وزیر راه خبر داد

نیاز کشور به وجود 5 هزار کیلومتر شبکه آزادراهی/ قطار تهران – مشهد برقی می‌شود

وزیر راه از نیاز کشور به وجود 5 هزار شبکه آزادراهی خبر داد.
کد خبر: ۴۲۰۲۵
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۰ - 25February 2015

نیاز کشور به وجود 5 هزار کیلومتر شبکه آزادراهی/ قطار تهران – مشهد برقی می‌شود

به گزارش خبرنگار اعزامی دفاع پرس به محل افتتاح فاز اول آزاد راه حرم تا حرم، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی با قدردانی از قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در اجرای این پروژه گفت: کادر فنی و اجرایی فاز اول پروژه حرم تا حرم با وجود تمام سختی های موجود این پروژه را به مرحله اجرا در آوردند.

وی ادامه داد: پروژه حرم تا حرم یکی از پروژه های شریانی کشور به حساب می آید که جنوب را به شمال و شرق کشور وصل می کند.

وی از آغاز به کار فاز دوم پروژه آزادراهی حرم تا حرم از مشهد مقدس به سمت قم به طول 200 کیلومتر در آینده نزدیک خبر داد و اظهار داشت: با اجرایی شدن بخش دوم پروژه، در سال های آینده به سراغ عملیاتی کردن دیگر فازهای این پروژه خواهیم رفت.

آخوندی خاطرنشان کرد: پروژه ای به طول 164 کیلومتر در محل چرم شهر در دست اجرا داریم که این شهر را به آبیک قزوین متصل خواهد کرد که این پروژه نیز با حضور رییس جمهور افتتاح خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که باید 5 هزار کیلومتر شبکه آزادراهی در کشور وجود داشته باشد، گفت: هم اکنون 2500 کیلومتر شبکه آزادراهی در کشور داریم که امیدواریم در آینده ای نزدیک کمبودهای موجود در این بخش مرتفع شود.

وزیر راه و شهرسازی به افتتاح قطار تهران- قم - اصفهان در روز جاری اشاره کرد و بیان داشت: این پروژه دسترسی به فرودگاه حضرت امام را برای شهرهای جنوبی کشور فراهم کرده که امیدواریم این پروژه تا 4 سال آینده به اتمام برسد.

آخوندی در پایان گفت: به زودی برقی کردن قطار تهران- مشهد به طول 1000 کیلومتر آغاز خواهد شد تا سرعت سیر به سمت مشهد به 200 کیلومتر در ساعت افزایش یابد و ظرفیت جابه جایی مسافر از 23 میلیون به 35 میلیون در سال برسد.

انتهای پیام/
 

نظر شما
پربیننده ها