امیر دریادار سیاری خبر داد:

ناو خلیج‌فارس ساخته می‌شود

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: طرح ساخت ناو «خلیج فارس»، 28 شهریور سال گذشته در مراسم دانش آموختگی دانشگاه امام خمینی(ره) نوشهر خدمت فرمانده معظم کل قوا ارائه شد و ایشان نیز آن را تایید کردند.
کد خبر: ۴۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۲ - 02October 2013

ناو خلیج‌فارس ساخته می‌شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران،امیر دریادار حبیبالله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به بررسی عملکرد، توان و برنامههای آینده نیروی دریایی پرداخت و طی آن از آغاز ساخت جدیدترین ناو این نیرو در سال جاری خبر داد و اظهار داشت: با ساخت این ناو، ایران تنها کشوری در منطقه خواهد بود که چنین شناوری را در اختیار خواهد داشت.

دریادار سیاری با اشاره به توان این نیرو در طراحی و ساخت ناوها و ناوشکنهای بومی، به ساخت ناوشکن جماران بعنوان سمبل اقتدار علمی و صنعتی کشور اشاره کرد و گفت: این ناوشکن، بخشی از پروژه موج بود که در ادامه آن، سال گذشته ناوشکن دماوند در دریای خزر به آب اندازی شد که ان شاءالله در آینده نزدیک شاهد الحاق آن به ناوگان دریایی ارتش خواهیم بود.

ناوشکن سهند سال آینده عملیاتی میشود

وی با بیان اینکه در همین راستا ناوشکن «سهند» نیز در سال 93 عملیاتی میشود، تصریح کرد: این روند در غاالب پروژههای موج چهار و پنج و شش و ... تا تامین کامل نیازها ادامه دارد.

لقمان؛ پروژه منحصر به فرد نیروی دریایی ارتش

فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین در خصوص پروژه «لقمان» با موضوع طراحی و ساخت ناو «خلیج فارس» توسط این نیرو، گفت: «خلیج فارس» یک ناو آموزشی است که برای ما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چراکه بخش اعظمی از آموزشها علاوه بر جنبه تئوریک، جنبه عملی دارد و دانشجو حتما باید برای دریانوردی، چندین روز به آبهای آزاد برود و در صحنه عمل، آموزش ببیند.

ناو «خلیج فارس» ساخته میشود

سیاری خاطرنشان کرد: طرح ساخت ناو «خلیج فارس»، 28 شهریور سال گذشته در مراسم دانش آموختگی دانشگاه امام خمینی(ره) نوشهر خدمت فرمانده معظم کل قوا ارائه شد و ایشان نیز آن را تایید کردند.

وی با بیان اینکه کار طراحی مفهومی این ناو در حال انجام است، تصریح کردان شاءالله کار ساخت این شناور نیز از سال جاری آغاز خواهد شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش، گفت: با ساخت این ناو، جمهوری اسلامی ایران تنها کشور منطقه خواهد بود که از این نوع شناور برخوردار است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار