معصومه گرانمایه:

در پرورش کودکان ونوجوانان، معلم بیشترین نقش را ایفا می کند

رسانه های مکتوب ومصور، دنیاهایی مجازی و بازی های رایانه ای از رقیبان تازه نفس و بسیار جدی خانه و مدرسه به شمار می آیند.
کد خبر: ۴۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۳ - 08October 2013

در پرورش کودکان ونوجوانان، معلم بیشترین نقش را ایفا می کند

معصومه گرانمایه کارشناس وزارت آموزش و پرورش در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری دفاع مقدس ضمن یادآوری نقش بسیار مهم و تاثیرگذار معلم در تربیت دانش آموزان گفت: دانش آموزان به معلم های خود به عنوان الگو نگاه می کنند و رفتار و کردار او را سرمشق رفتارهای خود قرار می دهند.

وی افزود: یک معلم ریاضی با زبان خود درس ریاضی می دهد و با رفتارش درس اخلاق. به عنوان مثال اگر معلم طوری به دانش آموز نمره دهد که دانش آموز احساس بی عدالتی کند ناخودآگاه به دانش آموز درس تبعیض آموخته است. اگر معلم به دانش آموز بگوید که فردا تکالیفش را می بیند ولی نبیند تاثیر بسیار بدی روی دانش آموز می گذارد.

وی تصریح کرد: در تربیت کودکان ونوجوانان عوامل تاثیر گذار دیگری نیز وجود دارند که امروزه نقش این عوامل بسیار پر رنگ شده و تربیت خانه ومدرسه را از انحصار خارج کرده اند. رسانه های مکتوب ومصور، دنیاهای مجازی و بازی های رایانه ای از رقیبان تازه نفس و بسیار جدی خانه و مدرسه به شمار می آیند.

گرانمایه با مکمل دانستن تربیت خانه و مدرسه و تاکید بر نقش پر رنگ روابط والدین و مسئولین مدرسه در تربیت دانش آموزان تصریح کرد: رسول رحمت (ص) فرموده است: "الولدُ سیدٌ سبع سنین، و خادمٌ سبع سنین، و وزیرٌ سبع سنین..."؛ فرزند هفت سال آقاست، هفت سال خدمتگزار و مطیع، و هفت سال وزیر و مشاور. ایشان در جایی دیگر می فرمایند: "اکرِمُوا أولادَکُم و أحسِنوا آدابَهُم یُغفَرلَکُم" فرزند خود را گرامی بدارید و آنان را خوب تربیت کنید تا آمرزیده شوید.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار