حجت الاسلام علی صدیقی:

دولت شرایط ازدواج آسان را فراهم کند / ازدواج در سن بالا خسارات جبران ناپذیری دارد

مدیرفرهنگی مصلای تهران گفت: در ازدواج جوان ها بیشترین تاثیر را خانواده ها دارند و بیشترین نقش را آنها ایفا می کنند اما دولت و مجلس و مسئولین هم نباید در این مورد بی تفاوت باشند چرا که آنها نیز به نوبه خود در این امر سهیم هستند و می توانند با فراهم کردن امکانات این امر را تسریع کنند.
کد خبر: ۴۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۳ - 06October 2013

دولت شرایط ازدواج آسان را فراهم کند / ازدواج در سن بالا خسارات جبران ناپذیری دارد

حجت الاسلام علی صدیقی مدیرفرهنگی مصلای تهران و مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان شهیدبهشتی  در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری دفاع مقدس ضمن گرامیداشت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) گفت: ما به عنوان یک مسلمان و یک شیعه وقتی می خواهیم مراسمی مانند ازدواج را برگزار کنیم باید از خودمان بپرسیم که ائمه اطهار(ع) با چگونه مراسمی موافق هستند، آیا آنها مراسمی را می پسندند که تشریفات در آن زیاد باشد یا یک مراسم ساده بیشتر مورد پسند آنها است.

وی افزود: سادگی مراسم حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) ما را به این نتیجه می رساند که برخی تشریفات فعلی به هیچ وجه مورد تایید مذهب شیعه نیست و باید این فرهنگ های غلط را اصلاح کرد.

وی تصریح کرد: خانواده به عنوان تاثیرگذارترین و مهمترین رکن جامعه باید شرایطی را فراهم کند که جوان ها بتوانند در سنین پایین ازدواج کنند. ازدواج هر چه در سن پایین صورت بگیرد بهتر است چرا که هر چه سن بالا می رود سخت گیری ها و تصمیم گیری ها سخت تر می شود و انتخاب ها محدود تر.

حجت الاسلام صدیقی ادامه داد: خداوند در قرآن می فرماید : "وَمَن یَتَوَکَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ"و هر کس بر خدا توکل کند، پس او برای وی کافی است. بسیاری از ما این آیات را در قرآن می خوانیم اما متاسفانه به آن عمل نمی کنیم. خداوند درسوره نور آیه 32 می فرماید: ... إِن یَکُونُوا فُقَرَاء یُغْنِهِمُ اللَّهُ مِن فَضْله ...  اگر تنگدستند خداوند آنان را از فضل خویش بىنیاز خواهد کرد... بر اساس این آیه؛ ازدواج یکی از راههای رفع فقر مالی است اما متاسفانه امروزه در جامعه ما برعکس توصیه های قرآن عمل می شود یعنی افراد اول سعی میکنند رفع فقر کنند سپس ازدواج.

وی افزود: در ازدواج جوان ها بیشترین تاثیر را خانواده ها دارند و بیشترین نقش را آنها ایفا می کنند اما دولت و مجلس و مسئولین هم نباید در این مورد بی تفاوت باشند چرا که آنها نیز به نوبه خود در این امر سهیم هستند و می توانند با فراهم کردن امکانات این امر را تسریع کنند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر به خاطر برخی مشکلات اقتصادی سن ازدواج جوانها بالا رفته و بسیاری از آنها در سنین بالا ازدواج می کنند. شاید ازدواج در سن بالا برخی مشکلات اقتصادی را حل کند اما از آن سوخسارات جبران ناپذیری به روح و روان جوان و همین طور جامعه وارد می کند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار