دفاع پرس از آخرین تحولات عراق گزارش می‌دهد؛

تکریت در آستانه آزادی کامل/جزئیات فروش نفت اقلیم کردستان به رژیم صهیونیستی

اعزام 300 نیروی نظامی استرالیا به عراق، نقش تخریبی ترکیه درعراق، جزئیات فروش نفت اقلیم کردستان به اسرائیل از جمله مهم ترین تحولات یک هفته گذشته عراق است.
کد خبر: ۴۲۴۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۲ - 04March 2015

تکریت در آستانه آزادی کامل/جزئیات فروش نفت اقلیم کردستان به رژیم صهیونیستی

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، تکریت در آستانه آزادی کامل، اعزام 300 نیروی نظامی استرالیا به عراق، نقش تخریبی ترکیه درعراق، جزئیات فروش نفت اقلیم کردستان به رژیم اسرائیل، کشف سلاحهای عربستانی در دستان داعش، طولانیترین دیوار امنیتی جهان بین عراق وعربستان، آواره شدن یک میلیون و 250 هزار عراقی با حملات داعش، رهبری آیتالله خامنهای را عامل کلیدی در بسیج مردم عراق علیه تروریسم از جمله مهم ترین تحولات یک هفته گذشته عراق است.


.. تکریت در آستانه آزادی کامل:
بیش از سی هزار نیروی ارتش و داوطلب مردمی عملیاتی را با رمز «لبیک یا رسولالله» برای آزادسازی شهرها و مناطق مختلف استان صلاح الدین از جمله تکریت مرکز این استان ادامه از شامگاه یکشنبه آغاز کرده اند که در این عملیات سردار حاج قاسم سلیمانی نیز حضور دارد.  عملیات پاکسازی کامل استان صلاح الدین در مساحتی حدود 9 هزار کیلومتر آغاز شده است که سرنوشت داعش را میتواند در عراق برای همیشه مشخص کند. 

براساس گزارش السومریه نیوز، نیروهای امنیتی و نیروهای داوطلب مردمی به مسافت 8 کیلومتر بهسمت دریاچه نمک در استان صلاحالدین پیشروی کردند و توانستند برخی از مواضع تروریستها را بازپس بگیرند. در تازهترین اخبار رسیده از این استان صلاح الدین، فرماندهان عراقی تاکید میکنند که سه خط دفاعی داعش در محور دیالی- صلاحالدین را در هم شکستهاند و وارد منطقه استراتژیک حمرین در حد فاصل دیالی و صلاح الدین شدهاند.

 .. تحولات چهارمین روز از عملیات آزادسازی صلاح الدین: یک منبع امنیتی به پایگاه خبری المسله، گفت که واحدهای نظامی عملیات دجله و دسته «امیه الجباره» زیر مجموعه نیروهای داوطلب مردمی عصر روز گذشته روستای «المعیبدی» در شرق تکریت را بازپس گرفتند و پرچم عراق را بر فراز مرکز پلیس منطقه «الخلیفه» برافراشتند و همچنین راه ارتباطی تکریت و کرکوک را قطع کردند. فرماندهی عملیات آزادسازی صلاح الدین با ابراز نگرانی در مورد شهروندان غیر نظامی در مناطق عملیاتی و استفاده عناصر داعش از آنها به عنوان سپر انسانی ابراز نگرانی کرد. از سوی دیگر بخش اطلاعات نیروهای داوطلب مردمی اعلام کرد که شنود مکالمات عناصر داعش نشان میدهد که آنها کشتههای خود را در گورهای دسته جمعی دفن میکنند.همچنین پلیس فدرالی عراق اعلام کرد که نیروهای امنیتی در مناطق «البوفیاض» بین شهرستانهای الدور و العلم مرکز ارتباطی داعش را شناسایی کردند.

.. اعزام 300 نیروی نظامی  استرالیا به عراق: خبرگزاری رویترز نوشت که «تونی ابوت» نخست وزیر استرالیا روز سهشنبه گفت 300 نیروی نظامی دیگر این کشور برای ارائه آموزشهای نظامی به ارتش عراق، راهی این کشور میشوند. بعد از درخواست آمریکا برای همکاری در آموزش نیروهای نظامی عراقی، استرالیا نیروهای نظامی به عراق اعزام میکند. استرالیا سال گذشته 600 نیروی نظامی، 400 نفر پرسنل نیروی هوایی و 200 نفر نیروهای ویژه برای کمک به ائتلاف آمریکایی علیه داعش به عراق اعزام کرده بود. نیروهای اعزامی جدید استرالیا به 140 نیروی نظامی وزارت دفاع نیوزلند مستقر در شمال غربی بغداد ملحق خواهند شد.

.. نقش تخریبی ترکیه درعراق: پایگاه کتابات در مطلبی با عنوان «ترکیه و نقش منفی در عراق» آورده است: از آغاز بهار عربی که در واقع طرح بین المللی برای تجزیه کشورهای عربی از طریق گرفتار کردن آنها در درگیریهای داخلی و طایفهای بود و هدف ارائه تصویری مخدوش از اسلام شامل قتل و ذبح و سوزاندن بود، ترکیه به دنبال احیای امپراتوری عثمانی با دخالت آشکار در امور کشورهای عربی برآمد. این کشور از گروههای تروریستی ماننده جبهه النصره و داعش حمایت می کند و گذرگاه امنی برای آنها برای ورود از اراضی این کشور فراهم آورده است و حدود 60 درصد از تروریست ها از طریق ترکیه وارد می شوند.

.. جزئیات فروش نفت اقلیم کردستان به اسرائیل: خبرگزاری رویترز گزارش داد که یک نفتکش وابسته به اقلیم کردستان عراق که در طول ماههای گذشته به علت شکایت اعضای دولت بغداد از تخلیه محموله خود در ایالت تگزاس آمریکا جلوگیری شده بود، به دریای مدیترانه بازگشت و محموله خود را در سرزمینهای اشغالی تخلیه  کرد. براساس گزارشها و لیستهای حرکت کشتیها نفت کش مذکور با محموله کامل خود به سمت بندر عسقلان رژیم صهیونیستی حرکت کرد و مدتی بعد، از 22 فوریه سیستم ارتباط این نفتکش با ماهواره موجود در آن قطع شد، این ارتباط دیروز بار دیگر متصل شد و مشخص گردید این کشتی کاملاً خالی است.

.. کشف سلاحهای عربستانی در دستان داعش: نیروهای ارتش عراق به کمک نیروهای «الحشد الشعبی» بعد از درگیری شدید با دو گروه بعثی داعشی «البوعجیل» و «البوناصر» در تکریت توانستند دهها تن از آنها را از پای در آورند. همزمان صبح امروز صدها نفر از نیروهای مقاومت بسیج مردمی (الحشد الشعبی) از گروه های مختلف (گردان عصائب اهل حق، گردان سید الشهداء، گردان البدر و ...) برای کمک به نیروهای عراقی وارد استان صلاحالدین شدند. در ادامه، نیروهای عراقی پس از کنترل بر نواحی باز پس گرفته شده توانستند دهها داعشی که هنوز تعداد دقیق آنان مشخص نشده است، به اسارت درآورند و مقدار زیادی سلاح و تجهیزات عربستانی را کشف و ضبط کنند.

.. طولانیترین دیوار امنیتی جهان بین عراق وعربستان:
شبکه سعودی «العربیه» گزارش داد که عربستان سعودی با احداث طولانی ترین دیوار امنیتی جهان در مرزهای این کشور با عراق، تدابیر امنیتی را در این منطقه تشدید کرد. عربستان کنترل مرزهای این کشور با عراق را برای جلوگیری از نفوذ گروه های تندرو تشدید کرد. این دیوار امنیتی مجهز به پنجاه دوربین با قابلیت دید در شب است. چهل دکل دیده بانی و پنجاه رادار در طول این دیوار امنیتی در مرزهای عربستان با عراق نصب شده است. پیشرفته ترین فناوریهای کنترل مرزها در مرکز مرزی «جدیده عرعر» استفاده می شود. گروه داعش به اصلی ترین خطر برای امنیت عربستان سعودی تبدیل شده است، به ویژه که ریاض در ائتلاف بین المللی جنگ با این گروه مشارکت کرد.


.. با حملات داعش یک میلیون و 250 هزار عراقی آواره شده است:
«نیل رایت» نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل در امور آوارگان اعلام کرد که تعداد آوارگان عراقی به یک میلیون 250 هزار نفر افزایش پیدا کرد. نیل رایت با اشاره به شرایط نگران کننده آوارگان عراقی در منطقه البغدادی در استان الانبار، نسبت به وقوع بحران انسانی در این منطقه در صورت نرسیدن کمکهای بشردوستانه هشدار داد. حمله داعش به البغدادی باعث شد تا هزاران خانواده عراقی از ترس جنایات داعش مجبور به ترک منازل خود شوند. نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل در امور آوارگان در جمع خبرنگاران اظهار داشت که سازمان ملل 6 نمایندگی در مناطق مختلف عراق در اختیار دارد اما این تعداد برای رسیدگی به وضعیت آوارگان کافی نیست.


.. عراقیها رهبری آیتالله خامنهای را عامل کلیدی در بسیج مردم علیه تروریسم میدانند: خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: نیروهای داوطلب مردمی عراق  معتقدند مرجعیت شیعه از جمله فتوای جهاد آیتالله سیستانی و رهنمود آیتالله خامنهای از عوامل کلیدی در بسیج مردم عراق علیه گروههای تروریستی و دفاع از کشورشان بود. در این خصوص هادی العامری فرمانده جنبش بدر به این خبرگزاری میگوید: اکثریت ما معتقدیم آقای خامنهای همه معیارهای لازم بهعنوان یک رهبر اسلامی را داراست. وی نه تنها رهبر ایران است بلکه رهبر امت اسلام نیز هست.

انتهای پیام/ف


 

نظر شما
پربیننده ها