اخبار دفاعی در هفته‌ای که گذشت

از رونمایی جدیدترین جنگنده ایرانی تا فناوری موشکی منحصربه‌فرد سپاه

ابعاد استراتژیک عملیات نیروهای مقاومت در مزارع شبعا، رونمایی جنگنده صاعقه ۲، برگزاری رزمایش جنگال نیروی زمینی در اسفندماه، فناوری موشکی منحصربه‌فرد سپاه،...
کد خبر: ۴۰۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۱ - 13February 2015

از رونمایی جدیدترین جنگنده ایرانی تا فناوری موشکی منحصربه‌فرد سپاه

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سرفصل مهمترین اخبار دفاعی در هفتهای که گذشت در ذیل آمده است.
 
(برای مشاهده متن کامل خبر، روی تیتر کلیک کنید)

ابعاد استراتژیک عملیات نیروهای مقاومت در مزارع شبعا
فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش گفت: در گذشته صهیونیستها نیروهای مقاومت را ترور میکردند و خیالشان هم از بابت مقابله به مثل راحت بود، اما امروز حزبالله چنین وضعیتی را برنمیتابد و عملیات مزارع شبعا نشاندهنده تغییر موازنه قدرت در منطقه است.

اجرای سند موافقتنامه همکاریهای نظامی میان ایران و روسیه
وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در نامهای به همتای روس خود بر اجرای سند موافقتنامه همکاریهای نظامی میان دو کشور تأکید کرد.

انقلاب اسلامی به ارتش عزت و ابهت داد/ 22 بهمن 57 تابشی از غدیر خم بر سرزمین ایران بود
فرمانده نیروی زمینی ارتش، 22 بهمن 57 را سرآغازی برای حرکت به سوی تمدن اسلامی دانست و گفت: انقلاب اسلامی به ارتش عزت، ابّهت و شخصیت داد.

ایران در عرصه جنگ سایبری پاسخهای مناسبی به دشمنان داده است
دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه باید نسبت به تهدیدات آینده نگاه پیشدستانه داشته باشیم، گفت: توانستهایم در حوزه جنگ سایبری پاسخهای مناسبی به دشمنان بدهیم.

چگونگی آغاز فعالیت حزبالله لبنان/ توصیه به گروههای جهادی
جانشین فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) با بیان اینکه سمبل انقلاب ما حمایت از محرومین و مستضعفین بود، گفت: توصیه من به گروههای جهادی این است که برای کمک گرفتن از متمکنین، این افراد را برای دیدن محرومیتها و فعالیتهای گروههای جهادی با خود همراه سازید.

فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش و پدافند هوایی با فرمانده کل قوا دیدار کردند
کارکنان و فرماندهان نیروی هوایی ارتش و قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیاء(ص) صبح امروز با فرمانده معظم کل قوا دیدار کردند.

آمار مطرح شده پیرامون قطع نخاع در فتنه ۸۸ صحت ندارد
مسئول روابط عمومی کل سپاه گفت: آمار مطرح شده پیرامون قطع نخاع در فتنه ۸۸ صحت نداشته و این آمار کل مجروحین و مصدومین در جریان فتنه است.

جنگنده صاعقه ۲ رونمایی و تحویل نیروی هوایی ارتش شد
هواپیمای جدید جت جنگنده و آموزشی پیشرفته با نام صاعقه ۲ ساخت سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع، طی مراسمی رونمایی و به نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تحویل شد.

ویژگیهای جدیدترین جنگنده ایرانی؛ صاعقه۲ + تصاویر
صاعقه۲ یک هواپیمای جت مافوق صوت دوکابین است که ماموریت پشتیبانی نزدیک برای انجام ماموریتهای تاکتیکی و آموزش خلبانان در مرحله پیشرفته مورد را به عهده دارد.

