جایزه کتاب سال دفاع مقدس-3

سردار کارگر: «مقام معظم رهبری» نسبت به سایر مسئولان بیشترین حضور در یادمان‌های دفاع مقدس داشته‌اند

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به سوابق حضور مقام معظم رهبری در مناطق عملیاتی دفاع مقدس گفت: ایشان به نسبت سایر مسئولان نظام جمهوری اسلامی بیشترین حضور را در مناطق عملیاتی دفاع مقدس داشته‌اند.
کد خبر: ۴۱۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۹ - 22February 2015

سردار کارگر: «مقام معظم رهبری» نسبت به سایر مسئولان بیشترین حضور در یادمان‌های دفاع مقدس داشته‌اند

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، سردار سرتیپ بسیجی بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، عصر امروز در آیین اختتامیه شانزدهمین دوره «جایزه کتاب سال دفاع مقدس» اظهار داشت: هرکس بتواند در راه آرمانهای دفاع مقدس که راه امام(ره)، شهدا و ایثارگران است، حرکتی کند، مفتخر میشود.

وی شهدا را میزبانان مراسمهای مربوط به دفاع مقدس دانست و خاطرنشان کرد: این مجالس همانند فضای دوران دفاع مقدس است.

سردار کارگر در ادامه تصریح کرد: من بارها گفتهام که «رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس حضرت سید الشهدا(ع) است» و ما نوکر ایشان هستیم  و به این نوکری افتخار میکنیم.

وی با پوزش از اهالی ادب، نویسندگان و خادمان شهدا به دلیل تاخیر به وجود آمده در برگزاری شانزدهمین دوره جایزه کتاب سال دفاع مقدس گفت: ما باید از مقام معظم رهبری یاد بگیریم که ایشان با مشغلههای فراوانی که دارند وقت میگذارند و کتابهای حوزه دفاع مقدس را مطالعه و در حاشیه برخی از آنها نوشتهای مینگارند و حتی با نویسندگان و راویان آن کتاب نیز دیدار میکنند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با بیان اینکه پرفروش ترین کتابها و فیلمها پس از انقلاب اسلامی مربوط به حوزه دفاع مقدس است، خاطرنشان کرد: دفاع مقدس ظرفیتهای بسیار خوبی برای نویسندگان و هنرمندان دارد. بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب "دفاع مقدس گنج است"، اما دستیابی به این گنج نیازمند گنجیابی است تا آن گنج را زینت دهد و ویرایش کند.

وی در ادامه اظهار داشت: با توجه به اینکه سابقه فعالیت بنده در حوزه اجتماعی نیروی انتظامی بوده است روزی که بهعنوان رئیس بنیاد معارفه شدم گفتم که یکی از راهکارهای اصلی برای برخورد با آسیبهای اجتماعی، "فرهنگ دفاع مقدس" است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در ادامه با بیان اینکه دفاع مقدس متعلق به مردم است، بیان کرد: مردم پیروز حماسه دفاع مقدس بودند و ما شاهدیم  که در تمامی حوادث، قبل، حین و بعد از دفاع مقدس و به خصوص در فتنه سال 88 مردم نجات دهنده کشور بودند.

سردار کارگر با تأکید بر این موضوع که دفاع مقدس متعلق به هیچ جناحی نیست، گفت: درب بنیاد به روی همه جناحها و مردم باز است. و به هرکس از هرجناحی که مراجعه کردهایم عنایت خاصی نسبت به موضوع دفاع مقدس داشته است.

سردار کارگر در ادامه با اشاره به سفر خود به کشورهای خارجی و آمریکا بیان داشت: در سفری که به آمریکا رفته بودیم ایرانیهای زیادی از ایالتهای مختلف حضور داشتند. آنان افتخارشان این بود که در دفاع مقدس حضور داشتند یا یکی از اقوامشان در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به شهادت رسیده است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، «دفاع مقدس» را افتخارآفرین دانست و گفت: روزگاری ما سیم خاردار وارد میکردیم و اکنون به برکت دفاع مقدس و خون پاک شهدا در برخی از علوم جزو پنج کشور برتر دنیا هستیم.

سردار کارگر با اشاره به ظرفیت دفاع مقدس گفت: از دولت تقاضا داریم که در این حوزه به ما کمک کند و عنایت خاصی داشته باشد گرچه تاکنون کمکهای بسیاری داشته، و اکنون نیز هماهنگی هایی داریم.

وی رئیس جمهور اسلامی ایران را شخصیتی دفاع مقدسی برشمرد و اظهار داشت: انتظار ما از دولت و وزارت ارشاد این است که عنایت خاصی به این مسئله داشته باشند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ضمن تبریک فرارسیدن سالروز ولادت حضرت زینب سلامالله علیها خاطرنشان کرد: روز 20 اسفند «روز ملی راهیان نور» است که باید گرامی داشته و جشن گرفته شود.

وی با بیان اینکه طی سالهای 84 تا 92 تعداد بازدیدکنندگان مناطق عملیاتی دفاع مقدس از 400 هزار نفر به 4 میلیون نفر افزایش یافته است، تصریح کرد: نزدیک به 50 درصد از بازدیدکنندگان با ماشین شخصی در مناطق حضور یافتند.

سردار کارگر در پایان به دیدار اعضای ستاد راهیان نور در سال گذشته با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: 26 اسفند سال گذشته جهت ارائه گزارشهایی خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم و ایشان ششم فروردین یعنی 10 روز بعد  در منطقه عملیاتی ثامنالائمه(ع) در شرق کارون حضور یافتند. براساس آماری که گرفتهایم از بین مسئولان نظام جمهوری اسلامی مقام معظم رهبری بیشترین سفر را به مناطق عملیاتی دفاع مقدس داشتهاند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار