مهم‌‌ترین اخبار دفاعی رسانه‌های مجازی کشور

رزمایش پیامبر اعظم۹ واکنشی جدی به شعار "گزینه روی میز" دشمن بود/پاسخ پنتاگون آمریکا به مانور سپاه‌پاسداران ایران

رزمایش پیامبر اعظم۹ واکنشی جدی به شعار "گزینه روی میز" دشمن بود، پاسخ پنتاگون آمریکا به مانور سپاه‌پاسداران ایران و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس از اهداف اعزام راهیان نور است از جمله مهمترین اخبار دفاعی رسانه های کشور در 24 ساعت گذشته است.
کد خبر: ۴۲۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۷ - 02March 2015

رزمایش پیامبر اعظم۹ واکنشی جدی به شعار

به گزارش فضای مجازی دفاع پرس، به منظور دسترسی آسان مخاطبان به مهمترین اخبار سایت ها و روزنامه های کشور در حوزه ی نظامی، نیروهای مسلح و اخبار مربوط به حوزه دفاع مقدس، روزانه یک بسته خبری در این حوزه ها آماده و منتشر می کند.

 

رزمایش پیامبر اعظم۹واکنشی جدی به شعار "گزینه روی میز" دشمن بود

تسنیم: محمدصالح جوکار عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم،  با اشاره به برگزاری رزمایش پیامبر اعظم(ص) 9 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در محدوده تنگه هرمز، برگزاری این رزمایش را پیام اطمینانبخش به دوستان انقلاب و اقتدار برای دشمنان انقلاب اسلامی دانست و گفت: سپاه پاسداران با برگزاری این رزمایش نشان داد که به جدیدترین دستاوردهای نظامی دنیا دست یافته و این درحالی است که تمامی این دستاوردها بومی و بههمت جوانان داخلی ساخته شده است.وی افزود: رزمایش اخیر نیروی دریایی و هوافضای سپاه پاسداران نشان داد که توانمندی موشکی سپاه روز به روز جدیدتر و حرفهایتر میشود و این حامل پیام هشدار و واکنش جدی به کسانی است که میگویند: "گزینه نظامی علیه ایران روی میز است". این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه رزمایش پیامبر اعظم سپاه پاسداران موجب افزایش توان بازدارندگی کشور شد، گفت: ممکن است برای برخی این سؤال مطرح شود: چرا این رزمایش در بحبوحه مذاکرات هستهای برگزار شده است؟ پاسخ روشن است، این رزمایش قطعاً پشتوانه محکمی برای تیم مذاکرهکننده ما خواهد بود و توان چانهزنی آنان را در میز مذاکرات افزایش خواهد داد.

 

پیام ناوگروه سی و سوم، صلح و دوستی با کشورها و نمایش اقتدار جمهوری اسلامی ایران در آبهای آزاداست

فارس :در سومین روز از حضور ناوگروه سی و سوم اطلاعاتی، عملیاتی و آموزشی نیروی دریایی ارتش در بندر تانجوک پریوک شهر جاکارتای اندونزی جمعی از خانوادههای ایرانی مقیم این کشور برای بازدید از این ناوگروه روی یگانهای شناوری ایران حاضر شدند. ایرانیان مقیم اندونزی با حضور بر روی ناوشکن موشکانداز شهید دریابان نقدی ضمن دیدار با فرماندهان، دانشجویان و پرسنل این ناوشکن از برخی اماکن آن نظیر باشگاه افسران، پل فرماندهی، دک پرچم و ... بازدید کردند.ایرانیان مقیم اندونزی که اکثر قریب به اتفاق آنها برای اولین بار بر روی شناور نظامی حاضر میشدند ضمن دیدار با فرماندهان و پرسنل حاضر بر روی این ناو در جریان جزئیات ماموریت این یگان قرار گرفتند و ناوسروان علی خزاعی فرمانده دوم ناو بندرعباس ضمن خوشامدگویی به ایرانیان مقیم اندونزی پیام ناوگروه سی و سوم را صلح و دوستی با کشورها و نمایش اقتدار جمهوری اسلامی ایران در آبهای آزاد عنوان کرد. بنابراین گزارش ناوگروه سی و سوم نیروی دریایی ارتش از ابتدای بهمن ماه ماموریت خود را با هدف حفظ امنیت خطوط مواصلاتی کشورمان در آبهای آزاد به سمت جنوب شرق آسیا آغاز کرد و پیش از حضور در اندونزی سه روز نیز در بندر کلمبو سریلانکا پهلو گرفته است. همچنین این ناوگروه که بیش از 170 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر نیز در آن حضور دارند در مسیر حضور در اندونزی از خط استوا گذشت و وارد نیمکره جنوبی زمین شد.

 

پاسخ پنتاگون آمریکا به مانور سپاهپاسداران ایران

جام نیوز: مانور بزرگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حمله به ماکت یک ناو آمریکایی با واکنش های زیادی مواجه شد. واکنش هایی که همچنان ادامه دارد. وزارت دفاع آمریکا (Pentagon) با اشاره به هدف قرار دادن ماکت یک ناو هواپیمابر آمریکایی در مانور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در آبهای خلیج فارس، اعلام کرد که پنتاگون به قدرت نظامی ایالات متحده اطمینان دارد.دریادار "جان کربی" سخنگوی پنتاگون می گوید که از اخبار مربوط به شلیک موشک به ماکت ناو هواپیمابر آمریکایی و آزمایش یک سلاح جدید توسط سپاه پاسداران آگاه شده است، اما به قدرت نظامی آمریکا ایمان دارد.سپاه پاسداران ایران از صبح روز چهارشنبه، ششم اسفند، مانور جدیدی را با نام «پیامبر اعظم ۹» در تنگه هرمز و خلیج فارس آغاز کرد. در این تمرین نظامی، نیروهای سپاه با استفاده از صدها موشک یک ماکت از ناو هواپیمابر آمریکایی را منهدم کردند.سایت صدای آمریکا در پایان بدون اشاره به سلاح های نامتعارف و کلاهک های هسته ای آمریکا و رژیم صهیونیستی نوشت:  با وجود این، برنامه موشکهای دوربرد ایران همواره مورد نگرانی مقامهای آمریکایی و اسرائیل بوده است.

 

 انتقال ارزشهای دفاع مقدس از اهداف اعزام راهیان نور است

 ایکنا:سردار محمدحسین رجبی، فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان خطاب به دانشجویان زائر راهیان نور گفت: این سفر با سفرهای دیگر متفاوت است چون این یک سفر معنوی، ارزشی و فرهنگی است هرچند که در مدت چهار روز زمان سفر آن همه عظمت دوران دفاع مقدس و جبهههای نور در منطقه جنوب بیان نمیشود ولی باز هم برای این مدت کم خوب است.وی اضافه کرد: دراین برهه زمانی کشور ایران اسلامی در حوادث پرتلاطم دنیا در منطقه با عظمت و با اقتدار و متمایز از بقیه کشورهای اسلامی است.سردار رجبی به تفاوت ایران با سایر کشورهای اسلامی در منطقه اشاره کرد و گفت: تفاوت بین ایران و کشورهای الجزایر سوریه، عراق، پاکستان، افغانستان و سایر کشورهایی که مورد تاخت و تاز سربازان مزدور و جنایتکار استکبار قرار گرفته است در فداکاری رزمندگان در طول 8 سال دفاع مقدس داشت که با عزمت ایستادند و افتخارآفرینی میکردند.به گفته سردار رجبی اگر دشمنان بدانند که ما در باورها و قدرت ضعف داریم کوچکترین رحمی به ما نمیکنند اما میدانند جوانان ما در صورت نیاز مانند شهدای خود در 8 سال دفاع مقدس به صورت تمام قد از کشور دفاع خواهند کرد.

