محمد حسین صفار هرندی:

بالاترین قله های توسعه فرهنگی را فتح خواهیم کرد/ نیازمند یک بسیج ملی در حوزه فرهنگ هستیم

سینمای خوب از دل رمان و داستان خوب بیرون می آید، اگر در عرصه رمان ضعیف باشیم نمی توانیم فیلم خوب داشته باشیم.
کد خبر: ۴۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۶ - 06October 2013

بالاترین قله های توسعه فرهنگی را فتح خواهیم کرد/ نیازمند یک بسیج ملی در حوزه فرهنگ هستیم

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، صفار هرندی با پراهمیت دانستن نقش فرهنگ دررشد توسعه کشور گفت: طبق سند چشم انداز ما باید در سال 1404 با هویت اسلامی و انقلابی بالاترین قله های توسعه فرهنگی را در سطح منطقه خاورمیانه فتح کنیم. منشور سند مهندسی فرهنگی بعد از تأکیدات مهم رهبری در سال83 در دستور کار مسئولین زیربط قرار گرفت.

وی افزود: برای رسیدن به نقطه مطلوب در سطح خاورمیانه باید سیاست های فرهنگی نظام را بر اساس سند مهندسی فرهنگی تدوین کنیم و اهالی فرهنگ را در مسیری قرار دهیم که فعالیت های فرهنگی و هنری خودشان را در چارچوپ چشم انداز تعریف کنند.

وی تصریح کرد: اگر قرار است ایران اسلامی در صدر کشورهای منطقه باشد باید فرهنگی اسلامی ایرانی را در دستور کار قرار دهیم و از کارهای جزیره ای و غیر مرتبط پرهیز و فاصله بین تئوریهای فرهنگی و عملیاتی شدن آنها را کم و نسبتی مشخص میان تولید فرهنگی و دیدگاه فرهنگی برقرار کنیم.

صفارهرندی ادامه داد: رهبرمعظم انقلاب سینما را یکی از برجسته ترین بخشهای هنری دانستند. سینمای خوب از دل رمان و داستان خوب بیرون می آید، اگر در عرصه رمان ضعیف باشیم نمی توانیم فیلم خوب داشته باشیم، زمانی من پیشنهاد دادم مثلاً در خطبه های نماز جمعه، راجع به معرفی یک کتاب خوب یا فیلم خوب اقدام شودکه تا کنون این اتفاق نیافتاده است. ما هر چقدر در حوزه فرهنگ سرمایه گذاری بیشتری کنیم مسیر رشد و توسعه را با سرعت بیشتری طی خواهیم کرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار