد نه از راه نظامی.

وی به وجود مثلث قطر، ترکیه و عربستان در منطقه اشاره کرد و گفت: ائتلاف این کشورها مقطعی است و امکان تداوم ندارد. حضور این 3 کشور و ائتلاف آنها یقینا در بلند مدت نمی تواند تأثیراتی در منطقه داشته باشد.

این تحلیل گر مسائل سیاسی همچنین برگزاری نشست ژنو 2 را موثر در حل بحران سوریه عنوان کرد و افزود: سوریه بعد از آزادسازی القصیر و پاک سازی حومه حلب از وجود تروریستها تلاش خواهد کرد در این نشست به فکر چاره برای حل بحران باشد و سقف چانه زنی خود را بالا ببرد.

کوشکی با اشاره به اینکه کشورهایی مثل قطر و عربستان تلاش دارند، تفکر مقاومت درمنطقه، کم کم به تفکر سازش تبدیل شود، خاطرنشان کرد: این تفکر مانند همان فرآیندی که درمقابل حماس پیش گرفتند، است و این کشورها با بکارگیری منابع مالی قصد دارند مقاومت را از حماس بگیرند و حتی حماس را با تهدید مواجه کنند.

وی همچنین به دخالت های دولت رجب طیب اردوغان بر سر مسائل داخلی سوریه اشاره کرد و گفت: اعتراضات و تظاهرات مردم  ترکیه و تحصن در میدان تقسیم استانبول، ناشی از نارضایتی مردم از دولت رجب طیب اردوغان است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار