حمید رضا اسحاقی:

هنر گرافیک بهترین ابزار برای انتقال مفاهیم دفاع مقدس است

به برکت وجود این هنر ما می توانیم هشت سال دلاورمردی های رزمندگان اسلام را در یک قاب و با نشان دادن یک پلاک یا سیم خاردار یا فشنگ به تصویر بکشیم و مفهوم مورد نظرمان را به بیننده منتقل کنیم.
کد خبر: ۴۰۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۱ - 01October 2013

هنر گرافیک بهترین ابزار برای انتقال مفاهیم دفاع مقدس است

حمید رضا اسحاقی گرافیست برجسته کشور در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری دفاع مقدس با پراهمیت دانستن نقش گرافیک در معرفی یک اثر هنری یا یک پیام مذهبی یا یک حماسه تاریخی گفت: در حال حاضر تهیه کننده های سینما ترجیح می دهند که برای فیلمهایشان هم یک پوستر تجاری بزنند وهم یک پوستر هنری. مثلا فیلم گلوگاه شیطان هم پوستر تجاری داشت و هم پوستر هنری. زخم شانه حوا نیز هم پوستر تجاری داشت و هم پوستر فرهنگی.

وی افزود: گرافیک در همه جنگ ها و دگرگونی ها و انقلاب ها نقش بسیار پر اهمیتی را ایفا کرده است. به برکت وجود این هنر ما می توانیم هشت سال دلاور مردی های رزمندگان اسلام را در یک قاب و با نشان دادن یک پلاک یا سیم خاردار یا فشنگ به تصویر بکشیم و مفهوم مورد نظرمان را به بیننده منتقل کنیم.

وی تصریح کرد: متاسفانه در ایران به هنر گرافیک اهمیت داده نمی شود و مدیران فرهنگی و تهیه کننده های سینما و سیاستمدارن از هنر گرافسیت ها استفاده درست و صحیحی نمی کنند. بسیاری از تهیه کننده های سینما ترجیح می دهند از افراد غیر حرفه ای و غیر کارشناس در این زمینه استفاده کنند.

اسحاقی افزود: اگر بخواهیم انقلاب ایران را در یک تصویر به بیننده منتقل کنیم می توانیم از تصویر جمعیتی انبوه با ترکیبی خیلی قوی استفاده کنیم و همین طوراز نماد پرچم جمهوری اسلامی ایران که به بهترین شکل بیانگر اتفاقی مهمی است که در کشور افتاده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار