مسئول قرارگاه آموزش، تربیت و تعالی سپاه:

شیوه جهادی راهکار پیشرفت مذاکرات هسته‌ای است

مسئول قرارگاه آموزش، تربیت و تعالی سپاه گفت: مذاکرات هسته‌ای در صورتی به نتیجه مطلوب می‌رسد که با شیوه جهادی پیش برود.
کد خبر: ۴۱۹۲۰
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۹ - 25February 2015

شیوه جهادی راهکار پیشرفت مذاکرات هسته‌ای است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از قم، مصطفی ربیعی روز گذشته طی سخنانی در همایش فرهنگ جهاد در سالن همایشهای مدرسه دارالشفا با اشاره به اینکه جهان و بشریت نسبت به قدرتهای ایران اسلامی آگاهی پیدا کرده است، اظهار کرد: مذاکرات نمایندگان ایران با قدرتهای جهان در صورتی جواب میدهد که این مذاکرات به شیوه جهادی پیش برود.

وی با تاکید بر اینکه موارد بسیاری از جمله سبک زندگی، فرهنگ و اقتصاد باید با نگاههای جهادی پیشرفت داشته باشد، تصریح کرد: مدیر جهادی برای اداره نهاد خود باید توانایی زیادی داشته باشد تا بتواند در محدوده خود اقدامات گسترده انجام دهد.

مسئول قرارگاه آموزش، تعالی و تربیت سپاه تفکر بسیجی و مردمی داشتن را یکی از راهکارهای موفقیت در جهاد عملی دانست و مطرح کرد: جهاد بدون مشارکت مردمی امکان ندارد و باید در جهاد به روحیه انقلابی و داشتن ساز و کار گروهی توجه داشته باشیم.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی برای اینکه بتواند در عرصههای مختلف موثر باشد راهبردهای مختلفی را پیش گرفته و تاکنون در این راستا نتایج مطلوبی را به دست آورده است.

ربیعی ایجاد و افزایش اعتماد به نفس فردی و جمعی را یکی از اصول مورد تاکید در عناصر مختلف جهاد دانست و تصریح کرد: افرادی که میتوانند به جایگاههای والایی برسند خود را از مادیات و تعلقها جدا کرده و نسبت به آرمانهای خود ایمان داشتهاند.

وی با بیان اینکه حرکت در مسیر رضای خداوند اعمال را نیکو میکند، گفت: در مقابل هر عمل نیک نقطه مقابلی وجود دارد و برای نمونه در مقابل صداقت، دروغ و در مقابل رشد، جهل و عقب ماندگی مورد توجه قرار میگیرد.

ربیعی به برخی از مراحل جهاد اشاره کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر جهاد است زیرا با تکیه به این فریضه میتوان جامعه را به سمت تعالی و پویایی دینی هدایت کرد و با توجه به تجربههایی که تاکنون در انقلاب اسلامی به دست آمده است میتوان گفت حرکتهای معنوی که برای استکبار ضرر نداشته باشد کارایی نخواهد داشت.

وی تاکید کرد: برای تحقق مدیریت جهادی باید به مبانی وحیانی جهاد توجه ویژهای داشته باشیم و با ارائه ملی جهاد، رعایت قوانین جهادی و استفاده از مدیران، مردم و فرهنگ جهادی حرکت جامعه اسلامی را به سمت مدیریت جهادی تقویت کنیم.

این یادگار هشت سال دفاع مقدس یادآور شد: اکنون دانشگاههای جامعه نیازمند مبانی تولیدی است زیرا در این عرصه آموزههای گستردهای خلق نکردهایم.

وی با اشاره به اثرات داعش گفت: اگر این افراد را به سمت جهاد ناب و اسلام محمدی هدایت میکردیم این حرکتها ایجاد نمیشد؛ هر چند داعش کاری نمیتواند بکند و گاهی به خواسته خداوند دشمن سبب خیر میشود همانگونه که در هشت سال دفاع مقدس به برکت حرکت مردم قدرت نظامی ایران اسلامی به همگان اثبات شد.

ربیعی گفت: انسان رسالت محور به منظور رسیدن به اهداف باید از راهکارهای مختلف استفاده کند و گاهی این راهکارها ساخته شده و گاهی ابلاغ میشود.

وی متذکر شد: جامعه وابسته به خارج نمیتواند در عرصههای مختلف موفق باشد به همین علت باید در عرصههای مختلف جامعه اسلامی را تقویت کنیم تا بتوانیم با تکیه بر ظرفیتهای داخلی مقابل استکبار خارجی ایستادگی کرده و در راستای پناه دادن به مستضعفین جهان و هدایت آنها به سمت آموزههای اسلامی گامهای موثری برداریم.

ربیعی از برخی وقایع انقلاب اسلامی یاد و خاطرنشان کرد: تاکنون انقلاب اسلامی دستاوردهای بسیاری داشته است اما این حرکتها میتوانست در عرصههای بیشتری گسترش داده شود.

وی با بیان اینکه پایههای استکبار یکی پس از دیگری در حال سقوط است، گفت: جمهوری اسلامی اکنون به قدرت بازدارندگی رسیده است و رژیم صهیونیستی از نظر نظامی جرات نگاه چپ کردن به ایران را هم ندارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار