به بهانه روز پاسدار

پاسداران، آیه های رزم در میدان جهاد هستند

پاسداران، یادگار روزهای افتخار برای همه‌ی دوران تاریخ ما در آینده و یادگار لحظه های حساس این انقلاب هستند.
کد خبر: ۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۷ - 12June 2013

پاسداران، آیه های رزم در میدان جهاد هستند

خبرگزاری دفاع مقدس: پاسدار واژهای که با نام حسین (ع) معنا می شود و پاسداران ابوذرهای زمانه اند که اسلام و انقلاب را پیش می برند.

تاریخ از یک حادثه می گوید. از یک پاسدار ابدی که تا بی نهایت از اسلام و از قرآن پاسداری میکند. این می شود یک ارزش و یک ایثار.

پاسدار، یعنی یک نفر هست، یک نفر برای ماندن همه. یعنی یک نفری که با چشم دل در میدان جنگ می رزمد و چنان دلاورانه می ایستد که گویی هیچ نیست.

باید کاری کرد، باید همه پاسدار شویم. اسم کافی نیست، باید مومن و مخلص بود. باید ایثار را هدیه کرد، درس فداکاری آموخت .

برای پاسدار شدن باید از قله ایمان بالا رویم وگوش به فرمان رهبری، بایستیم وچه زیبا مقام معظم رهبری فرمودند:« پاسدار- این عنوان شیرین وزیبا وفراموش نشدنی-است. عنوان پاسدار، یادگار روزهای افتخار برای همهی دوران تاریخ ما در آینده و یادگار لحظه های حساس این انقلاب است؛ که اگر پاسدار نبود هیچ چیزی نبود و هیچ چیزی نمی ماند».1

از آیه های رزم در میدان جهاد می گویم. از دلیر مردانی که بر گرد شمع سوختند و راه شهادت را باز کردند. از غیرت مردانی سخن می گویم که خط امن ایمان را بر نقشه سرزمینمان کشیدند و در کوچه های گمنامی رهسپار شدند.

از پاسدارن می گویم. از تفسیرگران شجاعت که بی پروا قدم به میدان می گذارند. از کسانی که با نیروی عشق قدم در وادی عاشقی نهادند یاد میکنم، از پاسدارانی که دست در دست هم، با یکرنگی شیطان را پشت خاکریزهای بدعت جا گذاشتند.

پاسدارن، این میدان داران جنگ، دلیر مردان ایران زمینند که آغاز یک بیداری و انقلاب را به چشم دیدند.

«ان شاءاللَّه پاسداران، این قطرههاى متبرّک به برکات جهاد و شهادت، به اقیانوس ولایت بپیوندند و در آن محضر عزیز و شریف و بىنظیر و درزیر آن پرچمى که اوّلین و آخرین، نظیر آن را ندیدهاند و همه خوبان عالمآرزوى آن بودهاند، حضور پیدا کنند و دل و جان را در آن کوثر معرفت، شستشو دهند».2این کلام آقا صدق این مدعاست که که پاسدارن رمزها و اشارت هایی دارند.

میلاد امام حسین (ع) مجالی است برای پاسداری نام پاسدار، این دلیر مردان روزگار.

________________

1. مقام معظم رهبری، دیدار  با فرماندهان و جمعى از پاسداران سپاه در سالروز میلاد امام حسین(ع)،29/11/1369

2. مقام معظم رهبری، دیدار جمعی از پاسداران،5 /10/1374

نظر شما
پربیننده ها