فیلم پرواز جنگنده صاعقه۲
هواپیمای جدید جت جنگنده و آموزشی پیشرفته با نام صاعقه ۲ ساخت سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع، طی مراسمی رونمایی و به نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تحویل شد.

"هواپیمای کوثر" مراحل پایانی ساخت را طی میکند/ آمادگی صدور انواع شبیهسازها را داریم
معاون هماهنگکننده نیروی هوایی ارتش گفت: جت آموزشی دو کابینه "کوثر" که با همکاری سازمان صنایع هوایی، طراحی و ساخته میشود در مراحل پایانی ساخت است.

پیشرفتهای کشور در حوزه هوافضا؛ از پهپاد، جنگنده و بالگرد تا موشکهای کروز و بالستیک
معاون وزیر دفاع با اشاره به دستاوردهای کشور در حوزهٔ هوافضا گفت: عزم ملی و بهرهگیری از تمامی ظرفیتهای کشور دستاوردهای امروز، صنعت هوافضا را در جایگاه رفیعی قرار داده است.

فناوری پنهانکاری پهپادها را قبل از شکار RQ۱۷۰ در اختیار داشتیم
فرمانده نیروی هوا فضای سپاه جنگ امروز را جنگ علم، فناوری و بومی سازی خواند و گفت: دستیابی به «خودکفایی» خط مقدم امروز ما است و جامعه دانشگاهی و نخبگان در این عرصه میتوانند نقش تعیین کنندهای را ایفا کنند.

رزمایش جنگال نیروی زمینی اسفندماه برگزار میشود/ بررسی عملکرد نزاجا در ستاد کل نیروهای مسلح
فرمانده نیروی زمینی ارتش از برگزاری رزمایش جنگال (جنگ الکترونیک) این نیرو در اسفند ماه سال جاری خبر داد و گفت: این ظرفیت در متخصصان ما وجود دارد که جنگ الکترونیک دشمن را خنثی کرده و بر روی سیستمهای مخابراتی و الکترونیکی او تأثیر بگذاریم.

فناوری موشکی منحصربهفرد سپاه/ طرح سپاه برای تسخیر ناوهای امریکایی
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: شهید طهرانیمقدم طرحی بسیار پیچیده مبنی بر استفاده از موشکهای بالستیک برای انهدام اهداف متحرک ارائه کرده بود، که حتی ممکن است در جهان این فناوری بهصورت اختصاصی در اختیار ما باشد.

آمادگی کامل نهاجا برای دفاع سریع و پشیمانکننده مقابل متعرضین
فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: این نیرو در رزمایش­های متعدد و متنوع اختصاصی و مشترک، «جنگ اطلاعات»، «فریب نظامی» و «اعمال تهدیدات مبهم با قابلیتهای ناشناخته» در حوزه ناهمگون را تمرین میکند و بر این اساس فرضیههای مختلف را طراحی کرده و بر مبنای آن برای دفاع سریع، قاطع و پشیمان کننده مقابل متعرضین آمادگی کامل دارد.

ایران در برابر هجمههای جبهه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا ایستاده است
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: امروز ایران در برابر هجمههای متعدد جبهه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا ایستاده است و از شعارها و آرمانهای خود کوتاه نمیآید.

غربیها باید گزینه تحریم را از ذهن خود پاک کنند
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیاء(ص) با اشاره به مذاکرات هستهای و معنای "توافق خوب" گفت: طرف مقابل ما باید پذیرای درخواست ملت ایران باشد و نباید مذاکرات را به طور یکجانبه جلو ببرد.

بزرگترین دستاورد دفاعی انقلاب گسترش تفکر بسیجی است/ دلیل تفاوت وضعیت مقاومت در عراق و سوریه
معاون بسیج ستاد کل نیروهای مسلح گفت: بزرگترین دستاورد دفاعی انقلاب اسلامی ایران، گسترش تفکر بسیجی در میدان مبارزه با هر دشمن داخلی و خارجی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها