اوج گیری مجدد ناآرامی ها در مصر

اعتراضات طرفداران محمد مرسی در قاهره و دیگر شهرهای مصر در حالی بار دیگر گسترش یافته است که با سرکوب های ارتش با تلفاتی نیز همراه شد.
کد خبر: ۴۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۷ - 05October 2013

اوج گیری مجدد ناآرامی ها در مصر

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از "الجزیره"، در حالی تظاهرات طرفداران محمد مرسی علیه دولت نظامی جدید مصر بار دیگر گسترش یافته است که با سرکوب اعتراضات روز جمعه توسط نیروهای امنیتی، حداقل چهار تن از معترضان کشته و افراد زیاد دیگری زخمی و یا بازداشت شدند.

به گزارش وزارت بهداشت مصر، در تظاهرات روز گذشته طرفداران محمد مرسی رئیس جمهور پیشین مصر علیه دولت کودتایی این کشور که پس از برگزاری نماز جمع در قاهره و دیگر شهرهای بزرگ مصر برگزار شد، علاوه بر کشته شدن چهار تن از معترضان، حداقل 40 تن از طرفداران محمد مرسی نیز متعاقب اقدامات خشونت آمیز نیروهای ارتش برای سرکوب تظاهرات زخمی شدند و افراد دیگری نیز دستگیر و بازداشت گردیدند.

گفتنی است پلیس و نیروهای امنیتی مصر برای سرکوب معترضان از گاز اشک آور و دیگر ابزارهای سرکوب آمیز برای متوقف کردن معترضان استفاده کرده اند و در منطقه نزدیک به میدان التحریر قاهره از سلاح گرم علیه معترضان نیز استفاده شد.

شایان ذکر است اعتراضات طرفداران محمد مرسی و اخوان المسلمین در قاهره و دیگر شهرهای مصر علیه دولت مورد حمایت ارتش چند ماه بعد از وقوع کودتا در حالی ادامه دارد که طی هفته های گذشته اقدامات ارتش برای سرکوب معترضان تشدید شده و بسیاری از اعضا و رهبران اخوان المسلمین بازداشت و زندانی شده اند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار