وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین افتتاح خبرگزاری دفاع مقدس:

8 سال دفاع مقدس، سند افتخار و مظلومیت ما بود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:همه احزاب وگروه ها از جمله اروپا، عرب ، آمریکا دست به دست هم داده بودند تا علیه ملت ایران به پا خیزند اما با اراده، ایمان ، اخلاص،استقامت و اطاعت از فرامین امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری این فتوحات بزرگ انجام شد و به تعبیر امام خمینی (ره) که خرمشهر را خدا آزادکرد به اهدافمان رسیدیم.
کد خبر: ۴۱
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۳ - 23May 2013

8 سال دفاع مقدس، سند افتخار و مظلومیت ما بود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، دکتر سید محمد حسینی در مراسم راه اندازی نخستین خبرگزاری دفاع مقدس در سالن رضوان صداو سیما اظهار داشت: بارها در قرآن کریم درباره نصرت الهی سخن گفته می شود از جمله در سوره مبارکه روم که یادآوری می شود که با اتکال به خداوند متعال می توان به پیروزی رسید . آنها که توکل بر خداوند دارند می دانندکه خداوند جنودش را در آسمان و زمین قرار داده است و کسانی که در مسیر خداوند قدم بردارند به نصرت الهی خواهند رسید و هیچ کس نمی تواند بر روی غالب شود.

وی با تبریک 13رجب میلاد باسعادت امام علی (ع) و سوم خرداد ماه سالروز فتح خرمشهر، راه اندازی خبرگزاری دفاع مقدس توسط بنیاد حفظ آثار ونشر ارزش های دفاع مقدس را حرکتی نو و ارزشمند عنوان کردو گفت: افتتاح این خبرگزاری را به سردار فیروزآبادی، امیرحسنی سعدی و سرداران پرافتخار عرصه دفاع مقدس تبریک می گویم. این رسانه جدید که در زمان مبارکی پا به عرصه وجود گذاشته منشا خیر و برکت و مرجعی برای اخبار دفاع مقدس خواهد بود و در آینده می توان باتوسعه کمی وکیفی اخبار این خبرگزاری گام موثری درترویج فرهنگ دفاع مقدس برداریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با قدردانی از سرداردکتر بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار ونشرارزشهای دفاع مقدس و کاوه اشتهاردی مدیرعامل خبرگزاری دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: خوشبختانه این خبرگزاری با موافقت هیأت نظارت بر مطبوعات راه اندازی شد.

دکتر حسینی با اشاره به اینکه عزم ، اراده، ایمان و روحیه شهادت طلبی رزمندگان در جنگ تحمیلی باعث شد دژهای دشمنان تسخیر و فتح شود، تأکید کرد: ای کاش روحیه شهادت طلبی و شهادت همواره وجود داشته باشد.هر زمان که ما پایبند به ارزش های دفاع مقدس بوده ایم توانسته ایم به پیروزی های زیادی دست یابیم.

وی افزود: وقعی قطعنامه پذیرفته شد برخی گمان می کردند همه چیز تمام شد درحالی که آغاز کار بود. این 8 سال ، سندافتخار و مظلومیت رزمندگان ما و سندظلم و جنایت مدعیان امنیت، دموکراسی و رفاه در دنیاست و دائم باید این مطالب به لحاظ سیاسی، فرهنگی و از طریق هرابزاری از جمله هنر، فیلم، سینما برای مردم بازگو شود تا ارزش های دفاع مقدس درمیان مردم ترویج داده شود.

دکتر حسینی باتشکر از اقدام ارزنده مسئولان ذیربط به دلیل راه اندازی خبرگزاری دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: نه تنها خبرنگاران رسمی وافتخاری بلکه همه رزمندگان دوران دفاع مقدس که در عرصه جنگ حضور داشته و شاهد رشادت ها بوده اند می توانند وصل به خبرگزاری شوند و از زبان این عزیزان می توان مطالب ارزشی و خاطرات فراوانی در عرصه دفاع مقدس روی خروجی این خبرگزاری قرار داد.ما باید برای ترویج ارزش های دفاع مقدس و تبیین مقاومت و پایداری در کشور از همه نیروها استفاده کنیم.روحیه مقاومت و پیروزی  که در حزب الله لبنان، فلسطین و دیگر مناطق به وجود آمده به خاطرهمین مقاومت، استفامت و دلاوری های رزمندگان در دفاع مقدس بوده است. اگر ما خواهان حل مشکلات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هستیم و می خواهیم این مشکلات حل شود باید به ارزش ها پایبند باشیم وهر زمان که اندکی از ارزش ها فاصله گرفتیم سبب می شود که کشور آسیب ببیند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار