«العبادی»:

آزاد سازی الانبار مستلزم انقلاب عشائر علیه داعش است

نخست‌وزیر عراق در گفت‌وگو با شیوخ عشائر استان «الانبار»، انقلاب عشائر علیه داعش را مستلزم آزادسازی این استان دانست.
کد خبر: ۴۲۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۳ - 03March 2015

آزاد سازی الانبار  مستلزم انقلاب عشائر علیه داعش است

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، «حیدرالعبادی» نخستوزیرعراق رمز پیروزی بر داعش در استان «الانبار» عراق را انسجام قهرمانانه میان نیروهای امنیتی، بسیج مردمی و عشائر این استان دانست.

در بیانیه دفتر نخستوزیری عراق که نسخهای از آن به دست پایگاه خبری «السومریه نیوز» رسیده، آمده است: العبادی در دفترش میزبان هیأتی از شیوخ عشائر الانبار به ریاست «ماجد عبدالرزاق العلی السلیمان» امیر قبائل الدلیم بود و طی این دیدار، دو طرف اوضاع امنیتی در این استان و بسیج عشایر علیه داعش برای آزادسازی مناطق تحت اشغال و بازگرداندن امنیت و ثبات به الانبار را بررسی کردند.

عبادی در این دیدار گفت: انسجام قهرمانانه میان نیروهای امنیتی، بسیج مردمی و عشائر در الانبار و سایر استانها، این گروه های تروریستی را در هم خواهد شکست. ما برای پیروزی در این نبرد به انقلاب عشائری علیه دشمن نیاز داریم.

وی افزود: نبرد نیروهای امنیتی در عراق با داعش، نبردی متعلق به تمام عراقیها است و باید همگی از آنها علیه تکفیریهای پشتیبانی کنند. پایان کار دشمن ما به دست نیروهای قهرمان ماست و بشارت پیروزی نزدیک است و پیروزیهایی نیز محقق شده است و ما تلاش داریم تا در نزدیکترین زمان ممکن، این نبرد پایان یابد.

در مقابل شیوخ الانبار نیز اعلام کردند که برای آزادسازی شهرهای الانبار از دست داعش، در کنار نیروهای امنیتی کشور قرار خواهند گرفت.

عبادی در نشست دیروز پارلمان نیز گفت: دولت، در حال آماده شدن برای آزادی استان الانبار از دست داعش با همکاری نیروهای بسیج مردمی، عشائر و نیروهای امنیتی است.

انتهای پیام/ک.ف

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار