حاشیه‌ای از افتتاح فاز اول پروژه آزادراه حرم تا حرم؛

قرارگاه خاتم بار دیگر گل کاشت

قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) با افتتاح فاز اول پروژه حرم تا حرم بار دیگر گل کاشت و این موضوع را یادآوری کرد که کار بزرگ را مردان بزرگ می‌توانند به انجام برسانند.
کد خبر: ۴۲۰۱۹
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۶ - 25February 2015

قرارگاه خاتم بار دیگر گل کاشت

به گزارش خبرنگار اعزامی دفاع پرس از قم، فاز اول پروژه آزاد راه حرم تا حرم، که در دولت نهم کلنگش به زمین خورده بود در 35 کیلومتری قم با حضور رییس جمهور افتتاح شد.

افتتاح صورت گرفته در حد 152 کیلومتر بود که میزان 85 کیلومتر کوتاهی مسیر را برای مسافران مسیر قم-گرمسار به همراه خواهد آورد، تا در یک کلام تلاش مهندسان و متخصصان قراگاه سازندگی خاتمالانبیا(ص) نمایشی از توان ملی باشد.

سرما و گرما، نبود بودجه، برخی از موانع سیاسی و چندین و چند سرعتگیرِ دیگر نتواست مانعی برای به ثمر رسیدن این فاز از پروژه باشد، تا امروز رییس دولت یازدهم به امانت، این پروژه ملی را که در دولت نهم عزم اجرایی شدن آن به فعل تبدیل شده بود را افتتاح کند.

از حدود ساعت 12 ظهر تعداد زیادی از روستاییان و مردم قم در محل برگزاری مراسم حضور یافتند.

هوای سرد در دل بیابانهای پهلو زده به دریاچه نمک، گرمتر از روزهای قبل بود که تنها این گرما مرهون حضور مردم با صورتهای سرخ شده از سوز سرما بود.

با وجود این همه اشتیاق هیچ یک از مردم اجازه ورود به مراسم افتتاحیه را نیافتند، و باید صدای رئیس جمهور را از پشت فنسها و بنرهای کشیده شده در اطراف محل مراسم میشنیدند تا شاید وعدهای داده شود و آنها خوشحال شوند.

آنطور که یکی از اهالی روستاهای اطراف میگوید آب برای خوردنشان ندارند و آب شور بیش از هر چیز دیگر آزارشان میدهد.

میگوید میخواهد حرفش را به رییسجمهور برساند، ولی این همه تدابیر امنیتی برای وی دسترسی به رییس دولت را غیر ممکن کرده است.

افتتاح بخش اول آزادراه حرم تا حرم فرصتی برای مردمان محلی بود تا شاید بتوانند رییس جمهورشان را از نزدیک ببینند، اما این آرزو و فرصت در پشت بنرهای کشیده شده باقی ماند و هیچ گفتوگویی در این زمینه صورت نگرفت.

تنها رییس جمهور برای دقایقی کوتاه پس از پیاده شدن از بالگرد، از بین مردم عبور کرد و خود را به سالن از پیش تعریف شده برگزاری مراسم افتتاحیه رساند.

شاید مردم حاضر در محل برگزاری مراسم نتوانستند دیدار چهره به چهره با رییس دولتشان داشته باشند، اما یک چیز بیش از هر چیز دیگر نصیب مردم این منطقه و سایر نقاط کشور شد و آن چیزی نیست جز کاهش مصرف سوخت، کاهش میزان آلایندههای زیستمحیطی، کاهش زمان تردد و نهایتا افزایش ایمنی در جاده.

نهایتا باید گفت قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء(ص) با افتتاح فاز اول پروژه «حرم تا حرم» بار دیگر گل کاشت و این موضوع را یادآوری کرد که کار بزرگ را مردان بزرگ میتوانند به انجام برسانند.

انتهای پیام/م.خ

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار