دکتر رحیم پور ازغدی:

دشمن امنیت اعراب را هدف قرار داده است / خط قرمز خداوند در جامعه حفظ امنیت اجتماعی و فردی مردم است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: هدف غرب از این بمب گذاری ها خسته کردن ملت عراق است، آنها می خواهند مردم را از انقلاب، مسجد و الله‌اکبرها خسته کنند و آنها را از انجام قیامشان پشیمان کنند.
کد خبر: ۴۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۵ - 06October 2013

دشمن امنیت اعراب را هدف قرار داده است / خط قرمز خداوند در جامعه حفظ امنیت اجتماعی و فردی مردم است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، همایش امنیت، آرامش از دیدگاه آیات و روایات امروز صبح با حضور استاد حسن رحیم پور ازغدی به مناسبت هفته نیروی انتظامی در سالن کوثر ستاد ناجا در جمع فرماندهان و کارکنان این نیرو برگزار شد.

استاد رحیم پور ازغدی ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی به تامین کنندگان امنیت با اشاره به روایاتی از امام جواد(ع) درباره بن بست های اجتماعی اظهار داشت: هیچ بن بستی در زندگی فردی و اجتماعی وجود ندارد. در بدترین شرایط که انسان مطمئن است به بن بست صد درصد رسیده است و هیچ چاره ای ندارد؛ چه در مسائل شخصی، خانوادگی و مسائل اجتماعی امام جواد (ع) راه حل ارائه کردند.امام جواد(ع) می فرمایند: "هر کس در هر موقعیتی به مشکل برخورد به مشکلات و وسوسه ها نگاه نکند بلکه به درون خودش رجوع کند و بررسی کند که در آن موقعیت، وظیفه او چیست."

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: اگر فرد تمام حساسیت خود را بر این متمرکز کند که ما چه کاری باید انجام دهیم، خواهد دید که تمام بن بست ها باز خواهد شد. اگر شاکرانه با امکانات و فرصت هایی که در اختیار فرد و جامعه از طرف حکومت قرار می گیرد برخورد نکنیم، از طرف خداوند مورد خشم قرار خواهیم گرفت.

رحیم پور ازغدی با اشاره به بمب گذاری روز گذشته در جوار حرم امام جواد(ع) افزود: پیام امام(ره) و انقلاب اسلامی به کشورهای اسلامی و عربی کاملا منتقل شد. اسلام خواهی که تا 40-30 سال پیش در بین ملت ها موجودیتی نداشت و منحصراً مورد مطالعه و درخواست افراد صاحب نظر و خاص بود امروز به قوی ترین امواج اجتماعی از شمال آفریقا  تا جزیرة العرب تبدیل شده است.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: نهضت بیداری اسلامی چه در شکل سنی و شیعی پیروز شده است اما دشمن با روش ایجاد ناامنی و تروریسم و هرج و مرج در حال متوقف کردن آن است تا بتواند این جنبش را مایوس و پشیمان کند. نمونه آنها اتفاقات لیبی و سوریه است. ارتجاع عرب، تکفیری ها، صهیونیست ها، غرب، امریکا و ناتو همه با هم در کنار یکدیگر قرار گرفته اند تا با ایجاد ناامنی و هدف قرار دادن امنیت مردم در کشورهای عربی جلوی بیداری اسلامی و پیشرفت آن را بگیرند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به بمب گذاری های متعدد کشور عراق اظهار کرد: هدف غرب از این بمب گذاری ها خسته کردن ملت عراق است. آنها می خواهند مردم را از انقلاب، مسجد خسته کنند و آنها را از قیام در برابر ظلم پشیمان کنند.

استاد رحیم پور ادامه داد: غرب می خواهند انقلاب ها را تبدیل به جنگ داخلی، مذهبی و فقهی کند. آنها سعی می کنند در کشورها ایجاد کودتا نمایند و تروریسم و بمب گذاری را افزایش دهند. وقتی جامعه احساس کند امنیت خود را کامل از دست داده است و امنیت اقتصادی، دفاعی، خانوادگی، اجتماعی و مذهبی ندارد خسته می شود و تسلیم اهداف دشمن است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به تئوری غرب در جنگ های منطقه ای بیان کرد: غرب یک تئوری دارد که بر مبنای آن چند سال در منطقه ای ایجاد جنگ و نا امنی با کمک تروریسم می کند و این باعث می شود که در منطقه ای مانند خاورمیانه و از شمال افریقا تا یمن ملت های عرب خسته شوند و از خواسته خود کوتاه بیایند.

استاد رحیم پور در ادامه با پرداختن به آیات قرآن درباره نظم و امنیت اجتماعی اظهار داشت: امنیت یک چیزی است که حتی مخلان امنیت هم آن را طالب هستند و برای خودشان در جستجوی امنیتند. امنیت چیزی است مانند عدالت  که هیچ مخالفی ندارد به گونه ای که دزدان وقتی می خواهند اموال دزدی را تقسیم کنند خواهان اجرای عدالت در تقسیم لوازمشان هستند.

وی افزود: قرآن کریم خشن ترین مجازات ها را برای بر هم زنندگان امنیت افراد و جامعه در نظر دارد و دستور به کار گیری آن را داده است. خط قرمز خداوند در جامعه حفظ امنیت اجتماعی و فردی مردم است.

رحیم پور در ادامه افزود: جامعه ای که افراد در آن به حریم انسان ها احترام نمی گذارند و هر لحظه جان و مال و ناموس مردم را هدف می دهند، یک جامعه اسلامی نیست لذا یکی ازنشانه های غیرت خداوند، بحث امنیت انسان هاست.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: اولین نکته این که امنیت حریم انسان ها یک امر مقدس و قدسی می باشد و خداوند در قرآن حساسیتی وبژه نسبت به جان، مال، آبرو و ناموس انسان ها به خرج داده است. خداوند تمام قد در دفاع از حریم انسان ها ایستاده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان افرود: خداوند در قرآن دو گروه را به وضوح از محارب خود می داند. اول کسانی که امنیت فیزیک و اجتماعی انسان را هدف قرار می دهند یعنی آرامش را از انسان سلب می کنند و دسته دوم ربا خواران هستند، کسانی که جامعه را استثمار اقتصادی می کنند یعنی حقوق مالی و اقتصادی انسان ها را هدف قرار می دهند.

نظر شما
پربیننده ها