نبرد اروند-2/ فرمانده سپاه ناحیه نکا مطرح کرد:

عملیات والفجر هشت یک عملیات بی نظیر بود/ نقش محوری شهید طوسی در این عملیات

فرمانده سپاه ناحیه نکا عملیات والفجر 8 را یک عملیات بی نظیر عنوان کرد و گفت: نقش محوری سردار شهید محمد حسن قاسمی طوسی به مدت یک سال در بحث شناسایی و اطلاعاتی این عملیات حائز اهمیت است.
کد خبر: ۴۰۶۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۸ - 09February 2015

عملیات والفجر هشت یک عملیات بی نظیر بود/ نقش محوری شهید طوسی در این عملیات

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس  از ساری، سرهنگ« مرتضی رمضانی» فرمانده سپاه ناحیه نکا در نهمین  یادواره ۲۹ شهیده استان مازندران که با محوریت شهیده شاخص سال«فوزیه شیردل»  در روستای چمان شهرستان نکا برگزار شد، برگزاری یادواره های شهدا را بهترین راه مقابله با جنگ نرم دشمن دانست و گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا یک کار بسیار ارزشمند است.

 وی با تأکید بر اینکه امنیت و آسایش امروز مان را مدیون شهدا هستیم، اظهار کرد: در چنین حالی دشمن تلاش دارد تا مردم ما را از رشادت های مردم و رزمندگانی که از همه چیز خود گذشتند، با تفکرعاشورایی دفاع کردند و به عنوان سرباز امام  در میدان های نبرد حضور پیدا کردند، دور کند.

 سرهنگ رمضانی با اشاره به ایام الله دهه مبارک فجر و گرامیداشت سالگرد عملیات غرورآفرین والفجر 8 گفت: برگزاری این یادواره در چنین ایامی بسیار زیباست.

فرمانده سپاه ناحیه نکا افزود: در چنین روزهایی در سال 1364 جوانان غیور مازندرانی در قالب لشکر ویژه 25 کربلا خودشان را برای یک عملیات بزرگ آماده کردند.

سرهنگ رمضانی ادامه داد: رزمندگان غیور لشکر ویژه 25 کربلا ساعت 22:10 با رمز مبارک یا فاطمه الزهرا(س) شهر فاو را به تصرف خود در آوردند.

وی با اشاره به اینکه دوران دفاع مقدس دوران کوچکی نبود، گفت:  روزها و شب های عملیات  والفجر8 روزها و شب های بسیار خوبی بود که رزمندگان از هم حلالیت می طلبیدند تا وارد یک عملیات بزرگ شوند.

وی به عشق و ایمانی که در دل های فرزندان،رزمندگان و جوانان مازندرانی برای این عملیات وجود داشت اشاره کرد و افزود: رزمندگان ما عشق به شهادت داشتند و به مرحله ای رسیده بودند که برای شهادت پرپر می زدند.

سرهنگ رمضانی بیان کرد: آن چیزی که این ملت را در طول دفاع مقدس به حرکت درآورد اخلاص بی پایان حضرت امام(ره) بود.

وی که در جمع بسیجیان شهرستان نکا سخن می گفت، ادامه داد: امام برای اینکه ملت را از خفقان و شرایط سخت طاغوت نجات دهد وارد عرصه شد.

فرمانده سپاه ناحیه نکا اظهار کرد: امام به وعده الهی ایمان داشت و حتی به بچه های داخل گهواره امید داشت که سرباز امام می شوند و در دوران دفاع مقدس به یاری او می شتابند.

وی عملیات والفجر 8 را یک عملیات بی نظیر عنوان کرد و افزود: عبور از آب وحشی اروند کار آسانی نبود.

سرهنگ رمضانی به نقش محوری سردار شهید محمد حسن قاسمی طوسی در این عملیات اشاره کرد و افزود: یک سال بحث شناسایی و اطلاعاتی این عملیات در دست این شهید ملی بود.

وی عنوان کرد: ملت ایران فعال خواستن را در انقلاب و دفاع مقدس به خوبی صرف کردند.

سرهنگ رمضانی با بیان اینکه ولایتمداری بزرگترین ویژگی شهدا بود، تصریح کرد: از دیگر ویژگی های رزمندگان ما تکلیف مداری بود که توسط حضرت امام برای شان تبیین شد.

وی در بخش دیگر سخنان خود افزود: گسترش اسلام هراسی در کشورهای منطقه نشأت گرفته از انقلاب اسلامی ایران است.

فرمانده سپاه ناحیه نکا به پیام مقام معظم رهبری به جوانان اروپا اشاره کرد  و گفت: معظم له در این پیام بسیار مهم از جوانان اروپا خواست تا اسلام را از قرآن بیاموزند.

وی با تأکید بر اینکه این پیام در محتوا به پیام حضرت امام به گورباچف شبیه است، تصریح کرد: آن پیام دنیا را بهم ریخت و این پیام امروز توسط دانشجویان غرب دست به دست می شود و این عزت نظام ماست.

سرهنگ رمضانی یادآور شد: ایران امروز به عنوان یک ابرقدرت در تحولات منطقه نقش ایفا می کند.

فرمانده سپاه ناحیه نکا در ادامه با بیان اینکه دسترسی دشمن به ایران کار بسیار سختی است، عنوان کرد: امروز اگر دشمن با ملت ما جنگ کند باید از سه خاکریز حزب الله، سوریه و عراق عبور کند تا به ما برسد و این عزت نظام ماست.

وی امنیت ایران اسلامی را به برکت انقلاب و خون پاک شهدا و حکومت دینی دانست و گفت:  اینها ارمغان حضرت امام هستند.

سرهنگ رمضانی به موفقیت ملت ایران در عرصه های گوناگون علمی، اقتصادی، فرهنگی و... اشاره کرد و گفت: این موفقیت نشأت گرفته از روحیه خودباوری است که توسط حضرت امام در جوانان ما تزریق شد.

وی  با اشاره به اینکه این انقلاب یک انقلاب بی هدفی نیست، گفت: این انقلاب ریشه در آموزه های قرآن دارد و صدور انقلاب همان چیزی است که امام (ره) وعده داده بود و اتفاق افتاد.

سرهنگ رمضانی به مقاومت مردم غزه اشاره کرد و گفت:  مردم غزه با الگوگرفتن از مردم و رزمندگان دفاع مقدس افتخار آفرین شدند.

وی با بیان اینکه الگوگیری از زندگی شهدا راه سعادت است، بیان کرد: حضرت امام مسیر راه را به ما نشان داد و فرمود هرچه فریاد دارید برسر آمریکا بزنید.

وی حضور در یادواره های شهدا را عبرت گرفتن از زندگی شهدا عنوان کرد و افزود: شهدا به ما درس ولایتمداری،اخلاص، استکبارستیزی و وحدت دادند.

وی بیان کرد: با وجود وحدت حتی اگر همه دنیا هم بسیج شوند نمی توانند در برابر ما بایستد.

فرمانده سپاه ناحیه نکا با یادآوری اینکه این انقلاب بی هدف نبود گفت: ما باید پرچم این انقلاب را به دست ولی عصر(عج) برسانیم تا انقلاب ما جهانی شود همان گونه که نگاه حضرت امام بود که قطعا محقق خواهد شد.

وی مقام شهدا را عالی دانست و اظهار کرد: شهدا حتی زمان شهادت خود را می نوشتند و برای شهادت رسیدن التماس دعا داشتند.

سرهنگ رمضانی افزود: ما وظیفه داریم برای گرامیداشت شهدا تلاش کنیم چرا که این راه ما را به پیروزی در جنگ نرم دشمن می رساند.

یادآور می شود این مراسم با مداحی مداحان اهل بیت اسماعیلی و نجفی و شعرخوانی حدیثه صالحی و برپایی نمایشگاه انقلاب همراه بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار