جایزه کتاب سال دفاع مقدس-4

ابوترابی‌فرد: امروز دشمن نمی‌تواند هزینه تعرض به ایران را ارزیابی کند/ نیروهای مسلح ایران پیام‌آوران امنیت منطقه

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، «دفاع مقدس» را نقطه مرکزی قدرت در جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: امروز دشمن نمی‌تواند هزینه تعرض به ایران را ارزیابی کند.
کد خبر: ۴۱۷۵۰
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۰ - 22February 2015

ابوترابی‌فرد: امروز دشمن نمی‌تواند هزینه تعرض به ایران را ارزیابی کند/ نیروهای مسلح ایران پیام‌آوران امنیت منطقه

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، حجتالاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابیفرد در آیین اختتامیه شانزدهمین جایزه کتاب دفاع مقدس با اشاره به آیه "و اعدوا لهم ما استطعتم من قوه" اظهار داشت: دنیا محل تقابل حق و باطل، و آخرت عالم تجلی حق است؛ نباید از این واقعیت غفلت کرد و باید با نگاه به تقابل حق و باطل، و ایمان و کفر، برای آن برنامهریزی کرد.

وی ادامه داد: برای برنامهریزی چند اصل مطرح میشود، و مهمترین اصل این است که جبهه حق تنها با یک زبان قدرت میتواند سخن بگوید. باطل جز زبان قدرت زبان دیگری را نمیشناسد؛ بنابراین صاحبان حق باید مقتدر باشند و به مرز قدرت دست یابند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زمانی میتوان به حق دست یافت که مقتدر بود، و توان کمترین تعرض را نیز از دشمن گرفت، تصریح کرد: باید در ادبیات دفاعی_ نظامی، قدرت بازدارندگی به تمام معنا را داشته باشیم و آنچنان رعبی در دل دشمن بیافکنیم که دشمن فکر تعرض را نداشته باشد.

حجتالاسلام ابوترابیفرد با بیان اینکه جبهه حق در قدرت دفاعی باید در اوج اقتدار قرار گیرد خاطرنشان کرد: قدرت دفاعی خالق امنیت بوده و راه رسیدن به علم، اقتصاد و رشد اجتماعی را هموار می کند.

وی با اشاره به وجود ناامنی در منطقه اظهار کرد: ناامنیهای خلق شده بر سر فروپاشی و شکست هویتهای منطقه است. ملتهایی که از الفبای امنیت محروم هستند از همه حوزههای زندگی محروم شدهاند. لذا قران تاکید میکند که شما باید مقتدر باشید؛ اما نقطه محوری قدرت که راه دستیابی به رسیدن به سایر حوزهها را فراهم میکند «قدرت دفاعی» است؛ لذا نقشه راه تعریف شده در قرآن در دستیابی نظام اسلامی بر قلههای قدرت و تبدیل شدن به یک قدرت دفاعی برتر و تامینکننده امنیت است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با مقایسه وضعیت ایران سالهای ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی و حال حاضر گفت: در ایران سالهای نخست پیروزی انقلاب که از نگاه دیگران بهعنوان ژاندارم منطقه نامگذاری شده بود ایران دارای سلاح و سرمایه نظامی بود، اما دشمن برای درنوردیدن مرزهای ما در زمین، هوا و دریا هیچ تهدیدی را متوجه خود نمییافت و با هدف تسخیر خوزستان، تجزیه ایران و سقوط دولت مرکزی به ایران حمله کرد.

وی اضافه کرد: اما امروز شما در یک رویارویی شفاف و روشن با قدرتی هستید که خیال کدخدایی دهکده جهانی را در سر میپروراند و رئیس جمهور آمریکا به تهدید شما میپردازد؛ اما دشمن امروز نمیتواند هزینه تعرض به جمهوری اسلامی ایران را ارزیابی کند.

حجتالاسلام ابوترابی اظهار داشت: یکی از مقامات ارشد کنگره امریکا گزارشی ارائه کرد با این محتوا که "قدرت دفاعی ایران، قدرت نظامی آمریکا را در منطقه خلیج فارس مهار کرده است."

وی با خطاب قرار دادن نیروهای مسلح و پاسداران انقلاب اسلامی و وارثان دفاع مقدس گفت: شما امروز نهتنها برای ایران، بلکه برای عراق، سوریه، دنیای اسلام و ملتهای منطقه پیامآور امنیت هستید. این قدرت در اندازهای که دنیا به آن اذعان دارد و عقبنشینی غرب از مواضع خود به یک اصل برمیگردد، و آن افزایش قدرت شماست. آنها تنها با یک زبان که زبان قدرت است آشنا هستند، پس باید با زبان قدرت با آنها صحبت کرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کسانی که دیروز معتقد بودند باید 194 سانتریفیوژ جمع شود و پرونده هستهای ایران را به شورای امنیت ارجاع دادند، امروز قدرت هستهای ایران و فعالیت 20 هزار سانتریفیوژ را پذیرفتهاند.

حجتالاسلام ابوترابیفرد با بیان اینکه نقطه مرکزی قدرت در ایران «دفاع مقدس» است، اظهار کرد: قدرت پرتاب ماهواره و موشک به فضا، فعال شدن حوزههای علمی کشور، و فناوریهای گوناگون بهدست آمده، همه و همه امروز از برکات دفاع مقدس، و امنیت نیز میوه شیرین دفاع مقدس است.

وی خاطرنشان کرد: فراهم آمدن بستر حرکت برای تبدیل شدن به یک قدرت اقتصادی نیز از سرمایههایی است که از دفاع مقدس بهدست آمده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار