قالیباف در یادواره شهیدان رفیعی و عامل:

تأسی به فرهنگ دفاع مقدس نجات‌بخش کشور از بحران‌ها است

شهردار تهران گفت: زنده نگاه‌داشتن فرهنگ دفاع مقدس می­تواند مانند همان دوران ما را از بحران­ها با سربلندی عبور دهد.
کد خبر: ۴۲۱۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۲ - 28February 2015

تأسی به فرهنگ دفاع مقدس نجات‌بخش کشور از بحران‌ها است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از مشهد، یادواره فاطمیون خیبر یادبود سرداران شهید ابوالفضل رفیعی و رمضان علی عامل به همت خانواده معزز این دو شهید والامقام و با حضور جمع کثیری از یادگاران دفاع مقدس در جامعه الحسین مشهد برگزار شد.

محمدباقر قالیباف فرمانده لشکر 5 نصر در دوران دفاع مقدس و شهردار تهران با اشاره به سیره عملی شهیدان رفیعی و عامل گفت: شجاعت و جانفشانی شهیدان عامل و رفیعی باعث ایجاد روحیه در نیروها و مانع ایجاد ترس از دشمن در دل رزمندگان شده و همین روحیه موجب پیروزی می­شد. این شهدا دارای یک آرامش و طمأنینه خاصی بودند و این آرامش تنها مربوط به پشت جبهه نبود و در سخت­ترین شرایط هم در پشت خاکریز آن را می­شد، احساس کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: عملیات دوران دفاع مقدس منحصربهفرد بود و علتش هم این بود که برخلاف تمام تجزیه و تحلیلها عمل می­کردیم. اخلاص رزمندگان اسلام سبب پیروزی در میدان جنگ می­شد و ما باید خاطرات آن دوران را برای نسل جوان نقل کنیم چون هم برای آنها مؤثر است و هم برای ما که از نزدیک این واقعه عظیم را تجربه و ثبت کردهایم .زنده نگاهداشتن فرهنگ دفاع مقدس می­تواند مانند همان دوران ما را از بحران­ها با سربلندی عبور دهد.

شهردار تهران با بیان این جمله حضرت امام که فرمودند راه قدس از کربلا می­گذرد، اظهار داشت: حضرت امام خمینی(ره) فرمودند "راه قدس از کربلا میگذرد"، در آن زمان برخی مخالف این فرموده امام راحل بودند اما امروز شاهد هستیم که راه اقتدار ایران اسلامی از مسیر کربلا عبور کرده است و رزمندگان حزبالله که از دفاع مقدس الگو گرفته­اند و در جولان و مرز سرزمینهای اشغالی با رژیم اشغالگر قدس میجنگند. امروز انقلاب اسلامی و ارزشها و آرمانهای متعالی آن بهعنوان الگوی استکبارستیزی در برابر مستکبران تبدیلشده است.

قالیباف ضمن توصیه به حفظ روحیه ایثار و ازخودگذشتگی تأکید کرد: ما در دفاع مقدس در مسیر خدا حرکت کردیم و امروز هم باید با همان روحیه در راه رشد و پیشرفت نظام اسلامی گام برداریم. مسائل دنیایی و مادی ارزش منحرف شدن از آرمانها و یاد خدا را ندارد لذا باید با اخلاص و همدلی برای آینده کشور تلاش کنیم. همه ما باید باورمان این باشد که خریدار جان ما خداست و اگر جانمان را به هرکسی به غیر از خدا بفروشیم خیلی ارزان فروختیم. ما منکر این واقعیت نیستیم که امروز در برخی از حوزههای اقتصادی با مشکلاتی مواجهیم اما اگر باور داشته باشیم که روزی دهنده خداست، میتوانیم از این مشکلات هم عبور کنیم، این همان فرهنگ جبهه است که در سالهای دفاع مقدس به آن عمل کردیم و خداوند هم بهخوبی به ما ثابت کرد که اگر در مسیر او حرکت کنیم، آیندهمان تضمینشده خواهد بود.

وی در خصوص مذاکرات هسته­ای و راهبرد ایران در این مذاکرات تأکید کرد: ما نباید از دشمن که امروز به شکلی جدید پا در میدان مبارزه گذاشته بترسیم. باید با تکیهبر مفاهیم قرآنی و فرهنگ ائمه اطهار(ع) با تمام قدرت در مقابل آنها ایستادگی کنیم که در این راه هر چه قدر هم سختی بکشیم در پایان پیروزی و عزت و سربلندی برای این ملت به همراه خواهد داشت. در خصوص مذاکره این مسئله است که این امر بدون مبارزه امکانپذیر نیست و در روند مذاکرات با تأسی به فرهنگ دفاع مقدس باید وارد عمل شد و از این فرهنگ برای غلبه بر دشمن بهره جست زیرا مذاکره بدون مبارزه برای ملت ما ذلت به همراه خواهد آورد.

شهردار تهران در پایان سخنانش تأکید کرد: همچنان که امام راحل به پشتوانه ملت ایران هیچ هراسی از ابرقدرتها و رژیم منحوس پهلوی به دل خود راه ندادند و موجب به ثمر نشستن انقلاب اسلامی ایران شدند امروز هم باید یکبار دیگر با این اتحاد و همدلی در برابر دشمن و استکبار ایستاد.

سخنران بعدی مراسم حجتالاسلاموالمسلمین علی موحدی رئیس موسسه آزادگان خراسان رضوی بود. وی در اهمیت برگزاری این یادواره­ها گفت: برگزاری این یادواره­ها سابقه بسیار طولانی دارد و به صدر اسلام برمی­گردد. در سیره ائمه اطهار(ع) یاد و خاطره شهدا برای بیرون آوردن جامعه­ای که فضای معنوی رامی­خواهد از دست بدهد ابزاری بوده است که از آن برای احیاء مجدد روح و جان مردم استفاده می­کردند. و اینگونه مراسم­ باید برای تلنگری باشد تا ما را از فضای مادی و تنگ دنیوی خارج کند و در احیاء روح و جان ما و هدایت آن به سمت دریای بیکران معرفت رهنمون سازد.

وی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: مجد و عظمت اسلام و ارزش و اقتداری که جمهوری اسلامی در دنیا پیداکرده است و ما برخی از آن را احساس می­کنیم نتیجه پاکی و معنویت و اخلاص و باور و یقین رزمندگان و شهدا بود. امروز نیز جامعه به این پاکی و اخلاص و یقین نیاز دارد و  باید فضای جامعه با نور شهدا شکسته شود.

وی با اشاره به اینکه مقام شهدای ما بینالمللی است و کارهای بزرگی را که انجام دادند باید در سطح بین المللی معرفی شود، افزود: امروز ترس دشمن از جهاد و شهادت و پرچم سرخی است که به دست شهید کربلا بلند شد و شهدای ما به آن اقتدا کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار