گزارش دفاع پرس از برنامه "بر و بچ هفت خط 2"

ترویج خنده حلال با بهره گیری از سبک زندگی دفاع مقدس/ جبهه، فقط گریه نبود

برنامه "بر و بچ هفت خط 2" با موضوع طنز دفاع مقدس به همت بسیج دانشجویی دانشگاه شاهد عصر دیروز با حضور راویان دفاع مقدرس برگزار شد.
کد خبر: ۴۱۷۹۸
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۰ - 23February 2015

ترویج خنده حلال با بهره گیری از سبک زندگی دفاع مقدس/ جبهه، فقط گریه نبود

به گزارش سرویس حماسه و جهاد دفاع پرس، برنامه طنز دفاع دفاع مقدس با عنوان "بروبچ هفت خط2" با موضوع روایت خاطرات شوخ طبعی های جبهه از زبان راویان برجسته دفاع مقدس روز گذشته  در مهدیه پیامبر اعظم (ص) به همت بسیج دانشجویی دانشگاه شاهد برگزار شد.

اصغر نقی زاده، اصحاب کریمی، محمد احمدیان، سعید تاجیک و میهمان ویژه برنامه حسن خوش نظر (عمو حسن) به همراه همسرش میهمانان مراسم را تشکیل می دادند.

در بخش اول برنامه آقایان نقی زاده، اصحاب کریمی و سعید تاجیک به بیان خاطرات خود پرداختند. آنها ضمن ابراز خرسندی از حضور در دانشگاه شاهد تاکید کردند که ما طنز پرداز نبوده و نیستیم بلکه واقعیت هایی که اتفاق افتاده است را روایت میکنیم. آنها تاکید کردند که دفاع مقدس یک سبک زندگی بود که اتفاقات تلخ و شیرین زیادی داشت اما در این زندگی رزمندگان، تقوا، اخلاص، مناجات و خنده هایشان را مساوی تقسیم کرده بودند و آنها با هم می خندیدند اما امروز انسان ها برای خوش گذارنی به هم میخندند.

در ادامه برنامه آقایان مهدی زاده و خسرویی از دانشجویان فعال کادر اردوی راهیان نور، خاطرات کوتاهی از اردو را برای دانشجویان بیان کردند. زینت بخش ادامه برنامه حضور عمو حسن و همسرش در جایگاه بود.

 خوش نظر همسر عمو حسن با کلامی سرشار از محبت به عمو حسن، صحبت را آغاز کرد و وی را مایه آرامش و احترام خانواده خطاب کرد. عمو حسن هم با کلام دلنشین خود از مجروحیت و ازدواجش گفت. از مجروحیتی که تمام بار زندگی را روی دوش همسرش قرار داده بود اما او راضی بود چرا که رضایت خدا را می دید. خانم خوش نظر از سختی هایی گفت که باورش برای خیلی ها سخت و باور کردنی نبود اما این واقعیت زندگی جانبازان است. جانبازانی که خنده و خوشحالی را برای دیگران تقسیم میکنند اما درد را تنها به جان می خرند.

در پایان برنامه لوح سپاسی از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه به عمو حسن  اهدا شد  و عمو حسن نیز این لوح را به همسرش اهدا کرد.و تمام حاضرین به احترام رشادت های حسینی و صبر زینبی آنها ایستادند و آنها را مورد تشویق قرار دادند.

در قسمت پایانی برنامه آقایان احمدیان، تاجیک و کریمی جهت بیان خاطرات به جایگاه دعوت شدند میهمانان در این قسمت از برنامه ابتدا عظمت صبر و تحمل عمو حسن را تجلیل کردند و از آرامش جامعه گفتند و اینکه چه هزینه هایی برای این آرامش داده شده است.اما آغاز سخن آنها با درد همیشگی عمو حسن آغاز شد و در برابر چشم همگان، عمو حسن خوشحال و با صفا از حال رفت و این در حالی بود که همه اشک در چشمانشان حلقه زده بود و نگران حال عمو حسن بودند. و بغض گره خوردهی حاضرین راه خود را پیدا کرد. تا اینکه عمو حسن حالشان بهتر شد و به برنامه بازگشتند.

برنامه که حالا ناخواسته به مسیر دیگری هدایت شده بود با روضه خوانی اصحاب کریمی و روایتگری محمد احمدیان تمام شد و حاج میثم احمدی پور هم شعر کوتاهی را با همراهی حاضرین زمزمه کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها