تلفات غیرنظامی حمله هوایی ناتو در افغانستان

در پی حمله هوایی نیروهای ناتو در شرق افغانستان پنج غیرنظامی از جمله سه کودک کشته شدند.
کد خبر: ۴۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۷ - 05October 2013

تلفات غیرنظامی حمله هوایی ناتو در افغانستان

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از "راشا تودی"، در حالی که در روزهای گذشته انتقادات زیادی نسبت به تداوم حضور نیروهای خارجی از سوی مقامات افغانستان مطرح شده است، همچنان حملات نیروهای نظامی خارجی با تلفات شهروندان افغان همراه می باشد و در تازه ترین این حملات پنج غیرنظامی از جمله سه کودک افغان در پی عملیات هوایی نیروهای ناتو در شرق این کشور کشته شدند.

به گزارش منابع محلی و پلیس افغانستان، قربانیان این حمله در حالی که مشغول شکار بوده اند هدف حملات هوایی ناتو قرار می گیرند و جان خود را از دست می دهند.

در واکنش به این حملات سخنگوی ناتو با بیان اینکه این عملیات با هماهنگی فرماندهی ناتو اجرا شده است از میزان تلفات عملیات شب گذشته ناتو در شرق افغانستان ابراز بی اطلاعی کرده است.

گفتنی است حملات هوایی نیروهای خارجی در افغانستان به شدت مورد انتقاد مردم و دولت این کشور قرار گرفته است و مقامات افغان اعلام کرده اند تکرار این حملات علیه غیرنظامیان به هیچ وجه پذیرفته شده نیست. شایان ذکر است طی حمله دیگری در هفته های گذشته 16 غیر نظامی افغان جان خود را از دست دادند.

در این رابطه باید خاطر نشان ساخت که متعاقب نارضایتی ها از عملیات های نیروهای ناتو در افغانستان، دولت این کشور طی ماه های اخیر همواره بر ضرورت خروج نیروهای خارجی از افغانستان در موعد مقرر در پایان سال 2014 تاکید کرده اند و مخالفت خود را با توافق نامه امنیتی پیشنهادی امریکا که به موجب آن نیروهای امریکایی مجاز خواهند بود در افغانستان بمانند، ابراز داشته اند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار