برپایی نمایشگاه عکس تجسم پایداری در ایلام

نمایشگاه عکس تجسم پایداری در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد ایلام دایر شد.
کد خبر: ۴۰۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۱ - 01October 2013

برپایی نمایشگاه عکس تجسم پایداری در ایلام

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، محمد علی قاسمی رییس حوزه هنری ایلام، در حاشیه افتتاح نمایشگاه عکس تجسم پایداری، گفت: در این نمایشگاه حدود 35 اثر نقاشی از هنرمندان نقاش و جوان این استان با مضامین دفاع مقدس و ایثار و شهادت در معرض دید علاقهمندان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه از امروز به مدت یک هفته پذیرای علاقهمندان به هنر نقاشی و دوران 8 سال دفاع مقدس است، افزود: دوران درخشان دفاع مقدس سرمایه بیبدیل و ارزشمندی برای هنرمندان در عرصههای مختلف هنری به ویژه هنر نقاشی است.

مسئول حوزه هنری ایلام، با اشاره به اینکه هنرمندان در راستای نشر و ترویج ارزش های دفاع مقدس و زنده نگاه داشتن یاد و خاطره ایثارگری مردم در آن دوران نقش مهمی بر عهده دارند، ابراز کرد: هنر بهترین ابزار برای ماندگاری یک فرهنگ است.

قاسمی، با بیان اینکه زبان هنری یکی از تاثیرگذارترین ابزارهای برای انتقال معانی و مفاهیم است، گفت: هنر نقاشی با توجه به زاویه دید و نوع نگاه هنرمند میتواند در ایجاد ارتباط با مخاطب و تاثیرگذاری بر روی آن، یکی از هنرهای بسیار مهم و ارزشمند باشد.

وی تصریح کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه یادآوری حماسه بزرگ رزمندگان اسلام و ملت ایران در دوران 8 سال دفاع مقدس و جلوهگر شدن این حماسهسازی مردان و زنان ایران اسلامی است.

قاسمی، در پایان با تاکید بر زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدای دوران 8 سال دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: برپایی چنین نمایشگاههایی تاثیر بسیار بسزایی در آشنایی نسل جوان با رویداهای دوران دفاع مقدس و ترویج فرهنگی ایثار و شهادت دارد.

گفتنی است، این نمایشگاه با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام و حوزه هنری تبلیغات اسلامی در محل نگارخانه مجتمع ارشاد دایر شده است.

نظر شما
پربیننده ها