عصر امروز

آیین نکوداشت "حسین اسرافیلی" در فرهنگسرای ابن سینا برگزار می‌شود

آیین نکوداشت "حسین اسرافیلی" شاعر پیشکسوت انقلاب اسلامی عصر امروز(یکشنبه) ساعت 18 در فرهنگسرای ابن سینا برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۰۵۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۶ - 08February 2015

آیین نکوداشت

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، آیین نکوداشت "حسین اسرافیلی" شاعر پیشکسوت انقلاب اسلامی عصر امروز(یکشنبه) ساعت 18 در فرهنگسرای ابن سینا برگزار میشود.

حسین اسرافیلی اول اسفند ۱۳۳۱ در تبریز به دنیا آمد. وی از شاعرانی است که در طول سالهای ۱۳۵۸ تا ۱۳۶۶ در حوزه هنری حضوری فعال داشت و به دفعات همراه با دیگر شاعران و به منظور شعرخوانی در نقاط مختلف رزم، عازم جبههها شد.

اسرافیلی غیر از سرودن شعر به خطاطی، نقاشی و مجسمهسازی نیز علاقه دارد. وی در طول سالهای ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۷ مسئولیت صفحه ادبی مجله پیام انقلاب را به عهده داشت و عضو شورای شعر و موسیقی صدا و سیما و شورای شعر نیروهای مسلح بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس است.

حسین اسرافیلی سابقه همکاری با موسسه آفرینشهای هنری آستان قدس رضوی در زمینه حضور در شبهای شعر خورشید ولایت و نغمه بهار را دارد.

معروفترین مجموعه شعر او تولد در میدان است که به عنوان یکی از آثار برتر شعر دفاع مقدس در دهه ۶۰ از سوی بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس برگزیده شد. آتش در خیمهها، مجموعه شعر عاشورایی، عبور از صاعقه، گزیده ادبیات معاصر شماره ۵، مردان آتش نهاد، آتش در گلو، آیینههای شعلهور از سرودههای اوست.

تازهترین آثار حسین اسرافیلی در سه مجموعه جدید با عنوان «حیاط خلوت کلمات»، «صخره و پلنگ» و «دو پنجره» است. مقالات ادبی و فرهنگی موجود در کتاب «حیاط خلوت کلمات» در موضوعات شعر و نقد ادبی تاکنون در نشریات مختلف به چاپ رسیده است و نویسنده برای نخستین بار این مقالات را که شامل ۲۵ تا ۳۰ مقاله است در یک مجموعه منسجم گردآوری کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار