به همت مرکز اسناد انقلاب اسلامی:

در اثری متفاوت، راوی گمنام «رسم دلبری» را ورق زد

مؤسسه فرهنگی هنری و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی، در جدیدترین اثر خود کتاب رسم دلبری تألیف آقایان محمدمهدی زیدآبادی‌نژاد و علی افاضاتی را منتشر کرد.
کد خبر: ۴۱۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۱ - 05October 2013

در اثری متفاوت، راوی گمنام «رسم دلبری» را ورق زد

به گزارش خبر گزاری دفاع مقدس، مؤسسه فرهنگی هنری و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی، در جدیدترین اثر خود کتاب رسم دلبری تألیف آقایان محمدمهدی زیدآبادینژاد و علی افاضاتی را منتشر کرد.

در اثر حاضر نویسنده تلاش کرده تا زندگی واقعی یکی از مبارزان و انقلابیون را که به نام مستعار «سعید توفیق» معرفی شده است، از ابتدای ورودش به جرگهی انقلابیون و سیر مبارزاتش با رژیم پهلوی و در نهایت شرکت او در جنگ تحمیلی عراق بر ضد ایران، اسارت و آزادی وی، به تصویر بکشد.

پیروزی انقلاب اسلامی در ایران به رهبری امام خمینی یکی از الطاف خداوندی است که به برکت پیروی عمومی ملت ایران از مکتب مبارز تشیع به دست آمد. در طول نهضت اسلامی از سال 1341 تا 1357 مبارزات مستمری از سوی انقلابیون به شیوههای مختلف و در اقصی نقاط کشور و با حضور اقشار گوناگون اجتماع حول محور مکتب تشیع و رهبری امام خمینی صورت گرفت که در نهایت به پیروزی انقلاب اسلامی و سقوط رژیم پهلوی منجر شد.

تدوین تاریخ پرفراز و نشیب مبارزهی ملت ایران با نظام استبدادی پهلوی وظیفهی سنگینی است که برای انتقال پیام، اهداف، شیوههای مبارزاتی انقلابیون، اقشار شرکتکننده و نوع رهبری، همت علاقهمندان انقلاب اسلامی را میطلبد. در این راستا بیان داستانی و جذاب وقایع رخداده در بخشی از این سرزمین پهناور و سیر تحولات و اتفاقات پیشامده برای قهرمان داستان، در انتقال راحت و جذاب حوادث انقلاب اسلامی به نسل کنونی و آینده تأثیرگذار خواهد بود.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار