نادری در گفت‌وگو با دفاع پرس:

اولین انتخابات مردمی باروت خیس برگزار می شود/ جنایات داعش همانند جنایات فرانسه در الجزایر است

دبیرخانه جایزه بین المللی باروت خیس در راهپیمایی ۲۲ بهمن اولین انتخابات مردمی باروت خیس را برگزار می‌کند.
کد خبر: ۴۰۶۵۸
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۳ - 09February 2015

اولین انتخابات مردمی باروت خیس برگزار می شود/ جنایات داعش همانند جنایات فرانسه در الجزایر است

سید محمد یاشار نادری دبیر جشنواره بین المللی «باروت خیس» درباره برگزاری اولین انتخابات مردمی باروت خیس در راهپیمایی ۲۲ بهمن، به خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، گفت: امسال برای کسب نظرات مردم در خصوص اهدای سومین تندیس جایزه باروت خیس، پنج کاندیدا را مشخص کردیم که از میان این پنج نفر، مردم می توانند با انداختن برگه های رأی خود به صندوق پیش بینی شده، کاندیدای برتر را انتخاب کنند.

وی درباره محل اخذ آرای مردم، بیان داشت: در روز برپایی راهپیمایی ۲۲ بهمن صندوق رأی کسب نظرات مردم در خیابان آزادی جنب ناحیه مقاومت بسیج مقداد، پیش بینی شده که مردم می توانند با مراجعه به این محل نظرات خود را به صندوق بیندازند.

دبیر جشنواره بین المللی «باروت خیس» با اشاره به اینکه مراسم اجلاسیه این جشنواره در تاریخ بیستم اسفند در مجتمع اردوگاهی «شهید باکری» اهواز برگزار می شود، افزود: بعد از برگزاری انتخابات مردمی، انتخابات مشابهی نیز در دانشگاه ها و حوزه های علمیه پیش بینی شده تا پس از جمع آوری مجموع این آرا، نفرات برتر اعلام شوند.

وی در ادامه عنوان کرد: در تاریخ یازدهم بهمن نامه ای به وزیر ارشاد ارسال کردیم مبنی بر اینکه در جشنواره بین المللی فیلم فجر، بخشی تشریفاتی را به عنوان جایزه باروت خیس مد نظر قرار دهند و هر ساله این جایزه از طریق جشنواره فجر معرفی شود اما متأسفانه تاکنون پاسخی از سوی وزیر ارشاد دریافت نکردیم و توجه به این موضوع از سوی وزارت ارشاد مورد بی مهری قرار گرفته است.

نادری تصریح کرد: درخواست مورد اشاره که وزارت ارشاد ارسال شد به این دلیل بود که متأسفانه شاهدیم کشورهای غربی به بهانه های مختلف در جشنواره های فیلم و کاریکاتورهایی که برگزار می کنند به فیلم ها و کاریکاتورهایی که در موضوع اهانت به اسلام است، جوایزی را اهدا می کنند به همین خاطر ما هم درخواست کردیم در جشواره فیلم فجر بخشی را به جایزه باروت خیس قرار دهند که تاکنون این درخواست مورد توجه قرار نگرفته است.

وی با بیان اینکه جشنواره در تاریخ های ۱۷ اسفند تا ۲۰ اسفند برگزار خواهد شد، بیان داشت: برای اهدای سومین جایزه باروت خیس، پنج کاندیدا را مشخص کردیم که یکی از این افراد «دیوید کامرون»به خاطر اهانت هایی که به رئیس جمهور کشورمان داشته اند، در حالی که در ظاهر امر، همه جا از دموکراسی سخن می گویند، است.

دبیر جشنواره بین المللی «باروت خیس» اضافه کرد: کاندیدای دیگر جشنواره، «مانوئل والس» نخست وزیر فرانسه به خاطر توهین به اعتقادات ادیان الهی، در حالی که ادعا دارند در فرانسه، آزادی اندیشه و حقوق انسانی وجود دارد، انتخاب شده است.

وی افزود: نخست وزیر فرانسه به دلیل حمایت رسمی از توهین نشریه «شارلی ابدو» به پیامبر اسلام(ص) به عنوان کاندیدای این جشنواره معرفی شده زیرا معتقدیم در جریان اهانت نشریه مورد اشاره، جریانی حکومتی، تعریف شده و از قبل برنامه ریزی شده وجود دارد.

نادری ادامه داد: جنایاتی که داعش در عراق و سوریه انجام می دهد همانند جنایتی است که فرانسوی ها در جنگ با مسلمانان الجزایری انجام دادند و طی این جنایت بین یک میلیون نفر الی یک و نیم میلیون نفر را مسلمانان الجزایری را کشتند.

وی با اشاره به اینکه «جان مک کین» سناتور تندروی آمریکا دیگر کاندیدای جشنواره باروت خیس است، گفت: این فرد به دلیل حمایت علنی از گروه های تروریستی داعش، القاعده، النصره و سایر گروه های تروریستی انتخاب شده هر چند در ظاهر شعار مبارزه با تروریسم را می دهد.

دبیر جشنواره بین المللی «باروت خیس» یادآور شد:«کلودیا روت» نایب رئیس مجلس آلمان به دلیل آشکار کردن رابطه عوامل جریان فتنه سال ۸۸ و جریان استکباری و دخالت های اخیر نام برده در مسایل داخلی کشورمان و اینکه از نظر آنها فتنه گران در حصر باید از حصر خانگی رها شوند و نیز حمایت از «جعفر پناهی» کارگردان سازنده فیلم های سیاه درباره کشورمان توسط دبیرخانه جشنواره انتخاب شده است.

وی تأکید کرد: تلاش های این افراد در حالی صورت می گیرد که سال ها است «احمد متوسلیان» و «امام موسی صدر» در حصر قرار دارند و مدعیان دفاع از حقوق بشر نسبت به این موضوع هیچ واکنشی نشان نمی دهند.

نادری خاطر نشان کرد: «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم به دلیل کشتار ۵۷۸ کودک، ظرف مدت ۵۱ روز جنگ با مردم مظلوم غزه و اهدای جایزه نوبل به چنین شخص کودک کش، از نظر ما می تواند این جایزه را دریافت کند.

انتهای پیام/    

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار