اختلافات همچنان ادامه دارد؛

نشانه ای برای حل بحران تعطیلی دولت امریکا وجود ندارد

در حالی تعطیلی دولت در امریکا وارد پنجمین روز خود شده است که با تداوم اختلافات سیاسی نشانه ای برای پایان این بحران در امریکا وجود ندارد.
کد خبر: ۴۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۹ - 05October 2013

نشانه ای برای حل بحران تعطیلی دولت امریکا وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از "رویترز"، با تداوم اختلافات میان جمهوری خواهان و دموکرات ها امریکا در مورد بودجه این کشور و مخالفت جمهوری خواهان کنگره با طرح مراقب های پزشکی اوباما، روند تعطیلی دولت امریکا همچنان ادامه دارد و نشانه ای از کسب توافق و حل بحران در این کشور نیز مشاهده نمی شود.

در این رابطه با وجودی که قرار است مجلس نمایندگان امریکا با برگزاری جلسه ای بار دیگر طرح بودجه این کشور را در روز شنبه (امروز) بررسی نماید اما به نظر می رسد با توجه به حضور اکثریت جمهوری خواهان در آن، امید چندانی برای تغییر طرح بودجه پیشنهادی آنها و حل اختلافات، به خصوص در مورد موضوعاتی مانند کسری بودجه و طرح مراقبت بهداشتی باراک اوباما وجود ندارد.

گفتنی است یکی از ریشه های اختلافات میان جمهوری خواهان و دموکرات ها که منجر به تعطیلی دولت این کشور شده است، به اختلاف نظر آنها در مورد نحوه جبران کسری بودجه بیش از 16 هزار میلیارد دلاری کشور و همچنین اجرای طرح اوباما در مورد مراقبت های بهداشتی و بیمه بر¬می گردد. بدین نحو که مجلس نمایندگان که جمهوری خواهان در جایگاه اکثریت در آن برخوردار هستند در طرح بودجه پیشنهادی خود به مجلس سنای امریکا که اکثریت آن در اختیار دموکرات ها است، با اجرای طرح دولت اوباما در مورد مراقبت های بهداشتی مخالفت کردند که این امر منجر به رد طرح آنها در مجلس سنا شد.

این امر، یعنی عدم توافق دو مجلس نمایندگان و سنای امریکا تا اول اکتبر (ماه جاری میلادی) در مورد بودجه امریکا تعطیلی دولت این کشور را به همراه داشت و این تعطیلی در حالی وارد پنجمین روز خود شده است که دولت باراک اوباما نیز اصرار دارد طرح های مورد نظر خود را اجرا نماید و این امر بر دامنه اختلافات خواهد افزود و بر این اساس با وجود این اختلافات نمی توان چشم اندازی برای حل بحران متصور شد.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار