مسئول امور مجازی مرکز اسلامی فرانکفورت در گفتگو با «دفاع پرس» عنوان کرد:

رمزگشایی از نامه رهبر انقلاب در مرکز اسلامی فرانکفورت/پیام رهبری نیروی محرکه برای جوانان

داوود داوودی گفت: ما به این نتیجه رسیده ایم که نامه "حضرت آقا" را در ابتدا رمزگشایی کرده و موضوعاتی را که با جامعه آلمان مرتبط است را سازماندهی کنیم، تا بتوانیم بهترین نتیجه را از آن بگیریم.
کد خبر: ۴۱۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۸ - 16February 2015

رمزگشایی از نامه رهبر انقلاب در مرکز اسلامی فرانکفورت/پیام رهبری نیروی محرکه برای جوانان

داوود داوودی مسئول امور رسانه و فضای مجازی مرکز فرهنگی و اسلامی فرانکفورت در گفتوگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس در ارتباط با نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی و آمریکا شمالی و بازتابهای آن در آلمان گفت: در حال حاضر نمیتوان مدعی شد که آمار دقیقی وجود دارد که در اروپا چه تعدادی از این نامه دیدن کردند، ولی آنچه که در منطقه ما وجود دارد تعداد زیادی از جوانها این نامه را دریافت کردهاند، ولی ما به دنبال این هستیم که جوان اثنی عشری در قبال نامه چه وظیفهای به عهده دارد؟

وی همچنین ادامه داد: یکسری کارها و اهدافی را در یک کارگروه مد نظر قرار داریم که این اهداف را با دوستان مختلفی که در شهرهای اطراف آلمان ساکن هستند در میان گذاشتهایم و رایزنیهای گوناگون را انجام دادهایم و به این نتیجه رسیده ایم که نامه "حضرت آقا" را در ابتدا رمزگشایی کنیم و موضوعاتی را که با جامعه آلمان مرتبط است را سازماندهی کنیم، تا بتوانیم بهترین نتیجه را از آن بگیریم.

مسئول رسانهای مرکز اسلامی فرانکفورت اظهار داشت: درباره متن نامه مقام معظم رهبری به چندین موضوع دست یافتیم، در ابتدا از منظر سیاسی، در وهله دوم نگاه جامعه شناختی و دید بعدی اخلاقی و گفتگوی ادیان و منظر اصلاح شناسانه است. ما نامه رهبر معظم انقلاب را در این موارد تقسیم بندی کردهایم و هر قسمتی را به یک کارگروه محول نموده و سعی کرده ایم با اساتیدی که اسلام شناسی تدریس میکنند و یا با تاریخ شرق سرو کار دارند، ارتباط برقرار کنیم و این نکات را به آنها یادآور شویم.

داوودی تاکید کرد: به صورت نامههای سرگشاده، از اساتید درخواست کردیم برای انتشار و تفهیم این نامه کمک کنند و جوابهای مثبتی هم دریافت کرده ایم و برای انجام این کار ابراز خشنودی نیز کرده اند. در حال حاضر سعی داریم یک سری پورتالهایی را جهت انتشار مفاد این نامه آماده کنیم و مطالبی که مربوط به این نامه است را در سایت تازه تاسیس مخصوص رهبری، منتشر میکنیم.

وی با بیان کم کاری رسانههای داخلی و برون مرزی در بازتاب صحیح نامه مقام معظم رهبری اظهار داشت: تا کنون آنگونه که انتظار میرفت پیام "حضرت آقا" در آلمان بازتاب داده نشده و آن میزانی که در داخل ایران مانور رسانه ای روی پیام رهبری وجود دارد، برای بخش خارجی رسانه های ایرانی یا فضای مجازی که در اختیار ایرانیان است، فعالیتی نشده.

مسئول رسانهای مرکز اسلامی فرانکفورت از دریافت نامه مقام معظم رهبری به جوانانی که خواهان تشرف به دین اسلام هستند خبر داد و گفت: نامه حضرت آقا توسط انجمنهای دانشجویی پرینت گرفته شده و میان طیفهای مختلف دانشجویان پخش شده است و آنچه که از دست ما به عنوان سفیران اسلام در آلمان برمیآمده چه از حیث سایبری و چه از نسخه چاپی میان جوانان آلمانی منتشر کردهایم.

وی اظهار کرد: هر روز تعدادی از مردم آلمان به این مرکز مراجعه میکنند و درخواست قرآن میکنند و از متون قرآنی خواهان سوال و پرسش هستند.

وی درباره آینده نگریاش پیرامون اثرات نامه رهبر انقلاب گفت: حتما کاری که ایشان انجام دادند براساس یک بصیرت و دوراندیشی بوده است، ما مطمئن هستیم که این نامه رویکردی اجتماعی و گروهی خواهد داشت و صرف اینکه یک شخص و اجتماع کوچکی به این موضوع بپردازند، ما به هدف خود نرسیدهایم. چرا که هدف ما جامعه بزرگ اسلامی است.

مسئول رسانهای مرکز اسلامی فرانکفورت نامه مقام معظم رهبری را موجی در برابر موج اسلام ستیزی غرب بیان کرد و اظهار داشت: این نامه میتواند یک نیروی محرکه برای جوانان باشد که علیه اسلام ستیزی غربی در فضای مجازی ایستادگی کنند.

داوودی جوانان غربی که به اسلام پناه میآورند را جوانان به بنبست خورده دانست و تصریح کرد: این جوانان به جایی میرسند که هیچ پاسخی برای سوالات خود پیدا نمیکنند و به بن بست میخورند و بهترین و نزدیکترین راهی را که به فطرت خود میبینند، اسلام است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار