مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری:

بیداری اسلامی از آثار پیروزی‌های دفاع مقدس است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه جنگ تحمیلی به ایران اسلامی هویت بخشید، بر لزوم کاربردی شدن این فرهنگ در ابعاد مختلف زندگی دانشجویان تاکید کرد.
کد خبر: ۴۱۹۱۵
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۱ - 25February 2015

بیداری اسلامی از آثار پیروزی‌های دفاع مقدس است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از شهرکرد، سرهنگ پاسدار "عباس عباسی" مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه جنگ تحمیلی به ایران اسلامی هویت بخشید، بر لزوم کاربردی شدن این فرهنگ در ابعاد مختلف زندگی دانشجویان تاکید کرد.

وی در طرح دیدار با فرزانگان که به همت بنیاد حفظ آثار و معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد استان و با حضور دانشجویان در موزه دفاع مقدس شهرکرد برگزار شد، اظهارکرد: اگر بخواهیم به آثار دفاع مقدس در زوایای مختلف زندگی فردی و اجتماعی بپردازیم، این مهم در همه زمینهها نمود دارد؛ بنابراین باید برای کاربردی شدن این فرهنگ در ابعاد مختلف زندگی دانشجویان تلاش کنیم.

وی، با بیان اینکه بصیرت لازمه داشتن فرهنگ بسیجی است، گفت: هماکنون گروهک داعش با پرچم لا اله الا الله و با نام حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم، سر از تن مسلمانان جدا میکند، یا اینکه در کتاب من زندهام می خوانیم که رژیم بعثی چگونه با اسرای مسلمان برخورد کرده اما انقلاب به ما آموخته است باید در مسیر خود ثابت قدم و دارای بصیرت باشیم و در برابر جنگ نرم دشمن ایستادگی کنیم.

عباسی، با اشاره خاطراتی از دوران دفاع مقدس و یادآوری موانع و زمینهای مسلحی که دشمن در مسیر رزمندگان تعبیه کرده بود، افزود: جنگ در دوران دفاع مقدس کاملا علمی بود و همه شرایط جنگ پیشبینی شده و حتی تعداد شهدای رزمنده نیز تخمین زده میشد.

به گفته وی، جنگ به ایرانیان هویت داد و زمینهای برای مقاومت در برابر بیگانگان شد، آثار پیروزی دفاع مقدس امروزه موجب بیداری اسلامی در جهان و پایه تحولات بسیاری دیگر بوده است به همین دلیل است که دشمن از ابتدا قصد نابودی و هماکنون قصد تخریب این فرهنگ غنی را دارد.

عباسی با بیان اینکه شهدا اسطورههای حاصل تربیت مکتب اسلامی و امام خمینی(ره) هستند، اظهارکرد: در دوران دفاع مقدس وقایعی رقم خورد که با منطق عقلی نیز قابل هضم نیست بلکه تنها با قدرت عشق حاصل میشد.

در پایان مراسم دیدار با فرزانگان از رزمنده معلم، منوچهر سیفیپور با اهدای لوح تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار