مدرس حوزه علمیه اهل سنت در گفت و گو با دفاع پرس:

رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری وحدت را در جهان اسلام پر رنگ تر می کند

مدرس حوزه علمیه اهل سنت استان گلستان گفت: با رهبری حکیمانه و مدبرانه مقام معظم رهبری وحدت اسلامی نه تنها در جمهوری اسلامی ایران بلکه در تمام جهان روز به روز پر رنگ تر می شود.
کد خبر: ۴۲۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۵ - 07March 2015

رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری وحدت را در جهان اسلام پر رنگ تر می کند

اشاره: استان گلستان مهاجرهایی از سیستان، خراسان و چند منطقه دیگر دارد، علاوه بر سنیمذهبان و اهلتشیع، ارمنی هم دارند، یعنی اوج تنوع اقوام و ادیان و مذاهب، دیدار با علمای اهل سنت گلستان از سوی سرزمین کاروان برادری انجام شد و در حاشیه این دیدارها با چند عالم اهل تسنن پیرامون نقش مقام معظم رهبری در ایجاد وحدت در جهان اسلام گفت و گویی داشتیم.

 

 

عبدالرحمان آخوند کر مدرس حوزه علمیه اهل سنت قبا در بندر ترکمن و از شاگردان حاج آخوند عابدی کر امام جمعه این شهر در گفت و گو با خبرنگار بین الملل دفاع پرس پیرامون نقش مقام معظم رهبری در ایجاد وحدت در جهان اسلام گفت: نقش مقام معظم رهبری در پیش برد وحدت بسیار موثر است به طوری که با سخنرانی های به موقع در شرایطی که اختلاف بروز می کند وحدت را حقیقتا در جامعه ما پیاده کردند.

توهین به مقدسات اهل تسنن حرام است

وی ادامه داد: ایشان زمانی که توهین به یکی از بزرگان اهل سنت شد این اقدام را حرام اعلام کردند و در واقع این اقدام ایشان وحدت حقیقی تلقی می شود.

مدرس حوزه علمیه اهل سنت اظهار داشت : این اقدام پیامی دارد و این است که اهل سنت و تشیع به یکدیگر احترام بگذارند و به یکدیگر توهین نکنند همچنین تعامل و برخورد صحیح بین شیعیان و هل سنت حاکم باشد.

عبدالرحمان آخوند کر خاطر نشان کرد: با رهبری حکیمانه و مدبرانه مقام معظم رهبری وحدت اسلامی نه تنها در جمهوری اسلامی ایران بلکه در تمام جهان روز به روز پر رنگ تر می شود.

نقش علمای اهل تسنن در دفاع مقدس

کریم محمد آخوند کر از دیگر مدرسان حوزه علمیه اهل سنت شهر سیمین شهر استان گلستان با اشاره به نقش علما و اهل سنت در پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی عراق علیه ایران گفت: اهل سنت با تجاوز عراق به ایران و آغاز جنگ تحمیلی در کنار برادران شیعه خود به حفاظت از کشور پرداختند و در این را شهدای روحانی اهل سنت را تقدیم انقلاب کردند.

وی ادامه داد:  تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مناطقی که زندگی می کردیم از امکانات اولیه آب و برق بی بهره بودیم اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد رشد و توسعه اقتصادی و رونق فعالیت های تجاری بودیم.

 

وحدت نقشه استکبار جهانی را نقش بر آب می کند

مدرس حوزه علمیه اهل سنت ادامه داد: ما با وحدت اسلامی می توانیم جلوی توطئه های استکبار جهانی را در جهان اسلام بگیریم و از رسانه ها نیز می خواهیم که جلوی سوء استفاده دشمنان را برای توهین به مقدسات اهل سنت و تشیع بگیرند و دشمنان را ناکام بگذارند.

کریم محمد اظهار داشت: با وحدت و همبستگی می توانیم به آزادی و امنیت برسیم و برای سر افرازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دعا می کنیم.

انتهای پیام/ح

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار