اطلاعیه اداره کل حفظ آثار گلستان به مناسبت سالروز عملیات والفجر 8

والفجر ۸ یکی از مهم‌ترین عملیات‌های دفاع مقدس بود

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان به مناسبت فرارسیدن سالروز عملیات غرور آفرین والفجر8، اطلاعیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۴۰۶۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۳ - 09February 2015

والفجر ۸ یکی از مهم‌ترین عملیات‌های دفاع مقدس بود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از گرگان، در این اطلاعیه آمده است: بیتردید ملت سرافراز ایران اسلامی، سابقه درخشان خویش را مدیون حماسه آفرینانی از مردم همین مرزو بوم است که با ایستادگی در برابر قدرتهای سلطه گر در طول هشت سال دفاع مقدس، غرور و افتخار را برای ما به ارمغان آوردند.

این اطلاعیه می افزاید: بهدلیل شرایط خاص جغرافیایی و منطقهای، عملیات والفجر ۸ را میتوان جزء متفاوت ترین و مهمترین عملیاتهای دفاع مقدس دانست.

همچنین در این اطلاعیه آمده است: با انجام موفقیت آمیز این عملیات ارتباط دریایی مستقیم عراق با خلیج فارس قطع شد و شاید مهمترین علل موفقیت آمیز بودن این عملیات را شاهکار حفاظت اطلاعات رزمندگان اسلام دانست که با وجود شناسایی هوایی کشورهای منطقه و آمریکا، موجب عدم تشخیص محور اصلی عملیات از سوی دشمن گردید.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: از مهمترین ویژگی های شاخص این عملیات، اقدامات مهندسی به ویژه نصب پل بعثت و پل امام صادق (ع) بر روی رودخانه اروندرود بود که با همت غواصان خط شکن و مهندسین و جهادگران ایران اسلامی این امر میسر گردید.

لذا اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان گلستان، ضمن گرامیداشت یاد، نام و خاطره شهدای گرانقدر، رزمندگان و ایثار گران عملیات والفجر8، سالروز این عملیات بزرگ و ارزشمند را به آحاد مردم ولایی و مومن استان گلستان تبریک و تهنیت عرض نموده وسلام درود می فرستیم به روح متعالی حضرت امام خمینی (ره ) و همه شهیدانی که در مسیرحفظ اسلام جان خود را تقدیم نمودند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار