انتظار خانواده شهید علی امینی پس از 26 سال پایان یافت

مراسم استقبال از خانواده شهید علی امینی امروز در دانشگاه آزاد اسلامی اراک برگزار شد.
کد خبر: ۴۰۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۴ - 08February 2015

انتظار خانواده شهید علی امینی پس از 26 سال پایان یافت

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از اراک، مراسم استقبال از خانواده شهید "علی امینی" امروز یکشنبه 19 بهمن با حضور مسئولین استان، خانوادههای معزز شهدا، دانشجویان، اساتید و مردم شهیدپرور اراک در شهرک دانشگاهی امیر کبیر دانشگاه آزاد اسلامی اراک برگزار شد.

خانواده شهید علی امینی در بدو ورود به دانشگاه مورد استقبال حاضران قرار گرفتند و در میان انبوه استقبال کنندگان بر کنار مزار شهیدشان در یادمان شهدای گمنام حاضر شدند.

پدر و مادر گرانقدر شهید علی امینی پس از 26 سال انتظار با حضور در یادمان شهدای گمنام دانشگاه آزاد اراک قبر این شهید بزرگوار را زیارت کرده و سجده شکر به جای آوردند.

مادر شهید امینی سپس با حضور در جایگاه ویژه مراسم گفت: دفاع از میهن و لبیک به فرمان حضرت امام خمینی(ره) سرلوحه کار فرزندم بود.

همچنین پدر شهید علی امینی از مردم اراک برای تنها نگذاشتن فرزندشان در طی 9 سالی که در دانشگاه دفن بوده است و حضور مردم در مراسم تقدیر کرد.

در ادامه فرمانده سپاه روحالله استان مرکزی گفت: امام خمینی(ره) همانند خورشیدی بودند که نور سعادت را به بشریت تاباندند و با پشتیبانی ایشان انقلاب اسلامی در دنیا اشاعه پیدا کرد.

سردار مهدی صدیقی افزود: امروزه در جهان شاهد بیداری اسلامی در بسیاری از کشورهای منطقه هستیم که این موضوع را میتوان یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی و رشادتهای رزمندگان هشت سال دفاع مقدس دانست.

فرمانده سپاه روحالله استان مرکزی خاطرنشان کرد: عزت و اقتدار ایران در جهان را مدیون خون شهدا هستیم.

در این مراسم رئیس دانشگاه آزاد واحد اراک نیز گفت: به برکت افکار و رهنمودهای امام خمینی(ره) و ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان دوران دفاع مقدس امروزه شاهد اقتدار و افتخار کشور ایران در تمامی عرصهها هستیم.

دکتر علیرضا نظامآبادی افزود: وجود فرزندان برای هر خانواده گنج و نعمتی بزرگ و ارزشمند از سوی خداوند است که خانوادههای شهدا با تحمل رنج ها و مشقتهای فراوان از فرزندان خود در راه حفظ هویت اسلامی و ملی و حفظ تمامیت ارضی کشور گذشتند.

وی بیان کرد: عزت و افتخاری را که امروز در عرصههای جهانی از آن برخوردار هستیم به برکت رشادتها و ایثار رزمندگان و خانوادههای آنان میباشد.

رئیس دانشگاه آزاد واحد اراک ادامه داد: خانوادههای شهدا از عزت نفس بالایی برخوردار هستند که با صبر و شکیبایی خود ارزش شهادت و فداکاری فرزندان خود را چندبرابر کردهاند.

نظامآبادی خاطرنشان کرد: امروزه جوانان به عنوان مهمترین عاملان پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی مورد هجوم دشمنان در جبهههای جنگ نرم قرار گرفتهاند که امید میرود با ادامه دادن راه شهدا بتوانند توطئههای دشمنان را خنثی کنند.

نظامآبادی ضمن عرض خیرمقدم به همشهریان در ادامه اظهار داشت: خدا را شاکر هستیم که 26 سال انتظار خانوادهای برای آمدن فرزندشان پایان یافت.

شهید 'علی امینی' از جمله شهدای گمنامی بود که در سال 84 به همراه دو شهید دیگر در شهرک دانشگاهی امیر کبیر دانشگاه آزاد اراک به خاک سپرده شد و چندی پیش با انجام آزمایشات تخصصی DNAهویت او شناسایی و توسط کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح اعلام شد.

شهید «علی امینی» فرزند «بمانعلی»، متولد اول فرودین سال 1351 استان اصفهان است که از خوراسگان با عضویت بسیجی از لشکر 14 امام حسین(ع) به جبهههای جنگ اعزام شد. این شهید بزرگوار در 19 تیر سال 1367 به عنوان شهید مفقود اعلام شد و در 5 آبان 1384 پیکر مطهرش از سوی کمیته تفحص جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در جزیره فاو کشف و در 10 اسفند ماه 1384 به عنوان شهید گمنام در شهرک دانشگاهی امیر کبیر دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک خاکسپاری شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار