خبرگزاری بحرین «بنا»؛

اعزام نیروی‌های بحرینی به اردن به بهانه مبارزه با داعش

بحرین نیروهای نظامی خود را به بهانه افزایش تقویت توان اردن در مبارزه با داعش به این کشور اعزام می‌کند.
کد خبر: ۴۱۲۰۵
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۰ - 16February 2015

اعزام نیروی‌های بحرینی به اردن به بهانه مبارزه با داعش

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، مقامات بحرین دیروز یکشنبه اعلام کردند که «در چارچوب تلاشهای ائتلاف بین المللی ضد داعش»، نیروهای بحرینی را به اردن اعزام می کنند.

خبرگزاری دولتی بحرین «بنا» به نقل از فرماندهی کل نیروی دفاعی بحرین گزارش داد: منامه در چارچوب همکاری دفاعی دوجانبه بحرین و اردن بر اساس توافق دفاعی عربی مشترک و همچنین پایبندی به تلاش های ائتلاف بین المللی ضد داعش، تصمیم گرفت نیروهای خود را به اردن اعزام کند.

پس ازاقدام امارات در ارسال یک اسکاداران جنگنده به اردن، این دومین اقدامی است که کشورهای منطقه برای اردن به بهانه مبارزه با داعش در عراق و سوریه صورت می گیرد.

دولت امارات عربی متحده، یکشنبه گذشته اعلام کرد که یک اسکادران از جنگنده های اف 16 خود را برای یاری رساندن به نیروی هوایی اردن در اختیار این کشور قرار داده است.

در پی انتشار ویدئوی سوزاندن «معاذ کساسبه»، خلبان اردنی اسیر داعش در هفته گذشته، مقام های دولت اردن گفته بودند که انتقام وی را با تشدید بمباران مواضع این گروه خواهند گرفت.

مسئولان دولت اردن روز سه شنبه گذشته اعلام کردند که هزاران نفر از نیروهای ارتش اردنی در مرز با عراق مستقر شدند.

شبکه خبری آمریکایی «ان بی سی نیوز» در این باره گزارش داد که «این اقدام دولت اردن در پی افزایش تحرکات این کشور علیه داعش در عراق و سوریه صورت گرفته است».

انتهای پیام/ک.ف

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار