در واکنش به اعدام ۲۱ مصری به دست داعش؛

جنگند‌ه‌های ارتش مصر به مواضع داعش در لیبی حمله کردند

ارتش مصر اعلام کرد در واکنش به اعدام ۲۱ مصری در لیبی به دست گروهک تروریستی داعش، نیروی هوایی این کشور وارد عمل شده و مواضع این گروهک در لیبی را هدف قرار داده است.
کد خبر: ۴۱۲۳۲
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۰ - 16February 2015

جنگند‌ه‌های ارتش مصر به مواضع داعش در لیبی حمله کردند

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، در واکنش به اعدام ۲۱ مسیحی مصری در لیبی به دست گروهک تروریستی داعش، ارتش مصر اعلام کرد که مواضع داعش را در لیبی هدف حمله هوایی قرار داده است.

ارتش مصر اعلام کرد که این حمله بامداد امروز انجام شد و درآن مواضع نظامی داعش و مناطق تمرکز عناصر این گروه تروریستی و اردوگاه های آموزشی و انبارهای آن بمباران شد. گرفتن انتقام خون مصری ها از قاتلان و مجرمان حقی واجب است.
 

شب یکشنبه (شب گذشته) تلویزیون مصر با انتشار بیانیه «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور این کشور که مرگ شهروندان مصری در لیبی را تسلیت گفت خبر داد که 7 روز عزای عمومی در مصر اعلام شده است.

چند روز پیش مجله الکترونیکی «دابق» وابسته به داعش تصاویر لحظه اعدام 21 گروگان مصری را منتشر کرده بود که وزارت خارجه مصر صحت آن را تأیید نکرد. انتشار این تصاویر با تظاهرات اعتراضی خانوادههای قربانیان در مصر که دولت این کشور را متهم به کم کاری در آزادی فرزندانشان کرده بودند همراه شده بود.

این حادثه با واکنش سازمان ملل و وزارت خارجه آمریکا نیز مواجه شده است، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با «سامح شکری» همتای مصریاش این حادثه را به مردم و دولت مصر تسلیت گفت.

از سوی دیگر «احمد المساری» سخنگوی ستاد مشترک ارتش لیبی ضمن محکوم کردن کشته شدن 21 شهروند مسیحی مصری در لیبی اعلام کرد که واکنش به مرگ شهروندان مصری جنگندههای ارتش لیبی مواضع داعش را به صورت گسترده تر مورد هدف قرار خواهد داد.

انتهای پیام/ک.ف

نظر شما
پربیننده ها