 

زندگی طراح هواپیماهای بدون سرنشین در دفاع مقدس مستند شد

 ایرنا: مستند ویدئویی برداشتی از زندگی شهید حسین مقیمی زاده با عنوان « یک بسیجی ساده » ساخته شد.در این مستند، برداشتی کوتاه از زندگی این دانشجوی شهید رشته مهندسی مواد دانشگاه صنعتی اصفهان به تصویر کشیده شده است.این دانشجوی جهادگر در اوج اخلاص و پاکی طرح های بزرگ نظامی جبهه از جمله هواپیمای تجسس بدون سرنشین و دستگاه کنترل کننده اژدر زیردریایی را آماده می کرد و هیچ کجا اسمی از خود به جا نمی گذاشت.شرکت مستقیم او در شکستن حصر آبادان و تلاش های شبانه روزی اش در نصب پل های خیبر، شرکت در عملیات بدر، والفجر هشت و کربلای پنج، حکایت از سال ها حضور مستمر و مستقیم وی در جنگ دارد. سرانجام این جوان نخبه هنگام کار روی اژدر زیردریایی مجروح شد و بر اثر همان جراحت در ظهر عاشورای سال 1367 و در حالیکه 20 روز به علت خونریزی و عفونت آبی ننوشیده بود به شهادت رسید.

 

واکنش سردار جزایری به اظهارات گستاخانه جان کری

سپاهنیوز: سردار سرتیپ پاسدار سیدمسعود جزایری معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در واکنش به اظهارات گستاخانه وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه ABSبیان کرد: کند ذهنی وزیر خارجه آمریکا به گونهای است که فکر میکند با تهدید نظامی، جمهوری اسلامی ایران از منافع قطعی خود دست برمیدارد.وی افزود: در صورت حرکت احمقانه نظامی آمریکا علیه ایران قدرت واقعی جمهوری اسلامی را به آمریکاییها نشان خواهیم داد.رئیس ستاد تبلیغات دفاعی کشور با اشاره به اقتدار دفاعی و آمادگیهای فوقالعاده و تعیینکننده نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: ما در مصاف نظامی به گونهای عمل میکنیم که برای همیشه از شر آمریکا نجات پیدا کنیم.سردار جزایری خاطرنشان کرد: دفاع مستحکم و آفند گسترده و پراکنده ما آمریکا را مجبور خواهد کرد از منطقه استراتژیک غرب آسیا خارج شود.

 

علت پرواز جنگنده میگ بر فراز تهران

بولتن نیوز: حجت الاسلام سعید نصیر الاسلامی مدیر روابط عمومی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران علت پرواز در ارتفاع پایین یک فروند هواپیمای شکاری میگ 29 بر فراز تهران را ، آموزشی بودن این پرواز ذکر کرد. وی افزود : پرواز این هواپیما عادی و در چارچوب برنامه ها بوده است.وی اضافه کرد : این هواپیما از فرودگاه مهرآباد تهران برخاسته و در سلامت کامل دوباره در این فرودگاه به زمین نشسته است. نصیرالاسلامی درباره دلیل انتشار دود از این هواپیما گفت : معمولا هواپیماهای میگ 29 دودزا هستند و دودی که از این هواپیما متصاعد می شود طبیعی است. مدیر روابط عمومی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که خلبانان و خود جنگنده در سلامت کامل هستند.

 

دیدار اعضای ستاد مرکزی راهیان نور با مراجع عظام تقلید

خبرگزاری بسیج: سرهنگ پاسدار نادر ادیبی، دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور از دیدار اعضای این ستاد و دست اندرکاران جریان عظیم فرهنگی کشور با مراجع عظام تقلید خبر داد. وی افزود: دست اندرکاران راهیان نور به عنوان بزرگترین و موثرترین رویداد فرهنگی کشور پنج شنبه 13 اسفند و در آستانه روز ملی راهیان نور با مراجع عظام تقلید دیدار می کنند.بنا به اعلام دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور، اعضای این  ستاد و دست اندرکاران راهیان نور به زودی دیداری نیز با رییس جمهور خواهند داشت.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار