فرمانده انتظامی استان اصفهان خبر داد:

دستگیری کلاهبردار 36 میلیاردی

فرمانده انتظامی استان اصفهان از دستگیری فردی که با دائر کردن نمایندگی قلابی یکی از شرکت های خودروساز داخلی توانسته بود بالغ بر 36میلیارد ریال از 208 متقاضی خرید خودرو کلاهبرداری و متواری شود خبر داد.
کد خبر: ۴۲۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۶ - 01March 2015

دستگیری کلاهبردار 36 میلیاردی

به گزارش گروه اجتماعی " دفاع پرس "، سردار عبدالرضا اقاخانی در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان به پلیس آگاهی استان اصفهان مبنی بر کلاهبرداری نمایندگی یکی از شرکت های خودروساز داخلی از آنان موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: از همان ابتدای امر کارآگاهان تحقیقات خود را به صورت تخصصی آغاز کردند که در بررسی های اولیه مشخص شد فردی از طریق جعل حواله به نام شرکت خودرو ساز و با دائر کردن نمایندگی فروش خودرو وجوهی را از 20 میلیون تومان و بیشتر از مشتریان تحت عنوان ثبت نام خودرو دریافت و با دستگاه pos به حساب شخصی خودش منتقل و به مشتریان رسید فرم های دست نویس تحویل می داده است.

این مقام مسئول عنوان داشت: در حالی که هر نمایندگی فقط در خصوص فروش چند مدل خاص آن هم از محصولات شرکتی که نمایندگی آن را برعهده دارد می تواند ثبت نام داشته باشد اما این فرد اقدام به فروش انواع خودرو متعلق به محصولات شرکت های دیگر را نیز ثبت نام می کرد و جالب این جاست که هیچ کس هم به فعالیت وی مشکوک نشده بود.

این مقام انتظامی با بیان اینکه فرد مذکور تابلو راهنمای شرکت خودرو ساز که شماره حساب روی آن اعلام شده را در محل نصب نکرده بود تا ثبت نام کنندگان وجوه را با کارت به حساب خودش واریز کنند گفت: این شخص به این روش توانسته بود از 208 نفر بالغ بر 36 میلیارد ریال کلاهبرداری کند.

سردار آقاخانی با اشاره به متواری بودن متهم تصریح کرد: علی رغم اینکه هیچ گونه سابقه و ردی از متهم وجود نداشت اما خوشبختانه با انجام تحقیقات گسترده و اقدامات خاص پلیسی و تلاش شبانه روزی کارآگاهان زبده پلیس آگاهی استان سرانجام این فرد تبهکار در مخفیگاهی واقع در یکی از شهرستان های استان شناسایی و دستگیر شد.

وی افزود: متهم فردی 40 ساله و از جاعلان حرفه ای است و با توجه سطح سواد و مطالعه اش در زمینه امور قرار دادها و همچنین عدم سوء سابقه و مهارت در بازاریابی و جذب مشتری توانسته بود اعتماد افراد را به خود جلب و متقاضیان نیز به راحتی فریب او را بخورند.

رییس پلیس استان با بیان اینکه شناسایی مالباختگان در دستور کار پلس آگاهی استان است گفت: کسانی که به این شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند می توانند جهت پیگیری پرونده و تنظیم شکایت از متهم به اداره جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان اصفهان واقع در خیابان قائمیه مراجعه کنند.

سردار آقاخانی با هشدار به متقاضیان ثبت نام خودرو اظهار داشت: شهروندان باید بدانند اگر برای ثبت نام به نمایندگی مراجعه کردند حتما باید حواله اینترنتی را دریافت کرده و با تطبیق شماره حساب واریز با تابلوی نصب شده در نمایندگی از واریز وجه به حساب نمایندگی اطمینان پیدا کنند و نمایندگی ها هم ملزم هستند تابلوی شماره حساب را در معرض دید مشتریان نصب کنند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: اگر چنانچه کسانی به نمایندگی مراجعه و در قبال ثبت نام فیش دستی و غیر اینترنتی دریافت کردند حتماً برای بررسی بیشتر موضوع را به اداره جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان اطلاع دهند تا از کلاهبرداری های احتمالی این چنینی جلوگیری شود.

انتهای پیام/
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار