مریم مجتهد زاد در نشست زنان پرستار و امدادگر دوران دفاع مقدس:

هنر، بهترین ابزار برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس است

رییس سازمان مشارکت زنان در دفاع مقدس با بیان اینکه جنگ هنوز تمام نشده و مسئولیت ها نیز به پایان نرسیده گفت: دفاع مقدس به عنوان هویت در تاریخ باید حراست شود.
کد خبر: ۴۱۸۷۶
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۶ - 24February 2015

هنر، بهترین ابزار برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس است

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس همزمان با سالروز ولادت حضرت زینب (س) و نامگذاری روز پرستار نشست تخصصی زینبیه با حضور زنان پرستار و امدادگر دفاع مقدس صبح امروز در بنیاد علمی فرهنگی شهید مرتضی مطهری برگزار شد.

مریم مجتهد زاده رییس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در روز زن اظهار داشت: یکی از فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با زنان فرهیخته این بود که زنان فعال و کارآمد در جبهه انقلاب و اسلام باید حضور خود را نمایان تر و پررنگ تر کنند.

وی در ادامه افزود : فرمایشات رهبر معظم انقلاب ما را بر آن داشت تا جلسه ای با حضور زنان فعال در دفاع مقدس که هم اکنون نیز فعالیت دارند داشته باشیم.

رییس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس با ضروری دانستن استفاده از نظرات زنان حاضر در جنگ تحمیلی بیان داشت: باید در برنامه های خود از فکر شما استفاده کنیم تا مثمر ثمر باشد.

مجتهدزاده با اشاره به هدف از تشکیل سازمان زنان دفاع مقدس افزود: تا قبل از تشکیل سازمان مشارکت زنان، موضوع زن در دفاع مقدس مغفول مانده بود. سال گذشته این سازمان با حکم سرلشکر فیروزآبادی، تشکیل و مسئولیت آن به من واگذار شد.

وی در ادامه سخنان خود گفت: نباید گمان کنیم که جنگ تمام شده و مسئولیت ما نیز به پایان رسیده است. هم اکنون نیز این حرکت ادامه دارد و دفاع مقدس به عنوان هویت در تاریخ باید حراست شود.

مجتهدزاده با بیان اینکه چند ماموریت عمده برای بازیابی هویت دفاع مقدس در دستور کار سازمان مشارکت زنان قرار دارد، تصریح کرد: اولین مسئولیت نشر فرهنگ دفاع مقدس در بازیابی آن برای نسل جوان امروز در قالب داستان فیلم شعر و غیره است. با استفاده از ابزار هنر می توان این فرهنگ را به نحو احسن انتقال داد.

وی ادامه داد: امروز می بینم رزمندگان و ایثارگران که سهم بسزایی در پیروزی های 8 سال دفاع مقدس داشتند دستاوردهای امروز را رقم می زنند و ما مدیون رشادت های آنان هستیم.

مجتهدزاده بیان کرد: بخش دیگر ثبت و ضبط خاطرات است. اینکه مقام معظم رهبری می فرمایند زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا کمتر از شهادت نیست اهمیت این حرکت را نشان می دهد. حرکتی که روزی در عاشورا شکل گرفت و توسط حضرت زینب (س) انتشار پیدا کرد.

در ادامه امدادگران و پرستاران دفاع مقدس به معرفی و بیان نقطه نظرات خود در خصوص چگونگی ترویج فرهنگ دفاع مقدس پرداختند.

انتهای پیام

نظر شما
پربیننده ها