در پی اعدام ۲۱ مصری به دست داعش؛

مصر خواستار دخالت «ائتلاف ضد داعش» در لیبی شد

مصر خواستار دخالت ائتلاف آمریکایی ضد داعش در لیبی شد و از طرفی دیگر، لیبی از رایزنی‌ برای ایجاد ائتلافی جدید خبر داد.
کد خبر: ۴۱۲۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۲ - 16February 2015

مصر خواستار دخالت «ائتلاف ضد داعش» در لیبی شد

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، پس از آنکه ارتش مصر اعلام کرد که مواضع متعلق به تروریستهای وابسته به داعش را در لیبی هدف گرفته است، ساعاتی بعد خواستار دخالت ائتلاف آمریکایی در لیبی شد.

بنا بر گزارش رویترز، مصر اعلام کرد که ائتلاف بینالملل ضد داعش باید برای مقابله با تروریستهایی که آنان را «افراطگرایان در لیبی» خواند، وارد عمل شود.

در همین ارتباط، دفتر فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه در بیانیهای از گفتوگوی تلفنی اولاند با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر خبر داد و گفت که طرفین در این گفتوگوی تلفنی خواستار جلسه شورای امنیت برای بررسی وضعیت لیبی شدند.

از طرف دیگر، سخنگوی ستاد مشترک ارتش لیبی نیز در گفت وگو با خبرگزاری آناتولی از تماسهایی برای تشکیل ائتلافی بینالمللی برای حمایت از مصر خبر داد.

سخنگوی ستاد مشترک ارتش لیبی گفت: تماسهای فشردهای در جریان است تا ائتلافی بینالملل برای حمایت از مصر تشکیل بشود. این ائتلاف شامل فرانسه، ایتالیا و امارات نیز خواهد شد.

پیش از این آمریکا برای آنچه «مبارزه با افراطگرایان در عراق و سوریه» خوانده بود، ائتلافی متشکل از متحدان اروپایی و عرب خود تشکیل داد که اولین حمله را اول مهرماه گذشته در سوریه انجام داد.

به اذعان بسیاری از مقامات آمریکایی و کارشناسان بینالملل، عملکرد ائتلاف آمریکایی ضد داعش عملا تأثیر مناسبی در تضعیف داعش نداشته است و آمریکا بیشتر به دنبال کنترل کردن این گروهک در عراق و سوریه بوده است.

انتهای پیام/ک.ف

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار