نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با دفاع پرس:

عدم ابتلای زائران ایرانی به بیماری خاص/ تولد دو نوزاد دختر در مکه

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در عربستان از عدم ابتلای زائران خانه خدا به بیماری خاص خبر داد و گفت: تا کنون دو نوزاد دختر در مکه مکرمه به دنیا آمده اند که هر دو در شرایط مناسبی قرار دارند.
کد خبر: ۴۲۰۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۲ - 28February 2015

عدم ابتلای زائران ایرانی به بیماری خاص/ تولد دو نوزاد دختر در مکه

فاضل شیرخانی نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در عربستان در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی دفاع پرس درباره خدمات پزشکی ارائه شده به زائرین، اظهار کرد: در مکه مکرمه درمانگاه حضرت زهرا (س ) به زائرین خدمت رسانی می کند و پزشکان متخصص اعم از زنان و زایمان، داخلی، فوریت های پزشکی، داروخانه و تزریقات مستقر هستند.

شیرخانی گفت: در مکه مکرمه، دو مرکز 16 ساعته و دو مرکز 8 ساعته، همچنین دو مطب 4 ساعته به زائرین خدمت رسانی می کنند.

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با بیان این که از ابتدای عمره امسال حدود 120 هزار بیمار ویزیت و درمان شده اند، خاطرنشان کرد: از این تعداد، 150 نفر برای ادامه درمان به بیمارستان های عربستان سعودی منتقل شده اند.

وی به بیماری های شایع در این سفر اشاره کرد و یادآور شد: زائران به بیماری خاصی مبتلا نشده اند و همانند سال های گذشته، بیماری های تنفسی، سرماخوردگی و اسپاسم عضلانی به دلیل پیاده روی های طولانی در بین زائران مشاهده می شود.

شیرخانی با بیان این که تا به امروز، 420 بیمار را از هتل های محل اقامت به درمانگاه های شبانه روزی منتقل کرده ایم، تصریح کرد: تا به این لحظه 80 مورد دیالیز در بیمارستان های سعودی برای بیماران انجام شده است.

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: از ابتدای عمره تاکنون، 215 مورد بازدید از هتل ها و آشپزخانه های مرکزی داشته ایم.

وی با اشاره به تعداد نوزادان ایرانی که در مکه متولد شده اند، گفت :دو نوزاد دختر در مکه به دنیا آمدند که هر دو در صحت و سلامیتی بودند.

شیرخانی افزود: برای ایام عید و با توجه به این که تعداد خانواده هایی که اعزام می شوند بیشتر است، در درمانگاه ها، متخصصین قلب و اطفال مستقر می شوند، همچنین تعداد پرستار و راننده را افزایش می دهیم.

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با  توصیه به زائرین سرزمین وحی، اظهار کرد: به زائرین توصیه می کنم که قبل از این سفر، روزانه نیم ساعت پیاده روی داشته باشند تا هنگام سفر دچار مشکل نشوند، همچنین واکسن های مورد نیاز را تزریق کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار